2023-03-12, 00:36
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Det här är ett riktigt konstigt påstående som återupprepas väldigt ofta och att du sprider myten vidare att ryssen är någon slags härdad sapiens som tar en massa stryk och alltid reser sig.
Som alla andra rysstroll slänger du ur dig lösa påståenden som att "vi är illa ute men ryssen överlever".
Ingen seriös länk till analys utan det vi ser är foliehattarnas sammansvärjning där ni tror att ryssen klarar sig bäst ur den här krisen och besegrar väst.

Auktoritära diktaturer har svårt att överleva, även i ett så förtryckt land som Ryssland.
Överlever Putins regim blir det som en Nordkoreastat eller Iran, dvs en regim som utövar ett extremt förtryck över sin befolkning och är totalt isolerade från den globala gemenskapen.

Vad ska jag "länka till"? Du måste för djävulen kunna tänka själv. Klarar du det? Min analys av Ryssland bygger på induktiv och deduktiv metod. Förväntar du dig att jag ska redogöra för detta i en tråd fylld till brädden av dårar och idioter.

Du och många med dig tror att Ryssland kommer falla - jag säger tvärtom. Vad tjänar det till att vi träter om detta. Vi se framtiden an. Jag hävdar dock med bestämdhet att Ryssland kommer klara detta.
Citera
2023-03-12, 00:37
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Jag är som sagt fortfarande inget fan av Putin och hans spridande av lögner kring "nazismen" och "förintelsen". Men i detta krig bekämpar Putin och Ryssland samma fiende som jag bekämpar. Putin krigar mot den maktstruktur som i detta nu förstör Europa och de europeiska folken. Därför är han och Ryssland nyttiga.

”Maktstruktur”? Vilken menar du då?
Citera
2023-03-12, 00:38
Avslutad
Citat:
Ryssar och ukrainare är samma folk. Efter att Ryssland segrat kommer detta återigen bli sanningen.

Nej, självklart är Ukraina inte att likställa med svinen i öst.
Du verkar väldigt säker på att Ryssland ska segra, Ivan: precis som alla andra i din sekt.
Citera
2023-03-12, 00:39
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Vad ska jag "länka till"? Du måste för djävulen kunna tänka själv. Klarar du det? Min analys av Ryssland bygger på induktiv och deduktiv metod. Förväntar du dig att jag ska redogöra för detta i en tråd fylld till brädden av dårar och idioter.

Du och många med dig tror att Ryssland kommer falla - jag säger tvärtom. Vad tjänar det till att vi träter om detta. Vi se framtiden an. Jag hävdar dock med bestämdhet att Ryssland kommer klara detta.
Kvaliten på tråden har blivit ganska låg på sistone och du bidrar till det med "vänta bara" argument och utfästelser. Tråden är fylld av er ryssdårar och idioter som försöker spå i kula utan att kunna förklara hur en sådan liten ekonomi skulle kunna besegra väst när Sovjet brakade ihop trots att de var betydligt starkare än väst.
Citera
2023-03-12, 00:42
Medlem
Citat:

Ja till och börja med är du en av dom största dårarna här. Du påstår saker som du har 0 belägg för i klass med dom som fortfarande tror att jorden är platt.
Kriget kommer Ryssland och förlora det är bara en fråga om tid. Putin kommer inte överleva deta. Att Ryssland går under som nation är dock mer osäkert.
Citera
2023-03-12, 00:44
Medlem
Werner.Sombarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Kvaliten på tråden har blivit ganska låg på sistone och du bidrar till det med "vänta bara" argument och utfästelser. Tråden är fylld av er ryssdårar och idioter som försöker spå i kula utan att kunna förklara hur en sådan liten ekonomi skulle kunna besegra väst när Sovjet brakade ihop trots att de var betydligt starkare än väst.

Ditt problem illustrerar du förnämligt själv; genom ditt likställande mellan Sovjet och Ryssland. Detta är är en existentiell kamp mellan ande och materia. Väsensskild mot den materialistiska kamp som utspelade sig mellan Sovjet och judisk-materiella väst. Nya givar, nya bud. Spännande.
Citera
2023-03-12, 00:45
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag är som sagt fortfarande inget fan av Putin och hans spridande av lögner kring "nazismen" och "förintelsen". Men i detta krig bekämpar Putin och Ryssland samma fiende som jag bekämpar. Putin krigar mot den maktstruktur som i detta nu förstör Europa och de europeiska folken. Därför är han och Ryssland nyttiga.
Mindre kaxig nu.
Men det här kriget kan sluta på lite olika sätt. Det bästa alternativet är att Putin avsätts och de som avsätter honom, drar tillbaka trupperna och skyller på honom.

Det kan annars sluta med den ryska arméns sammanbrott, om de faktiskt omotiverade soldaterna blir less på att offras och gör uppror. Det vill varken ryssarna eller vi. Däremot får Ukraina tillbaka sitt land medan inbördeskrig eller militärjunta kan bli alternativet för Ryssland. Däremot kommer det inte att drabba väst, bara Ryssland.

Det blir någon sorts fred, där man drar en ny gräns, som man sedan drar en järnridå runt och isolerar Ryssland från väst.

Ryssland vinner totalt och tar hela Ukraina och man drar en ny gräns, som man sedan drar en järnridå runt och isolerar Ryssland från väst.

I inget av de här scenariona, kommer något som har med kriget att göra förändra något i väst. Så hur du tror att det här kriget ska påverka det du vill ha ändrat, förstå jag inte. Vill du förändra väst, måste du göra det i väst. Finns inget i Ukraina som kommer att förändra något alls. Det är bara ett självbedrägeri, där man tror på det narrativ ryssarna sprider för att försöka skapa splittring i väst och därigenom få de att sluta stödja Ukraina. Men inte ens ett bortdraget stöd, kommer att förändra något. Järnridån kommer ända att gå ned.
Det är den enda som man kan säga med säkerhet kommer att ske, bortsett från det första alternativet, som vore det bästa för Ukraina, väst och Ryssland. Putin måste bort.
Citera
2023-03-12, 00:47
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ditt problem illustrerar du förnämligt själv; genom ditt likställande mellan Sovjet och Ryssland. Detta är är en existentiell kamp mellan ande och materia. Väsensskild mot den materialistiska kamp som utspelade sig mellan Sovjet och judisk-materiella väst. Nya givar, nya bud. Spännande.
Ok. Nu blev det lite flummigt och andligt såhär på kvällskvisten måste jag erkänna.
Du får återkomma om du har ett konkret argument och inte mumbo-jumbo som svar.
Citera
2023-03-12, 00:50
Medlem
Citat:
Du kommer hamna på psyket den dag som ryssarna har sin segerparad i Moskva.
Var ett bra tag sedan dom skulle haft den och den är lite inställd just nu för att dom flesta med någon form av militär kunskap inser att Ryssland håller på och förlora deta krig.
Dom klarar inte ens av och ta Bachmut fast dom fullkomligt öser på med allt dom har.
Citera
2023-03-12, 00:50
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Ja, det är ju verkligen vad ryssarna är kända för, sin pricksäkerhet.

Ryssland har mycket mer artilleri än Ukraina, precis som de har mycket mer av allt annat. Anledningen till att de trots detta bevisligen åker på storstryk är att deras utrustning är betydligt sämre och att de är betydligt sämre på att hantera den.

Ditt problem är att du bygger dina argument från verklighetsfrånvänt önsketänkande.

Tror du som sagt att detta slutar i kärnvapenkrig?
Citera
2023-03-12, 00:51
Medlem
JymdKjams avatar
Sverige borde skänka en u-båt till Ukraina.

Skulle göra kaoz i den där Svarta Pölen….!
Citera
2023-03-12, 00:55
Medlem
Ett anfall som inte gått så bra för invällarna. 65st "vilande" ryssar.

https://pbs.twimg.com/media/Fq9YomZXgAEOxOo?format=jpg&name=large
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in