2023-03-10, 23:01
Medlem
Tillssons avatar
Ryssarnas kamikazedrönare är effektiv.

Citat:
S-300 air defense system of the Armed Forces of Ukraine destroyed by a Russian UAV Zala Lancet.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1634188702774599681
Citera
2023-03-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag bad om källor till påståendet att "nazistiska arméer begick folkmord i Donbass" och inte videos till orch-propaganda. Du sitter och häckar på "miljoner bevis". Kom igen nu ryssapa.

Finns tusentals artiklar, reportage och nyheter på alla jordens språk. Finns på SVT, SR, youtube, twitter. Skulle bli förvånad om det inte fanns litteratur också.

Att bevisa detta är som att bevisa förintelsen. Du är hjärntvättad din lilla nazze. Gå ut och få stryk av AFA eller blattar nu såsom en duktig nazze gör!
Citera
2023-03-10, 23:04
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ryssarnas kamikazedrönare är effektiv.

https://twitter.com/Trollstoy88/status/1634188702774599681

Bäst om det fanns mer bevis kring det, men inte helt otroligt
Tror kamikazedrönare är rätt effektiva mot sådana system

Behövs en kombination , avancerade system som kan lokalisera och avfyra en stor mängd granater på kort tid för att förstöra drönare samtidigt som det finns S-300, Patriot och andra liknande system för att förgöra missiler
Ifall en ensam S-300 står mot flera kamikazedrönare är det som visas i din länk ett troligt utfall tyvärr
Citera
2023-03-10, 23:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Alexander kunde i alla fall kriga till skillnad från dagens patetiska ursäkt till Tsar.
Allt var bättre förr.

Nåja — som jag ser det handlar det om lika delar rysk inkompetens och ukrainsk kompetens. Det sket sig för Ryssland direkt i öppningen. De har haft svårt att komma igen. Ukraina har även fått hjälp och är ingen stat att bara köra över i dag. Kan tänka mig att Putin resonerade lite som tyskarna inför Barbarossa: ju förr desto bättre. Samtidigt hade man väl inte satt planerna i verket om man visste att det skulle skita sig...
Citera
2023-03-10, 23:07
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Påtal om rubeln.. när skulle Rysk ekonomi krascha nu igen?

https://twitter.com/WarMonitors/status/1634220517103157248?t=JjZNBOJZq3zN2gjlCUfVDA&s=19

⚡️The EU has nearly exhausted its options when it comes to sanctions against Russia — EU’s chief diplomat Josep Borrell

Prova du att gå in på Forex och växla till dig lite Rubel, återkom med resultatet!
Citera
2023-03-10, 23:14
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Finns tusentals artiklar, reportage och nyheter på alla jordens språk. Finns på SVT, SR, youtube, twitter. Skulle bli förvånad om det inte fanns litteratur också.

Att bevisa detta är som att bevisa förintelsen. Du är hjärntvättad din lilla nazze. Gå ut och få stryk av AFA eller blattar nu såsom en duktig nazze gör!
Jaha, du ljög med andra ord. Hade det funnits ett påstådd folkmord hade det varit en enkel sak att hänvisa till det istället för att be den som frågar att googla upp det.
Dåså, tack för ingenting.
Citera
2023-03-10, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Så då får både jag och Stoltenberg stoppa upp det, vi och många andra har ju fel!
Fortsätt tro att UA lyckas hålla tillbaks ryssarna i Bachmut.

Förstår du inte att Bachmut endast betyder något för den inhemska marknaden i ryssland? Som att sälja en fisk utan kött och stolt hävda att den var svår att fånga men nu är den här. Den enda som köper det skelettet är den som inte fattar att soppan kommer smaka skit oavsett hur länge du kokar ur de resterna. Tror du på något vis att Bachmuts ruiner betyder något mer än för taktisk strid för någon annan än ryssen som tror att det är Rom de intagit efter 25.000 förluster i manskap?
Citera
2023-03-10, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Allt var bättre förr.

Nåja — som jag ser det handlar det om lika delar rysk inkompetens och ukrainsk kompetens. Det sket sig för Ryssland direkt i öppningen. De har haft svårt att komma igen. Ukraina har även fått hjälp och är ingen stat att bara köra över i dag. Kan tänka mig att Putin resonerade lite som tyskarna inför Barbarossa: ju förr desto bättre. Samtidigt hade man väl inte satt planerna i verket om man visste att det skulle skita sig...

tror du verkligen att han satte planen i verket på grunder som dem? Att han 2023 satt och tänkte att han skulle vinna momentum genom att agera före motståndaren? Och dessutom använde hednhös historia som prejudikat för sin mästerliga Durkins öppning?

Är det så som du misstänker så är det ju ännu värre än vad som visas upp
Citera
2023-03-10, 23:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Då dina siffror visat sig vara fejk, kanske man borde mer fundera över hur du kan sitta och försvara en invasion av ett suveränt land och dödandet av hundratusentals civila ukrainare.

Det känns inte friskt!

Mår du bra då några missiler lyckas gå igenom det ukrainska luftvärnet och döda civila kvinnor och barn?

Jag undrar i mitt stilla sinne hur en sådan person skulle reagera när missilerna viner över våra egna huvuden från ryssland, är personen lika entusiastisk då? Det finns en risk att det här eskalerar, jag tror dock inte att ryssland skulle klara det själv, men kineserna kan ge sig in och stödja, det vore oerhört illa, för oss alla. Låt oss hoppas att det aldrig händer. Nu har vi gett Ukraina en fighting chance, bara att avvakta och fortsätta skicka prylar, alternativet är att trappa upp. Ett sista alternativ skulle vara att ge Ukraina, säg, ett 20 tal kärnvapen, de var ju en kärnvapenmakt och ryssland verkar förstå det språket. Om de används så är det bye bye med alla ryska storstäder!
Citera
2023-03-10, 23:23
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
tror du verkligen att han satte planen i verket på grunder som dem? Att han 2023 satt och tänkte att han skulle vinna momentum genom att agera före motståndaren? Och dessutom använde hednhös historia som prejudikat för sin mästerliga Durkins öppning?

Är det så som du misstänker så är det ju ännu värre än vad som visas upp
Haha, ja, det tror jag. Ge det ett par år och Ukraina är ett monster militärt. Tänkte de i Moskva.
Citera
2023-03-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Dom hr ju tagit halva stan nu i alla fall.

Vafan? Jag som läst att stan fallit för sjukt många månader sen?
Kan det vara så att orcherna går varligt fram igen för att bespara dom civila så som det hävdas i tråden?
Citera
2023-03-10, 23:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Du, jag och alla andra vet att Rysslands ekonomi inte mår bra alls. Den har förövrigt aldrig mått speciellt bra. Du måste förstå att en ”kollaps” i en så värdelös ekonomi som Rysslands inte ter sig som om tex Sveriges ekonomi skulle krascha. I Sverige skulle folk ställa in sina betalningar till banker och andra kreditinstitut och sen skulle det gå en chockvåg genom systemet. I Ryssland så handlar det mycket mindre om moderna transaktioner mellan tex bank- och skattekonton. Där handlar det mer om att man börjar nalla av förrådet på nästa års rovor och betor. Eller så börjar kolsäckarna att sina i Ivans källare och han får börja elda sopor och annat i sin kamin. På det viset är Rysslands system mindre sårbart och en kollaps får helt andra konsekvenser. Men det är för att ryssen ligger många årtionden efter väst. Men att betor och rovor sinar det kan du vara ganska klar över. Man får omformulera det lite kanske. Västs sanktioner är lite som en stillsam avlivning av en gammal redan döende katt. Det är inte så dramatiskt men lik förbannat slutgiltigt.

Sen kan man lägga till att nästa år så får inte ryssarna tillgång till (sovjetunionens kornbod) Ukrainas rovor längre, då blir det magert, minst sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in