2023-03-10, 23:16
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Kanske ett par ledtrådar?
1. Bland annat Donald Sutherland, Mark Wahlberg och Jason Statham medverkar i denna remake.
2. En CIA-agent låtsas vara en Hollywood-producent i Tehran, medan han ska försöka frita ett gäng amerikaner.
3. Film från 1976 med Dustin Hoffman som huvudskådis
8. Handlar om ett par som samåker och får fel på bilen ute i ingenstans. Det är snöigt och kallt.
9. Norsk parodi på en film om ett "häxprojekt"

https://imgur.com/a/h7E3MYZ

Hoppas det hjälper
Senast redigerad av Bartman777 2023-03-10 kl. 23:22.
Citera
2023-03-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
1. Bland annat Donald Sutherland, Mark Wahlberg och Jason Statham medverkar i denna remake.
2. En CIA-agent låtsas vara en Hollywood-producent i Tehran, medan han ska försöka frita ett gäng amerikaner.
3. Film från 1976 med Dustin Hoffman som huvudskådis
8. Handlar om ett par som samåker och får fel på bilen ute i ingenstans. Det är snöigt och kallt.

Hoppas det hjälper
Då måste det vara Mannen som springer maraton, var en av dom Scheider-rullarna jag funderade men var osäker, inte sett om den på säkert 10år trots att jag har den på DVD.
Citera
2023-03-11, 00:07
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Då måste det vara Mannen som springer maraton, var en av dom Scheider-rullarna jag funderade men var osäker, inte sett om den på säkert 10år trots att jag har den på DVD.

Vilket nummer gissar du på?

Jag skulle gissa på Marathon Man på nr 3, men antar att pumhunter får knipa den före mig.
Citera
2023-03-11, 00:50
Medlem
Citat:

Jag skulle gissa på Marathon Man på nr 3, men antar att pumhunter får knipa den före mig.
Jag minns inte numret nu och har dyslektiskt svårt att se små siffror, plus att det alltid blir roligare i en oallvarlig lektråd om man skriver ihop en liten diffus omskrivning av filmen så att dom som inte vet vilken film eller bild det är inte förstår gissningen och därmed kan fortsätta gissa fel på bilden, medan dom som vet förstår, ihop med kanske någon personlig reflektion eller anekdot, än att bara konformativt posta en tråkig oneliner i form av titel och ett nummer, men det var den bilden som stämmer ihop med den texten jag skrev, så mycket kan du haja!

Men om jag minns rätt nu så var det en film om en man som antyddes emellanåt springa maraton, och Dustin Hoffman hade huvudrollen(jag tror inte man såg honom springa något maraton?), och han från väldigt Ice Road Truckers-spännande lastbilsfilmen Sorcerer (1977) var med på bilden, propert klädd dessutom! Bådas bästa filmer kom på 70-talet.

Sen spelar det ingen roll vem som officiellt ges poängen, alla med intelligens vet vem som tog bilden först ändå, inte sant? Så frågan är om det är en tråd för att ha roligt, eller en tråd för humorbefriade konformativa surpellar att försöka uppfostra andra till hur dom ska bete sig och skriva text, som en liten förvirrad hönsmamma. So sad.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Men eftersom jag också är snäll och inte tar detta på blodigt allvar så kan ni få poäng båda två
Kan du tänka dig att ge tre poäng till -Ines- pga dennes stora fantastiska hårtofs?

Edit2: Eller räknas det som en fläta?
Senast redigerad av pumahunter 2023-03-11 kl. 01:13.
Citera
2023-03-11, 01:09
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag minns inte numret nu och har dyslektiskt svårt att se små siffror, plus att det alltid blir roligare i en oallvarlig lektråd om man skriver ihop en liten diffus omskrivning av filmen så att dom som inte vet vilken film eller bild det är inte förstår gissningen och därmed kan fortsätta gissa fel på bilden, medan dom som vet förstår, ihop med kanske någon personlig reflektion eller anekdot, än att bara konformativt posta en tråkig oneliner i form av titel och ett nummer, men det var den bilden som stämmer ihop med den texten jag skrev, så mycket kan du haja!

Men om jag minns rätt nu så var det en film om en man som antyddes emellanåt springa maraton, och Dustin Hoffman hade huvudrollen(jag tror inte man såg honom springa något maraton?), och han från väldigt Ice Road Truckers-spännande lastbilsfilmen Sorcerer (1977) var med på bilden, propert klädd dessutom! Bådas bästa filmer kom på 70-talet.

Sen spelar det ingen roll vem som officiellt ges poängen, alla med intelligens vet vem som tog bilden först ändå, inte sant? Så frågan är om det är en tråd för att ha roligt, eller en tråd för humorbefriade konformativa surpellar att försöka uppfostra andra till hur dom ska bete sig och skriva text, som en liten förvirrad hönsmamma. So sad.
Citat:

Man kan givetvis diskutera detta, men jag är inte helt intelligensbefriad och förstår att pumahunter menade film nummer 3. Men eftersom jag också är snäll och inte tar detta på blodigt allvar så kan ni få poäng båda två

1.
2.
3. Marathon Man (pumahunter & -Ines-)
4. Tremors (avskum1982)
5. Thelma & Louise (-Ines-)
6. Das Boot (Man-At-Arms)
7. National Lampoon's European Vacation (EulersIdentitet)
8.
9.

Ledtrådar:

Citera
2023-03-11, 01:11
Medlem
serotonins avatar
2. Argo
Citera
2023-03-11, 01:14
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
2. Argo
Helt rätt!

1.
2. Argo (serotonin)
4. Tremors (avskum1982)
8.
9.

Ledtrådar:

8. Handlar om ett par som samåker och får fel på bilen ute i ingenstans. Det är snöigt och kallt igenom hela filmen.
Senast redigerad av Bartman777 2023-03-11 kl. 01:21.
Citera
2023-03-11, 02:33
Medlem
Klafss avatar
1. The Italian Job
Citera
2023-03-11, 02:43
Medlem
-Ines-s avatar
Alltså jag överlever utan en poäng nu framstod jag som en snål jävel, haha, inte min avsikt. God Natt
Citera
2023-03-11, 06:05
Medlem
Fiskmånglarens avatar
9. Kurt Josef Wagle og legenden om Fjordheksa
Citera
2023-03-11, 11:41
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klafs
1. The Italian Job
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
9. Kurt Josef Wagle og legenden om Fjordheksa
Bra jobbat vänner!

1. The Italian Job (Klafs)
2. Argo (serotonin)
4. Tremors (avskum1982)
8.
9. Kurt Josef Wagle og legenden om Fjordheksa (Fiskmånglaren)

Ledtrådar:

8. Handlar om ett par som samåker och får fel på bilen ute i ingenstans. Det är snöigt och kallt igenom hela filmen. Emily Blunt har huvudrollen och Clint Mansell har gjort filmmusiken.

Nya bilder: https://imgur.com/a/zNKfT5I
Citera
2023-03-11, 11:48
Medlem
Fiskmånglarens avatar
8. Wind Chill
Den har jag inte sett men blev sugen på att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in