2023-03-12, 18:10
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bizzarie
Nånting som är intressant är Silver .... Det förbrukas, och försvinner tillslut, då det inte återvinns, fullt ut! ... mest via elektronik har jag för mig.... Tillslut fins det inte mer ... De som sitter på tackor av silver kan bli rika framöver
Finns dock rätt stora mängder silver i marken och silver har nästan rekord-lågt pris just nu. Det är inte lätt att välja sparform.
Citera
2023-03-12, 18:12
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Hur många gånger som helst lol. Jag skickade runt crypto igår och köpte USDC idag för att förhoppningsvis går den tillbaka till 1 snart. Ingen har gått till 0.

...
Men nu är det off topic så kommer inte fortsätta
Vore inte det ett rätt jobbigt liv, att man FÖRHOPPNINGSVIS hade kvar sina SEK imorgon?

"Ingen har gått till Noll". Terra Luna tappade först 98% av värdet. Därefter hoppade en del nya på. Sedan tappade den 99.98% till.

Terra Luna är värt kr 0.001298. Det är faktiskt inte Noll om man räknar tusendelar. Det är för att du och dina kompisar köper dödsdömd krypto. Ni är dagdrömmare och utnyttjas av smartare personer.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-03-12 kl. 18:25.
Citera
2023-03-12, 18:19
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
FÖRHOPPNINGSVIS så har du kvar några pengar? Ändå rätt jobbig tanke, att jag FÖRHOPPNINGSVIS har kvar mina SEK imorgon.

"Ingen har gått till Noll". Jag har för mig att Terra Luna först tappade 98% av värdet. Därefter hoppade en den nya på. Sedan tappade den 99.98% till...

Terra Luna är värt kr0.001298. Det är faktiskt inte Noll! Det är du och dina kompisar köper dödsdömd krypto. Ni är dagdrömmare.
Ingen jag äger eller har ägt. Blanda inte crypto och scamprojekt.
Citera
2023-03-12, 18:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
FÖRHOPPNINGSVIS så har du kvar några pengar? Ändå rätt jobbig tanke, att jag FÖRHOPPNINGSVIS har kvar mina SEK imorgon.

"Ingen har gått till Noll". Jag har för mig att Terra Luna först tappade 98% av värdet. Därefter hoppade en den nya på. Sedan tappade den 99.98% till...

Terra Luna är värt kr0.001298. Det är faktiskt inte Noll om man räknar tusendelar. Det är för att du och dina kompisar köper dödsdömd krypto. Ni är dagdrömmare och utnyttjas av smartare personer.

Kloka ord från en som varit med ett tag.

ps://www.cnbc.com/2022/05/02/warren-buffett-wouldnt-spend-25-on-all-of-the-bitcoin-in-the-world.html
Citera
2023-03-12, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bizzarie
Nånting som är intressant är Silver .... Det förbrukas, och försvinner tillslut, då det inte återvinns, fullt ut! ... mest via elektronik har jag för mig.... Tillslut fins det inte mer ... De som sitter på tackor av silver kan bli rika framöver

Jo. Och användning har ökat vid mjuklödning. bly-tenn legeringen ersättes av lod med lite silver i.

Och mycket av det försvinner nog ja.

Men silverbestick har helt tappat det, så där återvinns mycket idag.
Citera
2023-03-12, 18:25
Medlem
Citat:
Världens viktigaste (?) bank

Kan inte flashback börja städa upp lite i de här överdrivna kvällstidningsrubrikerna. Tack.

Nej det är inte världens viktigaste bank. Och amerikansk staten kommer gå in som garant. Kapitalismens kugghjul snurrar vidare. Bara ett litet tillfälligt hack i maskineriet.
Citera
2023-03-12, 18:29
Medlem
geir44s avatar
Börsen är bara insider trading. Vanliga människor blir av med sina sparpengar och kroknäsarna skrattar med sitt onda leende. Jag har pengarna i Bitcoin och fastighet. Mycket bättre.
Citera
2023-03-12, 18:31
Medlem
Citat:
Finns dock rätt stora mängder silver i marken och silver har nästan rekord-lågt pris just nu. Det är inte lätt att välja sparform.

När jag hörde om det så pratades det om att efterfrågan ökar hela tiden...slit och släng med främst telefoner sas vara anledningen. men det var också annat och det lät som att snart börjar priskriget på silver...men det ju varit "lobbyister" bakom

För överigt till alla i tråden.

Jag såg den här tråden när den startades häromdagen och det lät ju inte alls bra...

Sen såg jag "the big short" igår på svtplay. Japp en hollywoodrulle ... men stämmer inte det mesta som sägs i den ?? tex de sista slutorden, nåt i stil med "2015 startades nya blablabla-tranchar som faktiskt bara är ODC under nytt namn ...

Hur stekt är det kokta fläsket EGENTLIGEN ?!?!?
är det många som tror på en krasch inom, säg 10 år som får 1929 att likna en prutt i rymden =??=
Citera
2023-03-12, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dumnorix
Vilken var den största då? Lehman Brothers?

Det är ett dåligt tecken så klart, men ingen katastrof.

Jag slår vad om att om du skulle stirra på svampmolnet efter en kärnvapenattack skulle du rycka på axlarna och säga "kunde vara värre" sekunderna innan du koks levande.
Citera
2023-03-12, 18:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Kan inte flashback börja städa upp lite i de här överdrivna kvällstidningsrubrikerna. Tack.

Nej det är inte världens viktigaste bank. Och amerikansk staten kommer gå in som garant. Kapitalismens kugghjul snurrar vidare. Bara ett litet tillfälligt hack i maskineriet.

Nä dom kommer inte gå in som garant.

https://www.usnews.com/news/business/articles/2023-03-12/yellen-says-no-federal-bailout-for-silicon-valley-bank
Citera
2023-03-12, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo. Och användning har ökat vid mjuklödning. bly-tenn legeringen ersättes av lod med lite silver i.

Och mycket av det försvinner nog ja.

Men silverbestick har helt tappat det, så där återvinns mycket idag.

Ja silverbestick och liknande är hopplöst ute det är sant. Undra egentligen varför .... Själv gillar jag att sitta ner findukat och äta ... kanske nån gång varannnan helg eller så iallafall. och då hade jag gärna använt lite finbestick och porslin. men inte hittat nån tant med liknande tänk ...
Citera
2023-03-12, 18:35
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
Börsen är bara insider trading. Vanliga människor blir av med sina sparpengar och kroknäsarna skrattar med sitt onda leende. Jag har pengarna i Bitcoin och fastighet. Mycket bättre.

Ah just det, Amerikanska marknaden som gått upp sen 1900 talet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in