2023-03-10, 16:19
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Är du en sådan som känner empati för GM för att "han säkert inte är frisk och är inte sig själv?"
Allt ont åt GM. Han har begått det värsta brottet och ska behandlas därefter, oavsett hur sjuk och cp han var vid brottstillfället.
Hmmm hur får du det till att hen inte anser att gm har skulden?
Spekulationerna ang könsidentiteten och om det är motivet till morden är väl ovidkommande?
Oj han har långt hår..slutsats att det är orsaken. Det är skevt
Citera
2023-03-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpatent
Skulle anta att det är efter en natt då "man" INTE har sovit... Så var det iaf gällande "Lyckselepappan"

Helt rätt. Dum kommentar av mig, men ni förstår va jag menar... Vanligt folk..
Citera
2023-03-10, 16:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randigzebra95
Okej då förstår jag, Augus* jag nämnde var den Augus* jag såg i tråden, hann inte reflektera till att det var någon annan person,
Nu har jag lite mer kött på bena då jag pratat med en bekant till familjen, det var endas mamman, storebror, lillebror och pappan hemma, pappan vårdas för tillfället på sjukhus, sonen ska ha kvickt även honom, undrar varför det inte nämns i nyheterna? Enligt den bekanta till familjen vet dom inte om pappan överlever eller inte….
Har även fått bekräftat att familjen sökt hjälp för lev* men inte fått det…. Så uppenbarligen är han psykiskt sjuk, han har erkänt, men undrar fortfarande varför?!
Sociopater och psykopater går inte att bota.
Men kanske han fick en långdragen psykos?
Citera
2023-03-10, 16:53
Medlem
meiis avatar
Citat:
Okej då förstår jag, Augus* jag nämnde var den Augus* jag såg i tråden, hann inte reflektera till att det var någon annan person,
Nu har jag lite mer kött på bena då jag pratat med en bekant till familjen, det var endas mamman, storebror, lillebror och pappan hemma, pappan vårdas för tillfället på sjukhus, sonen ska ha kvickt även honom, undrar varför det inte nämns i nyheterna? Enligt den bekanta till familjen vet dom inte om pappan överlever eller inte….
Har även fått bekräftat att familjen sökt hjälp för lev* men inte fått det…. Så uppenbarligen är han psykiskt sjuk, han har erkänt, men undrar fortfarande varför?!

Tack för informationen 🙏🏻

Det är den här formen av information man vill läsa här, den riktiga och sanna, inte massa spekulationer osv. Helt meningslöst och onödigt.
Återkom gärna om du vet mer 🙏🏻
Citera
2023-03-10, 16:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
"Den misstänkte mannen kom in i rättssalen med bandage runt händerna, han gav ett vaket och klart intryck och medgav via sin försvarare häktningsyrkandet."

Detta tyder ju på att det inte var planerat utan spontant, att han tagit en kökskniv eller liknande som saknar slintspärr varpå man då ofta glider ner på bladet av blodet och svett och kraften det tar :/
Han kan ju fortfarande ha planerat det?
Men sen gjorde han det just denna morgon på impuls?
Citera
2023-03-10, 17:02
Medlem
Diskmaskinsmedels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han kan ju fortfarande ha planerat det?
Men sen gjorde han det just denna morgon på impuls?

Såklart, men då det är planerat brukar det oftast vara med inövade och liksom "testade" vapen. Är det spontant så är det oftast alltid en kökskniv utan parerstång.
Citera
2023-03-10, 17:13
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalimonkey
Ung pojke? Uppenbarligen vuxen nog för att ta andra människors liv, då är man vuxen nog att ta konsekvenserna också.
När tycker du att man är gammal nog att stå tillsvars för sina handlingar? 20? 25? 35?
Ifall du missat det så är man straffmyndig från 15års ålder. Vilket i mitt tycke borde sänkas till typ 10 år för en idiot är en idiot oavsett ålder.
Att du förminskar en sån här händelse är under all kritik.
Fattar verkligen inte att någon kan anse en 19 åring som nästan ett barn, helt obegripligt vad mysko människor som sitter här inne är.
Sen har de mage att tycka synd om psykot med!
Så de måste tycka synd om seriemördare med, för denna man har all möjlighet att bli det om han släpps ut igen, riktig obehagligt, hoppas han sätts som grannar till dessa naiva godhetstroende människor i så fall
Citera
2023-03-10, 17:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Såklart, men då det är planerat brukar det oftast vara med inövade och liksom "testade" vapen. Är det spontant så är det oftast alltid en kökskniv utan parerstång.
Tror dock inte han är så smart och fattade detta med parerstång?
Men vi vet väl inte än om han använde en vanlig kökskniv?
Man kan ju göra sig illa fast en kniv har parestång i det tumult som troligen uppstod.
Det ska bli intressant att läsa FUP, men såklart skrämmande.
Citera
2023-03-10, 17:29
Medlem
Citat:

Ursäkta, men jag har väldigt svårt att tro på att pappan också blivit knivskuren och svävar mellan liv och död. Det hade varit mycket märkligt av media att inte ta upp den detaljen. Ännu märkligare att åklagaren inte har med misstanke om försök till mord i häktningsframställan.
Citera
2023-03-10, 17:36
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckadmutation
Det där är ju inte deras hus, deras är det gula i tegel. Eller? 😳

Kollat igen och det röda verkar stämma men på Aftonbladet så stod de vid ett gult, och hamnade där när jag mapade men de lär ha målat om.
Men hallå läser du inte i tråden, det har ju stått i fler inlägg att det är nr 10 det röda.
Citera
2023-03-10, 17:38
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
Ursäkta, men jag har väldigt svårt att tro på att pappan också blivit knivskuren och svävar mellan liv och död. Det hade varit mycket märkligt av media att inte ta upp den detaljen. Ännu märkligare att åklagaren inte har med misstanke om försök till mord i häktningsframställan.
Och att det inte finns någon patientskaderapport
https://www.norrbotten.se/sv/pressportal/
Citera
2023-03-10, 17:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
Det är väl inte så konstigt, de nämnde ju inte ens i början att det var fler i huset ens.
Men om han är skadad eller inte är ju dock inget som framgått i media ännu mig veterligen utan endast en trådsanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in