2023-03-10, 22:23
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Skiter fullt i vilken Slav dom dödar vilken Slav.
Inte mitt folk.
Mvh.

Väst lär se till att ge Ukraina vapen så länge som de behöver. Totalt sett har väst 15 ggr större lager av vapen än Ryssland, och 30 ggr större produktionskapacitet.

Jag skiter inte i vilken slav som dödar vilken slav. Demokrati/frihets-slaven får min röst. På samma sätt som Japan är att föredra framför Nordkorea. De må vara "ungefär" samma folk, men ändå tar jag ställning.
Citera
2023-03-10, 22:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Hur länge satt Paul och hur många större Europeiska länder försökte han invadera?
Fem år och var i krig med både Storbritannien och Frankrike. Den nuvarande invasionen i Ukraina är förmodligen sämre militärt, iofs. Dessutom hade Ryssland allierade i form av bl.a. Sverige och Danmark.
Citera
2023-03-10, 22:25
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Väst lär se till att ge Ukraina vapen så länge som de behöver. Totalt sett har väst 15 ggr större lager av vapen än Ryssland, och 30 ggr större produktionskapacitet.

Jag skiter inte i vilken slav som dödar vilken slav. Demokrati/frihets-slaven får min röst. På samma sätt som Japan är att föredra framför Nordkorea. De må vara "ungefär" samma folk, men ändå tar jag ställning.

Absolut, det kritiska momentet för väst är helt enkelt opinionen och dess befolkning. Eftersom att väst i stort sett öppna demokratier så kan en vändning i opinion förändra läget, till skillnad från Ryssland och company
Det enda kritiska i nuläget är ammunition för artilleri, något som enligt västlig doktrin blivit alltmer irrelevant
Citera
2023-03-10, 22:26
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Osmakliga jämförelse?
Jag kan väl knappast vara den ända som resonerar så. Hitintills har UA lyckats spränga bro i Krim, detonera bil där Dugins dotter befann sig i, ett antal missilattacker mot Rysslands kärnkraft mfl.
Varför skulle jag vilja skriva saker som inte är stämmer?
Du kommenterade en attack av en annan användare av ukrainska soldater mot ryska soldater med:
"Vadå försöker UA nu kompensera för missilattackerna som utfördes av ryssarna under gryningen? "

Det är en osmaklig kommentar där du jämför en attack mot det ukrainska civila samhället med ukrainas motstånd mot ryska invasionsstyrkor. Men om du inte fattar det så kommer nog poletten aldrig att trilla ner.

Jaha så Ukraina har sprängt en bro i Krim (försökt riva ett svartbygge i deras land) och Dugins dotter har dött. Vad har det med saken att göra? Vill Ryssland slippa obehag ska de sluta terrorisera sina grannar då det kan slå tillbaka mot dem själva.
Senast redigerad av Thelonegunman 2023-03-10 kl. 22:34.
Citera
2023-03-10, 22:28
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingaman
Så då får Ukraina granater för 25 dagars strid.
Vi se om det räcker.
Sedan är ju "kan" producera, "vill" producera, och "kommer att" producera inte givet gemensamt.
Dock inget ställningstagande här från min sida.
Neutralist.
Skiter fullt i vilken Slav dom dödar vilken Slav.
Inte mitt folk.
Mvh.
Nja, nu har ju EU:s försvarsministrar lovat 1 miljon 155mm granater och att steppa upp vår tillverkning för att fylla upp egna förråd..

Till sommaren ska vi ha en produktion som troligtvis kommer att få Kreml att inse att deras krig bara kommer att gräva ner de i skiten de redan sitter i
Citera
2023-03-10, 22:28
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Så då får både jag och Stoltenberg stoppa upp det, vi och många andra har ju fel!
Fortsätt tro att UA lyckas hålla tillbaks ryssarna i Bachmut.
Citera Stoltenberg så får vi se om iaf du får stoppa upp det.
Citera
2023-03-10, 22:29
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fem år och var i krig med både Storbritannien och Frankrike. Den nuvarande invasionen i Ukraina är förmodligen sämre militärt, iofs. Dessutom hade Ryssland allierade i form av bl.a. Sverige och Danmark.

Fem år var ju tiden Putin behövde får att få någon sorts pli på pyttelandet Tjetjenien, och Kadyrov verkar ju övergett honom nu ändå.

Inte försökte Paul invadera Frankrike eller Storbritannien? Frankrike invaderade stora delar av Ryssland inklusive Moskva, så det är ju inget konstigt om han hamnade i krig med Napoleon, men där var Napoleon missdådaren inte som i detta fall Ryska envåldshärskaren. Vem tog över efter Paul?
Citera
2023-03-10, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Visa mig den länken då?

Visa mig en västmedia som säger att det inte finns nazister i Ukraina.

Eller har du fantiserat ihop att det står så. Upp till bevis nu.

2014 så var det 50/50 i västmedia. Det var mer så att man förstod de som gjorde uppror eftersom:

- Viktor Yanukovych var demokratiskt vald och hade all rätt i världen att göra det han gjorde. Protesterna blev terrorbrott och landsförräderi.

- problemen med nazistiska arméer som begick etnisk rensning och folkmord var ett problem.

- lagstiftning som infördes liknade Nazityskland mot minoriteter. Inte bara mot ryssar utan även ungrare, rumäner med mera.

Med mera....
Citera
2023-03-10, 22:31
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja men nu verkar ju moraset nått fram till enskilda officerare som vägrar skicka fram sina grabbar mot en säker död?
Han är säkert så lågt i rang att han själv måste leda fotfolket mot en säker död, det i sig är insiktsfullt fast självbevarelsedrift mer trolig orsak.
Citera
2023-03-10, 22:31
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Nja, nu har ju EU:s försvarsministrar lovat 1 miljon 155mm granater och att steppa upp vår tillverkning för att fylla upp egna förråd..

Till sommaren ska vi ha en produktion som troligtvis kommer att få Kreml att inse att deras krig bara kommer att gräva ner de i skiten de redan sitter i

Exakt, ifall Ukraina har samma konsumption som de haft hela kriget så lär 1 miljon granater räcka i ungefär 6 månader
Ifall de bstämmer sig för att motsvara rysk konsumption så räcker det 3 månader

Och eftersom att ryssarna knappt kan avancera utan enorma insatser trots scenario 1 i beskjutning så ser det inte särskilt kritisk ut för Ukraina...
Men som vi vet, de flesta pro-ryssar här ljuger rakt av och har helt efterblivna analyser
Vore kul om det fanns en pro-ryss här som åtminstone kunde argumentera på ett realistiskt sätt
Citera
2023-03-10, 22:36
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
2014 så var det 50/50 i västmedia. Det var mer så att man förstod de som gjorde uppror eftersom:

- Viktor Yanukovych var demokratiskt vald och hade all rätt i världen att göra det han gjorde. Protesterna blev terrorbrott och landsförräderi.

- problemen med nazistiska arméer som begick etnisk rensning och folkmord var ett problem.

- lagstiftning som infördes liknade Nazityskland mot minoriteter. Inte bara mot ryssar utan även ungrare, rumäner med mera.

Med mera....
Kul att se en riktig idiot igen!

Det finns inga nazistiska arméer som begår folkmord!

Det du fantiserar om är ju sen länge debunkat?

Varför fortsätter du att upprepa dessa lögner?

Mår du bra av att bli förnedrad eller är du bara en bot som med tid bara repeterar ett mantra?
Citera
2023-03-10, 22:39
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso

Med mera....
Nazistiska arméer som begick folkmord? Du kanske är ett uppenbart troll men bara vill provocera men eftersom rysk statlig propaganda blir lika skruvad undrar man var ni får allt ifrån och om ni inte har någon skam i kroppen som ljuger så hejdlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in