2023-03-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty

1tb är cirka 800 kr.

Nej, om man inte är kräsen med hastighet så kan man enkelt få ner det till nästan 200kr per TB genom att köpa externa hårddiskar, som enkelt kan omvandlas till intern vid behov.

Jag är en samlare(porr, musik, serier/filmer, spel) och har utrymme för över 40TB fördelat på nästan 20 diskar.
Det har inte kostat mer än 7-8 tusen kr, vilket visserligen också låter som en hel del, fast alla köptes inte på en gång utan det har gått mer än ett decennium mellan första och sista köpet.

Citat:
Får inte ihop matten, säg att snittet är 720p kvalitet då är en timme 1.86gb då är 60.000 timmar

11160000 gb

som blir 11000tb.. inte möjligt.

Även om skiten är i 360p så är det 3*515tb

Jag hoardar som sagt också på porr, dock ej barnporr.
Det har blivit svårt att få utrymme nu när det filmas i HD, FHD, UHD, 4k, 60FPS osv.
Vissa korta porrscener kan ta över 8GB.
Jag har dock svårt att tro att BP-samlarna har samma bekymmer.
De filmar väl med nån sketen kamera och komprimerar det till samma standard som porr på tubesajter. Dvs omkring 130kb/s vilket blir 468MB per timme.
60000 timmar kräver i så fall 28TB.
Inte speciellt svårt att få råd med det.

Tiden det tar att samla på så mycket barnporr behöver inte heller vara särskilt svårt.
Jag kan tänka mig att de har så kallade MEGAPACK-torrenter eller zip-filer där man kan ladda ner flera TB på en gång.

Med det sagt så brukar dessa rubriker om tusentals barnporrmaterial i princip aldrig stämma när man väl läser hela artikeln.
Att de hittat tusentals material och barnporr, betyder inte att alla dessa tusentals material var barnporr. Inte ens i detta fallet.
I brödtexten står det att hälften av dessa var hänsynslöst och de nämner tortyrfilmer. Dvs hänsynslöst behöver inte betyda barnporr utan inkluderar även tortyr, snuff, osv.
Citera
2023-03-11, 22:58
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Får inte ihop matten, säg att snittet är 720p kvalitet då är en timme 1.86gb då är 60.000 timmar

11160000 gb

som blir 11000tb.. inte möjligt.

Även om skiten är i 360p så är det 3*515tb

1tb är cirka 800 kr.

Tror de har avrundat uppåt.. enormt
Vilka sjuka mängder. Gissar att kvalitén inte är den bästa.
Citera
2023-03-12, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nineelevenhijacker
De som går att få ut ifrån Lexbase

https://gofile.io/d/wUM21d

Tack!
Han ska tacka sin lyckliga stjärna
att han får 6000 Kronor i böter och
vilkorlig dom i stället för 6 månaders fängelse.

När beloppet var på 120 dagböter på 50 kronor
så kan han inte tjäna några pengar då det är
det lägsta dagsbeloppet man bli dömd att betala.

Åtal efter 1 maj 2020 samma år som domen
i Svea Hovrätt och han hade fått skaka galler.

Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
Tack! Två gamla domar med barnporr och nu ännu en gång. Lås in äcklet.

Man ska bara ta det mål senaste
instans målet avgjordes i då tidigare
avgörande undanröjs av högre rätt då
det är samma åtal i bägge domarna.

Citat:
Ursprungligen postat av rjodnlenubgu
Någon form av galen hoarding är det i alla fall.

Är inte på samma linje, inte insett mängden själv när
han gått lös med torrent-filerna och laddat upp och ner
med att ingen ser väl detta

Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Moralkärringarna på flashback har talat ut. Är det bara barnporr så vem fan bryr sig?Gäsp alltså. Alla i tråden kan enkelt ladda ner allt material på några dar. Finns på nätet. Vissa samlar på porr. Och ni blir imponerade.

Offerlöst brott. Att bara kolla på barnporr skadar ingen. Är den som begår övergreppen som ska låsas in. Jämför detta med att flera kollar på en video som är en misshandel av en kvinna. Blir hon misshandlad mer för att fler glor på videon? Nä just det era jävla idioter.

Vem brys sig? Ja dom som har blivit utsatt
troligtvis. Kan ge ett tips på en sjuk jävel som
det finns en tråd om här på flashback. Man
har gjort en domumentär på P1-dokumäntär
som heter "Manipulatören – smicker och grooming"

Du kan ju lyssna på alla 5 delar vad tjejerna
säger om att deras bilder ligger ut på nätet
och känslan av det.

Manipulatören – smicker och grooming
https://sverigesradio.se/avsnitt/manipulatoren-smicker-och-grooming-del-1-p1dokumentar
Senast redigerad av Arcabo 2023-03-12 kl. 11:15.
Citera
2023-03-12, 11:44
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Läskigt att det ens finns så mycket barnporr. Jag tänker mig att pedofiler delar med sig av eget material eller gammalt cirkulera runt, i privata chattgrupper på darknet men inte i sådana här kopiösa mängder.

Att han har då filmer och bilder att han kan sitta nonstop i 6 år är läskigt.

Finns inte en chans att han har sett på alla dessa. Han har nog bara laddat för själva grejen skull. Har gjort likadant med filmer osv.
Ibland samlar man bara för själva samlandes skull.

Skönt att han åkte dit.

Skojar du? Det måste ju finnas tusentals terabytes bara med gamla Stickam- och Liveme-inspelningar, där småflickor kråmar och fläker ut sig å det grövsta. Allt är barnporr per definition.
Citera
2023-03-12, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Skojar du? Det måste ju finnas tusentals terabytes bara med gamla Stickam- och Liveme-inspelningar, där småflickor kråmar och fläker ut sig å det grövsta. Allt är barnporr per definition.

Varför skulle jag skoja? Jag kan inget om detta, har ingen aning vad stickam och livem inspelningar är för något. Jag bara spekulera då jag vet ingenting om mycket data pedofiler har och hur mycket barn som faktiskt är och har varit utsatta.
Citera
2023-03-12, 14:07
Medlem
Lysturkens avatar
Rebus på Tierps-bon:

Förnamn: Samma som hockeymålvakten med efternamnet Martin som spelat i damlandslaget.

Förnamn 2: Samma som Carolas f.d. man vid efternamn Sögaard.

Efternamn: Samma som folkkära komikern Robert som gjort Torsk på Tallinn.

Födelsedag: Exakt samma dag som brittiska sångaren i gruppen One Direction vid namn Harry Styles.
Citera
2023-03-12, 14:20
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Varför har dessa aldrig ”normala” mängder porr?
60.000timmar är 2500 dagar (6 år) om han kollar i sträck.
Varför vill man ha sånna sjuka mängder?

Därför att pedofiler är gravt perversa och gränsöverskridande till sin natur, vilket medför att de också hela tiden måste överträffa sig själva. De blir aldrig nöjda, utan måste hela tiden pusha gränserna, hitta nytt material, undersöka nya "kategorier" osv. Till slut sitter de där och tittar på snuff-filmer som involverar spädbarn liksom. En pedofil kan inte kontrollera sina lustar och sitt begär, så även om de i princip är medvetna om att de kan bli upptäckta, så kommer de ta risken. Till slut blir risken också en del av upphetsningen. En pedofil kommer aldrig kunna besinna sig på riktigt eller upphöra med sina mörka fantasier vilket gör fängelse och vård helt lönlöst, såvida de inte är inlåsta livet ut. Allra bäst vore det att arkebusera sådana avarter.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-03-12 kl. 14:23.
Citera
2023-03-12, 14:30
Medlem
Alltså, detta är kopiösa mängder data.

Hur hittar man ens och samlar på sig detta?

Jag FÖRMODAR att man genom Tor kan hitta massa dolda siter osv. Men att börja sitta med det och leta sig fram känns så jävla främmande. Och kräva en viss kunska i ämnet.

Känns som att man får revidera tanken att det bara är riktiga idioter som håller på med sådant här.
Citera
2023-03-12, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Luktar fakeNews lång väg eller hur.

Han lär väl knappast ha kollat på allt. Är väl ungefär som att sitta och ladda ned vanliga filmer hela dagarna, tar ju bara några klick kanske svårare med bp vad vet jag, men i det här fallet någon sorts perverterad samling(eventuellt för att sälja/dela vidare).
Senast redigerad av Periodic 2023-03-12 kl. 16:22.
Citera
2023-03-12, 17:15
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Rebus på Tierps-bon:

Förnamn: Samma som hockeymålvakten med efternamnet Martin som spelat i damlandslaget.

Födelsedag: Exakt samma dag som brittiska sångaren i gruppen One Direction vid namn Harry Styles.

https://www.hitta.se/kim+gustafsson/tierp/person/zSTRPjZ_w5 ?
Citera
2023-03-12, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisauppsala87
https://www.hitta.se/kim+gustafsson/tierp/person/zSTRPjZ_w5 ?

Är det bara ett sammanträffande att den Kim tidigare bott i Skärplinge där tidigare nämnda Ali startade vandringen i tidningen?
Citera
2023-03-12, 18:04
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Rebus på Tierps-bon:

Är han hårdrockare? Aspergersvarning isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in