2023-03-10, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Det är något man känner. Man bör ju inte behandla någon sämre än man själv vill bli behandlad. Om man inte håller med om det så kanske man lever efter andra regler.
Folk får leva sina liv som dom vill.
Som man sår får man skörda och som du bäddar får du ligga osv.

Gå med Gud
Vad menas med ”gå med Gud”? Gäller det vilken Gud som helst?
Om jag känner att en sak är rätt, men sen läser i Bibeln eller Koranen (t.ex) att Gud inte tycker som jag, vem har då rätt?
Citera
2023-03-10, 12:14
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanley74
Vad menas med ”gå med Gud”? Gäller det vilken Gud som helst?
Om jag känner att en sak är rätt, men sen läser i Bibeln eller Koranen (t.ex) att Gud inte tycker som jag, vem har då rätt?
Du får tro på vad du vill. '

Gå med gud kan menas att gud välsigne dig eller ha det bra, det avgör du, och vilken Gud frågar du, det finns ju bara en Gud?
Citera
2023-03-10, 12:26
Medlem
Citat:

Gå med gud kan menas att gud välsigne dig eller ha det bra, det avgör du, och vilken Gud frågar du, det finns ju bara en Gud?
Folk tror inte på samma Gud, eller i alla fall inte samma version av Gud. Till och med de inom samma religion har ofta olika syn på Gud.
Citera
2023-03-10, 12:27
Medlem
Citat:

Menar du att jag kan veta bättre än Gud när det gäller moral?
Citera
2023-03-10, 12:29
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Menar du att jag kan veta bättre än Gud när det gäller moral?
Hur kan jag som människa döma dig? Endast Gud kan döma dig. Om du förnekar min Gud att vara din Gud har du gjort ett val och inte jag. Eller hur? Hur ska du kunna veta bättre än Gud? Det är ju inte logiskt. Som att ens lilla barn skulle veta mer om national ekonomi än du. Befängt!
Försöker du göra dig lustig?
Citera
2023-03-10, 12:55
Medlem
Citat:
Hur kan jag som människa döma dig? Endast Gud kan döma dig. Om du förnekar min Gud att vara din Gud har du gjort ett val och inte jag. Eller hur? Hur ska du kunna veta bättre än Gud? Det är ju inte logiskt. Som att ens lilla barn skulle veta mer om national ekonomi än du. Befängt!
Försöker du göra dig lustig?
Alla förnekar någons Gud. Och det är oftast inte ett val, utan folk är helt enkelt inte övertygad. Man kan inte bestämma sig för att börja tro.

Så om Gud vet bättre än jag, varför sade du då ”det är något man känner”, när det gäller moral?
Citera
2023-03-10, 12:58
Medlem
Jag gillar att "synda" älskar fläsk och räkor, bär olika klädesmateriel. är tillsammans med en transdam. arbetar på sabbaten
Citera
2023-03-10, 13:00
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Alla förnekar någons Gud. Och det är oftast inte ett val, utan folk är helt enkelt inte övertygad. Man kan inte bestämma sig för att börja tro.

Så om Gud vet bättre än jag, varför sade du då ”det är något man känner”, när det gäller moral?
Har jag förnekat någons gud? Kan man inte bestämma sig för att börja tro? Jag trodde att man valde det rätta med viss möda och gjorde det orätta med viss lättja och sedan får framtiden utge domen. Ingenting är gratis och att göra sin fader glad är inte alltid det lättaste men oftast det mest lämpliga.
Du har ju uppenbarligen en fri vilja, testa och slå dig själv i ansiktet, Nej juste du undvek.
Alltså kan du göra vad du känner. Vad som är rätt och fel är en för abstrakt fråga. Men att försöka göra rätt och att acceptera andras misstag och sina egna är en utmaning men även utvecklande.
Citera
2023-03-10, 13:02
Medlem
Jagduvidoms avatar
Why Christians shouldn't bow to "homosexual marriage"

https://www.youtube.com/watch?v=ymbTb2HS5Rc

If the world is against the truth i am against the world
Senast redigerad av Jagduvidom 2023-03-10 kl. 13:22.
Citera
2023-03-10, 13:23
Medlem
Citat:
Har jag förnekat någons gud? Kan man inte bestämma sig för att börja tro? Jag trodde att man valde det rätta med viss möda och gjorde det orätta med viss lättja och sedan får framtiden utge domen. Ingenting är gratis och att göra sin fader glad är inte alltid det lättaste men oftast det mest lämpliga.
Du har ju uppenbarligen en fri vilja, testa och slå dig själv i ansiktet, Nej juste du undvek.
Alltså kan du göra vad du känner. Vad som är rätt och fel är en för abstrakt fråga. Men att försöka göra rätt och att acceptera andras misstag och sina egna är en utmaning men även utvecklande.
Ja, du förnekar en massa gudar genom att inte tro. Alla människor gör det. Sen kan man ju alltid diskutera om ordet ”förneka” är rätt beskrivning. Men det är det ordet som ofta används ”mot” mig, så då påpekar jag att den troende gör samma sak mot andras gudar.
Ja, jag kan välja att slå mig i ansiktet eller inte. Men jag kan inte välja om jag tycker det är skönt eller inte. Jag kan heller inte välja att tro jorden är platt.
Citera
2023-03-10, 13:24
Medlem
Citat:
Why Christians shouldn't bow to "homosexual marriage"

https://www.youtube.com/watch?v=ymbTb2HS5Rc

If the world is against the truth i am against the world
If your God is against what is good, then i am against your God.
Citera
2023-03-10, 13:29
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
If your God is against what is good, then i am against your God.
Tänk efter lite. Allt handlar inte om att peka ut varandra men vissa saker är inte lämpliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in