2023-03-11, 14:29
Medlem
Flashback har verkligen blivit sämre.

Kan ni snälla hålla er till ämnet så man kan få info om fallet bara och inte era personliga åsikter om ditten och datten?
Citera
2023-03-11, 14:34
Medlem
Dom har säkert försökt få honom att söka akut hjälp på psyket. Men det har utlöst en vettlös ilska. Eftersom han tror att det är en ond ande som bor i hans kropp vill han inte ha hjälp med mediciner som han vet inte saknar biverkningar.
Citera
2023-03-11, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Var är den videon där dom pratar med varandra?
På zwr hemsidan. Klicka på valfri run så hittar du en video länkad med den.
Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=lCXLGiBvOGQ
Citera
2023-03-11, 15:00
Medlem
TheTricksters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Vi föds med en uppsättning gener och DNA och sen beroende hur vi förvaltar dom och vad de utsätts för bestämmer ditt liv och dina handlingar. Ditt arv och din miljö har jättestor påverkan på hur du kommer utvecklas som människa. Du påverkas av såväl kost och klimat och hur du har blivit uppfostrad som barn osv osv. Bara för att du föds med sk dåliga gener betyder inte det att ditt liv är förutbestämt utan allt runt omkring dig påverkar. Så själva genens egenskap tror jag har liten påverkan. Visst du har en viss typ av gen men hur den utvecklas är helt beroende av miljön runt omkring dig. Det har gjorts forskning med enäggstvillingar och där har man sett att miljö och handlingar har varit det som format deras liv. Den här killen som mördat sin mamma och bror har säkerligen levt i psykisk ohälsa länge. Han kan ha blivit influerad av saker. Tagit droger eller haft föräldrar som ej visat kärlek eller omtanke osv. Olika faktorer som formar en som person. Pga droger eller psykisk ohälsa osv kan han ha utvecklat vanföreställningar eller psykos. Kanske både och. Men slutkontentan av det hela är att miljö och allt därom kring har den största påverkan. Inte själva generna i sig.

Nej det är fel. De senaste decenniernas forskning kring personlighetspsykologi visar allt mer att den ärftliga komponenten, gener och genkomplex, har störst betydelse för vilka vi blir. Redan under 60- och 70-talen visade forskning att intelligens till största delen bestäms av gener och genkomplex. Och nu de senaste decennierna visar att personlighetsegenskaper som mäts med Big Five också har en stark ärftlig bas, förmodligen i paritet med intelligens. I det aktuella fallet i Luleå verkar det troligt att gm är psykossjuk och kanske lider av schizofreni och då är hans ålder ganska typisk för en schizofrenidebut. Hans fall uppvisar flera karakteristiska egenskaper för just schizofreni. Gradvis och ökad oförmåga att sköta skolarbete trots gynnsamma sociala omständigheter, stort intresse för morbid subkultur med våldsfantasier och extremt och oproportionerligt våld mot anhöriga, förmodligen psykosutlöst. Och åldern, 19 år i hans fall.
Citera
2023-03-11, 15:01
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
Alltid varit lynning och gaphalsig.
Kunde sparka på hundar i trottoaren som gläfste på honom.
Går med benämningen sneseglaren....

Jag tyckte han såg så elak ut på bilderna jag sett på nätet från då han var barn.
Citera
2023-03-11, 15:13
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komoset
På zwr hemsidan. Klicka på valfri run så hittar du en video länkad med den.
Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=lCXLGiBvOGQ
Tack 👍
Citera
2023-03-11, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Flashback har verkligen blivit sämre.

Kan ni snälla hålla er till ämnet så man kan få info om fallet bara och inte era personliga åsikter om ditten och datten?

Håller med. Gå bak nån sida så hittar du en kort sammanfattning ja gjort ✌🏻 sida 66
Citera
2023-03-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
inte direkt vanligt att en 36 åring vill ha en 18 åring

Nej precis. Det var därför jag reagerade och skrev om det. Dessutom, det var åldersskillnaden när de flyttade ihop. Man kan ju anta att de haft en relation ett tag innan hon flyttade in.
Citera
2023-03-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag tyckte han såg så elak ut på bilderna jag sett på nätet från då han var barn.

Var kan man se bilder?
Citera
2023-03-11, 16:49
Medlem
Enligt Mr koll så är bara pappan o gm skriven på adressen, bodde inte mamman och den andra brodern där? Så fruktansvärt, vilken familjetragedi. 😞
Citera
2023-03-11, 16:59
Medlem
tomyhockeys avatar
Någon som vet orsaken till morden eller han blev besatt av djävulen att mörda sin mamma och sin bror
Citera
2023-03-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shabbyshic
Enligt Mr koll så är bara pappan o gm skriven på adressen, bodde inte mamman och den andra brodern där? Så fruktansvärt, vilken familjetragedi. 😞

Du får kolla bättre.
Alla 4 är fortfarande skrivna där än så länge.

Mina tankar går till pappan och äldsta brodern.
Vill även skicka en extra tanke till den mördade mamman.
Idag skulle hon fyllt år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in