2023-03-10, 18:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Det är väl ingen som har har sagt att alla föräldrar med schizofreni överför det till sina barn.
Ja man kan ha det i sina gener utan att utveckla det.
Ja om man utsätter sig för riskfaktor som droger så ökar risken att man utvecklar det.
Men det finns inga negativa riskfaktor som kan göra risken mindre t ex att ge barnen en bra uppväxt.
Har en tro att de med schizofreni föds med en genetisk sårbarhet i hjärnan, som kan föras vidare till deras barn.
Vi får väl se om denna L har denna diagnos?
Citera
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vad menar du med idiot? Det finns ingen diagnos "idiot"!

Dessutom kan du födas med schizofreni, du bör allt läsa på lite.
Precis det jag skrev. Var snäll och läs innan du svarar. Orkar inte ens bemöta det du skriver. Ok
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Menar du på fullaste allvar att alla föräldrar med schizofreni överför det till sina barn?
Man kan ha det i sina gener men aldrig utveckla det. Men utsätter du dig själv för riskfaktorer är sannolikes högre att du utvecklar det. Droger tex är en stor riskfaktor. Har aldrig hört eller läst att man ger barn medicin i förebyggande syfte. Är det så verkar det ju helt galet.

Det är såna som du som alltid förstör trådar med en massa irrelevanta och påhittade påståenden! Menar du att genetik inte spelar nån roll? Kan då två vita få ett svart barn?
Jag önskar mer fakta och mindre "jag tror att..."
Citera
2023-03-10, 18:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det handlar om att psyk har order uppifrån om att vänta med behandling tills patienten har blivit tillräckligt dålig. Samhället hoppas på självsanering.
Psykvården suger i Sverige, vet av egen erfarenhet genom mitt jobb.
Citera
2023-03-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Exakt, och just dessa dåliga arvsanlag kan man ju lätt se på alla dessa skjutningar, men man skyller endast på att det är narkotika relaterat, visst, men hur kommer det sig att det är så hög % som härstammar från Mena länder, det får man inte reda på.
Men du måste också inse att alla festknarkarna -
som inte växt upp i Mena, de har också defekter,det får man inte heller reda på, svenskar med empatiskador,ångest och sadstiska tendenser. Ständigt festknarkande
de som använder droger för ju också över defekter från drogerna till sina barn,
dvs alla som knarkar
sprider dåliga gener till sin späda avkomma..festknarkare som avlar barn under drog-rus ..vem tänker på följderna ..
nu vet ingen vad denne 19åring har för defekt, om det är genetiskt-arv
eller skada under,efter el före förlossningen, han kan ju också ha drogat sig själv under sista åren med örter svampar el Tramadol- cokain ingen vet..
arv el miljö, är bara två alternativ
en ung person spårar åt helvetvet-ingen här vet bakgrunden
han 19 åringen kan likväl ha fått en skada kring förlossningen,
ett slag i pannloben i skolan -kan finnas många andra orsaker varför han gick över styr
synd om hans pappa o alla närstående som inte fick gehör när de de larmade att 19åringen blev alltmer konstig..
Det finns många individer som signalerar i sin närmsta krets
denne 19 åring är en av dessa med Eljest-personlighet
en sådan teodor engström typ,
kanske vissa skillnader men också likheter..
Citera
2023-03-10, 18:27
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Kan du ge en enda källa som visar att en bra uppväxt kan skydda mot att utveckla schizofreni? Vad jag vet så är alla överens om att det bara handlar om kemi. Barn som är i högrisk för att utveckla schizofreni brukar medicineras i förväg.

Onödigt att sprida enfald i ett ämne du uppenbart saknar kunskap i. Jag bjuder på en länk så att dina infantila amatöråsikter bemöts med något en mer kapabel information.

https://schizofreniforbundet.se/om-schizofreni/
Citera
2023-03-10, 18:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Han skulle kunna vara en typisk pedofil längre fram med andra ord……
Sadist verkar han minst vara, farlig typ detta.
Må han aldrig få vistas fri ute i samhället mer.
Citera
2023-03-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Onödigt att sprida enfald i ett ämne du uppenbart saknar kunskap i. Jag bjuder på en länk så att dina infantila amatöråsikter bemöts med något en mer kapabel information.

https://schizofreniforbundet.se/om-schizofreni/

Men bekräftar precis vad jag skriver
Citera
2023-03-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Då får du posta en länk som stärker dina påståenden.

Jag vet inte vad det är du vill att skribenten ska länka till. Menar du på allvar att du inte vet att vissa sjukdomar, som i sin tur kan leda till psykoser av våldsamma slag, kan vara genetiskt betingade?
Citera
2023-03-10, 18:42
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Det är såna som du som alltid förstör trådar med en massa irrelevanta och påhittade påståenden! Menar du att genetik inte spelar nån roll? Kan då två vita få ett svart barn?
Jag önskar mer fakta och mindre "jag tror att..."

Men sluta svara mig då. Du håller ju igång irrelevansen (som du kallar det).
Citera
2023-03-10, 18:44
Medlem
electric.sheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tannoy57
Jag vet att en person blivit kontaktad av pappan via Mail/sms under dagen igår så han är förmodligen inte allvarligt skadad men kan ju vårdas på sjukhus pga det han varit med om.
Hur mår han?
Citera
2023-03-10, 18:45
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Jag vet inte vad det är du vill att skribenten ska länka till. Menar du på allvar att du inte vet att vissa sjukdomar, som i sin tur kan leda till psykoser av våldsamma slag, kan vara genetiskt betingade?
Jag har skrivit säkert 10 gånger att det kan vara genetiskt. Det han påstod var att man föds med schizofren. Har aldrig läst om spädbarn med schizofreni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in