2023-03-11, 12:29
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
hur ser du på ditt öfks chanser ?

Risken är att det blir som 2017 igen, en mittenplacering och att TFF är bäst i Skåne i SE. Tror inte Alvaro och Lindström är rätta duon för oss. Resultaten på försäsongen har inte varit bra.

Vi är för dålig helt enkelt. Torsk mot Öster och X mot Gefle är nog starten man får räkna med men men...mycket kan ju hända även om det inte ser bra ut.
Citera
2023-03-11, 14:22
Avslutad
Ja, det är svårt att inte skratta åt Helsingborg. Kuk i röven idag igen, denna gång mot nykomlingen GAIS.
Citera
2023-03-11, 14:25
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Ja, det är svårt att inte skratta åt Helsingborg. Kuk i röven idag igen, denna gång mot nykomlingen GAIS.

Exakt. Det är Division Ett nästa som det ser ut.
Citera
2023-03-11, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Kanske iofs inte helt fel, åtminstone inte i långa loppet. Klubben lever i lånta fjädrar och har kommundopats med skattemedel något så in i helvete senaste tjugo åren. Kanske en sejour i söderettan är nyttig för att reda upp finanserna, satsa på egna produkter och hitta stabil finansiering över tid som inte innebär att kommunen går in och täcker upp de röda siffrorna i bokslutet. Skånekollegan Trelleborg gjorde just den resan för tiotalet år sedan och det tog några år i tredjedivisionen där man inte var heltidsproffs för att börja om. Nu är TFF vad jag förstår en ganska välmående förening med svarta siffror i böckerna.

Landskrona har väl gjort samma resa, ifall jag inte missminner mig?

Såklart inte kul att bortaspela mot Eskilsminne och Tvååker men kanske är en liten obekvämlighet nu bra för framtiden?
Citera
2023-03-11, 15:20
Medlem
laddkingens avatar
Citat:

jag har sagt plats 10 sen någon månad men måste snart revidera mitt tips neråt
Citera
2023-03-11, 15:27
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
jag har sagt plats 10 sen någon månad men måste snart revidera mitt tips neråt

Kval neråt, där är mitt tips. Ser förjävligt ut.
Citera
2023-03-11, 15:34
Avslutad
Ni glömmer att en av nedflyttningsplatserna redan är bokad av Gifflarna. Sedan skall ju ÖFK ur också. Så heif klarar sig nog.
Citera
2023-03-11, 15:50
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ni glömmer att en av nedflyttningsplatserna redan är bokad av Gifflarna. Sedan skall ju ÖFK ur också. Så heif klarar sig nog.

Östersund VILL VI HA UR men dessvärre kommer de inte att åka ur.
Citera
2023-03-11, 15:56
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Kanske iofs inte helt fel, åtminstone inte i långa loppet. Klubben lever i lånta fjädrar och har kommundopats med skattemedel något så in i helvete senaste tjugo åren. Kanske en sejour i söderettan är nyttig för att reda upp finanserna, satsa på egna produkter och hitta stabil finansiering över tid som inte innebär att kommunen går in och täcker upp de röda siffrorna i bokslutet. Skånekollegan Trelleborg gjorde just den resan för tiotalet år sedan och det tog några år i tredjedivisionen där man inte var heltidsproffs för att börja om. Nu är TFF vad jag förstår en ganska välmående förening med svarta siffror i böckerna.

Landskrona har väl gjort samma resa, ifall jag inte missminner mig?

Såklart inte kul att bortaspela mot Eskilsminne och Tvååker men kanske är en liten obekvämlighet nu bra för framtiden?

Fansen kommer bli vansinniga om det sker även om det just nu ser ut att bära raka vägen neråt. HIF är just nu parodi.

Ja Landskrona och Trelleborg har båda varit ner i ettan.
Citera
2023-03-11, 16:15
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Östersund VILL VI HA UPP men dessvärre kommer de inte att gå upp

vi vet
Citera
2023-03-11, 16:26
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
vi vet

Snyggt och desperat av dig att byta ut UR till UPP.
Citera
2023-03-11, 19:40
Medlem
GretaFfetas avatar
Gårdakvarnen mal igen. Denna gången HIF som åkte under, bäst att grabbarna inte tror att dem redan är i Allsvenskan före säsongen ens har börjat för då blir det lätt en runda 2 på Div 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in