2023-03-11, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Detta är från din första dag i tråden:

Du satte ribban direkt och har sedan dess fortsatt att ha alla fel hela tiden.
Ja det var sant då, sedan så ändrades kriget och då ändrades målsättningen. Inget konstigt. Men bra försök. Utbrytardelarna har velat gå med i Ryssland under flera år men ryssarna har hela tiden sagt nej tills dom ändrade sin position.

Kom ihåg att jag alltid har rätt, annars kan vi alltid börja gå igenom din historik och få lite underhållning 🤡😂
Citera
2023-03-11, 09:07
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Ditt ryssvänliga spammande i tråden, med hänvisningar till obskyra länkar ingen klickar på, fortsätter men fortfarande utan att du lämnat kommentar till konstaterandet att hur man än vrider och vänder på allt så har Ryssland inte råd att vinna detta krig (vilket de i och för sig ändå inte kommer göra). För i händelse av vinst (vilken inte kommer inträffa) skulle de ju vara fortsatt utfrusna från samarbete med den fria världen och få fortsätta sin destruktiva resa bakåt till dåtiden. Vill inte Ryssland liksom andra länder ha en framtid?

Vi tar det igen: Ryssland är numer krigsbrottslingar, folkmördare och kärnvapenhotare. De har med sitt agerande skurit av möjligheterna till handel och samarbete med den fria världen (det vill säga där de stora pengarna, resurserna och know-how finns). De har gjort sig själva till paria i (de fungerande delarna av) världen. Till och med de tidigare kompisarna i Europa, Serbien och Ungern, har nu börjat fjärma sig från ryssen.

Ukraina har det svårt till följd av orchernas härjningar men de har vunnit i respekt och anseende sedan Putins illegala krig startade. Ryssland däremot har krossat sitt eget rykte. Hur kan ryssen gå vidare framåt från detta nattsvarta läge?

80% av världen sanktionerade inte Ryssland.

Hörde att Saudi också är påväg in i BRICS, vilka oljegiganter kommer då inte vara med?
Citera
2023-03-11, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du sätter din tilltro till vinklade och sannolikt även riggade opinonsundersökningar.

En bättre fråga hade varit:
Vill ni leva i misär i decennier eller vara ett neutralt land som har ekonomiskt utbyte med både EU och Ryssland?

Vad tror du att svaret på denna fråga hade blivit?

Jag ger större tilltro till en opinionsundersökning än en persons tyckande.

I mina ögon, dvs mitt tyckande, så är Ryssland en fara för Sverige, Väst och Världen och behöver stoppas. Det är bättre göra det nu än senare. Tänk 1938 - Om man hade stoppat Adolf då hade vi kanske sluppit WWII. Då är det bra att ta kostnaden nu.

Bevis:

Ryssland har visat sin ondska och sina expansionistiska planer genom att ockupera delar av Georgien, Tjetjenien (Hela) och Ukraina. Dessutom illegalt ockupera Transnistrien. Dessutom har ryska ledare och deras statsmedia hotat omvärlden inklusive Sverige med krig.

Lösning:

Så om Ryssland retirerar till 1991 års gränser så är jag ganska säker på att det blir fred. Dessa gränser erkände även Ryssland och senare garanterades även av Ryssland.
Citera
2023-03-11, 09:08
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du sätter din tilltro till vinklade och sannolikt även riggade opinionsundersökningar.

En bättre fråga hade varit:
Vill ni leva i misär i decennier eller vara ett neutralt land som har ekonomiskt utbyte med både EU och Ryssland?

Vad tror du att svaret på denna fråga hade blivit?
Sedan när har alternativet ”neutralt land” funnits för Ukraina? 2014 var man neutrala och Ryssland invaderade och annekterade en del (Krim) och startade ett inbördeskrig i en annan (Donbas). Sedan februari 2022 har Ryssland invaderat och annekterat ytterligare 4 oblast. En normalbegåvad ser att Ryssland ägnat och ägnar sig åt ett erövringskrig med syfte att annektera hela eller stora delar av Ukraina. Var passar din ”neutralitet för Ukraina” in då?

Hade Kiev gått med på vapenvila och fredsförhandlingar baserat på frontlinjen i mars 2022, så hade de med 99% sannolikhet kunnat förvänta sig ett nytt försök av Ryssland efter något år att erövra ytterligare delar av landet, t.ex. kan Odessa. Så fort vapnen tystnar kommer Ryssland att fortsätt rusta upp samtidigt som stödet för ditt ”neutrala Ukraina” avtar. En usel idé, som det inte behövs en Boris Johnson för att tala Kiev ur.
Citera
2023-03-11, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ryssland verkar stärka greppet på flera fronter nu. De har byggt oCh reparerat fordon under 12 månader nu. Det är ett stort land, inget snack om den saken

Du har säkert en trovärdig källa till det självsäkra påståendet! Eller!?
Citera
2023-03-11, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Jaha så vad fan gjorde man i utkanten av Kiev med sin stora uralhär, du skulle informera Kreml om försörjningslinjer så hade det kanske inte blivit såhär Snillen spekulerar...
ja du fattar fortfarande alltså inte att man ville avsluta konflikten snabbt ibörjan, man hade räknat med det. så man ville sätta en enorm press på zelensky genom att omringa kiev.

det kan också ha varit för att ta bort allt tryck som fanns på den södra och östra fronten.

fattar du? det kan ha funnits en rad med olika strategiska anledningar.

det var inte bara så att dom storma in i gostomel med några vdv så var det över. de är något som din sida har hittat på från dag ett.
Citera
2023-03-11, 09:10
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Ryska svartahavsflottan är endast en grupp föråldrade plåtlådor, därför dom ligger i hamn och rostar trots kriget i Ukraina.

Hela Ryssland är en föråldrad sönderrostad skit stat.
Citera
2023-03-11, 09:11
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

I mina ögon, dvs mitt tyckande, så är Ryssland en fara för Sverige, Väst och Världen och behöver stoppas. Det är bättre göra det nu än senare. Tänk 1938 - Om man hade stoppat Adolf då hade vi kanske sluppit WWII. Då är det bra att ta kostnaden nu.

Bevis:

Ryssland har visat sin ondska och sina expansionistiska planer genom att ockupera delar av Georgien, Tjetjenien (Hela) och Ukraina. Dessutom illegalt ockupera Transnistrien. Dessutom har ryska ledare och deras statsmedia hotat omvärlden inklusive Sverige med krig.

Lösning:

Så om Ryssland retirerar till 1991 års gränser så är jag ganska säker på att det blir fred. Dessa gränser erkände även Ryssland och senare garanterades även av Ryssland.
Frågan är vad Putins löften om fred är värd för omvärlden.
Ingen hade gått med på en liknande deal med Hitler då man visste att hans löften var värda lika mycket som koskit.
Risken är att det bara är en fin möjlighet för Ryssland att dra sig tillbaka för att slicka sina såe och lära sig vad fan som gick snett.
Vi har med en riktig gangsterregim att göra.
Vet inte hur det ska lösas.
Citera
2023-03-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Ja självklart, lilla Putin bitch, tror jag det:

https://www.i24news.tv/en/news/ukraine-conflict/1678177632-nato-says-russia-loses-5-times-more-soldiers-in-bakhmut-than-ukraine-report

En källa utan namn? Varför behöver en källa dölja positiva nyheter? Källkritik?

Undrar vad din kollega Conception har att säga om ämnet…
Citera
2023-03-11, 09:13
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:

Bevis:

Lösning:

Du bör se Rysslands erövring av Ukraina som Palestiniernas kamp mot ockupationsmakten Israel (Ukraina). Båda ockuperar områden som historiskt tillhör Ryssland eller Palestina.

Ryssland (Palestina) kommer vinna, nu när Saudi och Iran är på god fot ser det mycket bättre ut för Ryssland och Palestina.

Väldigt mörkt för Israel/USA dock.

Citera
Avstängd
Citat:

Bevis:

Lösning:

Du drivs av en anti-rysk agenda och vill att ukrainarna ska agera kanonmat.

George Soros och andra globalister har sedan början av 90-talet finansierat olika anti-ryska rörelser i Rysslands grannländer.

Att Ryssland svarar på detta är väntat. Precis som att USA skulle svara om Ryssland genomförde en statskupp i Mexiko och satte dit en anti-amerikansk regim.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Du bör se Rysslands erövring av Ukraina som Palestiniernas kamp mot ockupationsmakten Israel (Ukraina).

Ryssland (Palestina) kommer vinna, nu när Saudi och Iran är på god fot ser det mycket bättre ut för Ryssland och Palestina.

Väldigt mörkt för Israel/USA dock.

Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
80% av världen sanktionerade inte Ryssland.

Hörde att Saudi också är påväg in i BRICS, vilka oljegiganter kommer då inte vara med?
Du har fullt upp med att sprida desinformation idag.
Saudi och Brics…

Saudiarabien är mitt i en vapenaffär med USA som omfattar 350 G$ på 10 år, dvs ungefär 1/2 Rysslands försvarsbudget per år (https://en.m.wikipedia.org/wiki/2017_United_States–Saudi_Arabia_arms_deal). Var och en kan fundera på hur troligt det är att Saudiarabien på något sätt skulle liera sig med Ryssland.

Sedan skall det väl till en nazist med vurm för Goebbels att likna Ukraina vid en ockupationsmakt och det invaderande Ryssland som en folklig befrielserörelse. Upp är ner, lögn är sanning.
Senast redigerad av farbror_barbro 2023-03-11 kl. 09:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in