Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
I sin artikelserie samt bok spekulerar TP både om motiv samt lägger upp 3 olika scenarion gällande hur själva mordet kan ha gått till enligt honom.
Och motivet är fortfarande inte att Stig tillhörde en “extremistisk organisation” eller att han hade spelat bridge med militärer.
Men allt det här hade ju du vetat om du faktiskt hade läst materialet.
Eller menar du att du har läst det men helt enkelt bara väljer att ljuga om det?!
Oavsett måste jag säga att din retorik sista veckorna har nått en helt ny botten.
Mitt förtroende för dig som skribent var ju tidigare väldigt lågt (din tidigare botten var när du hävdade att LN hade sett CP) är det nu obefintligt efter någon form av personlig vendetta mot Filter som i princip uteslutande har rört sig om rena lögner från ditt håll.
Vad du får ut av allt detta är i ärlighetens namn ett mysterium för mig.
Varför jag skrev att motivet "att SE tillhörde högerextrema organisationer" fanns i LÖSNINGEN var att de radade upp allehanda högerextrema organisationer, men förkastade alla dessa i en brasklapp och påpekade att SE inte hade med dem att göra.
Jag föll i den medvetna gropen TP hade lagt ut, då det enda motiv som egentligen presenterades i LÖSNINGEN var att SE spelat bridge med palmekritiska personer.
Filter gick ut och sa att KP bockade av punkt för punkt det de redan publicerat i LÖSNINGEN 2018 i sin pressträff 2020, men jag konstaterade snabbt att KP inte alls tog upp grannens mordvapen som en LÖSNING.
KP påpekade mycket riktigt att SE hade uMgåtts i palmekritiska kretsar i Täby och att detta var SEs motiv på pressträffen. Denna punkt bockades av.
Jag medger att jag föll offer för det oärliga sätt Filter presenterade sitt material i LÖSNINGEN. Trots att Filter går igenom ett flertal extremistiska organisationer utförligt i sitt reportage så har det inte med SE att göra och är inte en del av LÖSNINGEN. Jag har bett om ursäkt för detta tre gånger nu, så de läskunniga i tråden har nog greppat det.
SE hade enligt filter och KP inga andra motiv att döda OP än att han umgicks med palmekritiska människor.
Edit: Det jag skrev handlade om LÖSNINGEN inte om boken. Det har jag försökt vara tydlig med, men du tycks ha missat det. Vad gäller boken så är alla tre scenarion som presenteras helt orimliga och saknar helt stöd i materialet. Tydligen skulle TP ha med dem ändå i boken, men de är presenterade som "fan fiction" om SE som GM och TP medger i boken att det bara är spekulationer från hans sida.
Edit 2: Det anfördes på pressträffen att SE hade dålig ekonomi och att han var alkoholist också, så själva bridgespelandet var inte det enda motivet på pressträffen. Men dålig ekonomi och problem med spriten kan väl inte driva alla drabbade till oplanerade spontanmord? Hur ser den statistiken egentligen ut?