Citat:
Det skrivs ju massvis med hyllningstrådar om ChatGPT så tänkte skriva en avhyllningstråd.
ChatGPT är ett enastående program och har rätt i mycket MEN:
1) Först och det mest uppenbara är dess woke filter. Likt MSM media påstår den sig vara neutral och sedan kräks den vänster propaganda över en under täckmanteln att den inte ska offenda någon.
2) Den har ofta rätt men ibland tar den helt totalt felmen med samma övertygelse som när den har rätt. Jag frågade vad som är störst solen eller en elefant och den svarade att solen är mycket större, den är 3,5 gånger så stor som elefanten... Nästa gång jag frågade den så svarade den riktigt att solen är mycket större..
3) Har den inte fakta så kan den helt plötsligt hitta på.. Typ skriv en essä om Pille Pillefjong från Stockholm.. och då börjar den skriva massa vänstersaker om hur Pille är så omtyckt och hlälper de fattiga med att arbeta som volontär..
Vilka udda felaktiga svar har ni fått?
Jag tänker att en sådan AI som ChatGPT blir nästan omöjlig att felchecka pga komplexiteten så säg att man gör en liknande AI för flygplan och den kör felfritt 1000ggr men helt plötsligt får den för sig att stänga av motorn när den är uppe i luften (solen är 3,5ggr större än en elefant)..
Eller en AI traderobot som helt plötsligt säljer av innehavet för 0kr...
Vad tror ni? Kommer vi någonsin få en AI som fungerar 100% som det är tänkt?
ChatGPT är ett enastående program och har rätt i mycket MEN:
1) Först och det mest uppenbara är dess woke filter. Likt MSM media påstår den sig vara neutral och sedan kräks den vänster propaganda över en under täckmanteln att den inte ska offenda någon.
2) Den har ofta rätt men ibland tar den helt totalt felmen med samma övertygelse som när den har rätt. Jag frågade vad som är störst solen eller en elefant och den svarade att solen är mycket större, den är 3,5 gånger så stor som elefanten... Nästa gång jag frågade den så svarade den riktigt att solen är mycket större..
3) Har den inte fakta så kan den helt plötsligt hitta på.. Typ skriv en essä om Pille Pillefjong från Stockholm.. och då börjar den skriva massa vänstersaker om hur Pille är så omtyckt och hlälper de fattiga med att arbeta som volontär..
Vilka udda felaktiga svar har ni fått?
Jag tänker att en sådan AI som ChatGPT blir nästan omöjlig att felchecka pga komplexiteten så säg att man gör en liknande AI för flygplan och den kör felfritt 1000ggr men helt plötsligt får den för sig att stänga av motorn när den är uppe i luften (solen är 3,5ggr större än en elefant)..
Eller en AI traderobot som helt plötsligt säljer av innehavet för 0kr...
Vad tror ni? Kommer vi någonsin få en AI som fungerar 100% som det är tänkt?
Hej. bortsett från Elefanter, Solar och pillefjongar
får föreslå att du hittar på något att göra med din tid. ChatGPT är ovärderlig om man lär sig uttnyttja tekniken. Den är inte perfekt och inte uppdaterad. så du måste fokusera in på "din" sak.
Du kan också modifiera informationen ..
Själv har jag flera "anställda" robotar. var lika bra att träna upp några personligheter, säga åt dem vad som krävs. träna träna träna.
nu slipper jag människor på dessa enkla jobb och har i princip noll friktion, för robotarna gnäller inte, får konstiga ider eller är med i facket. ! så jävla skönt att slippa folk.
snart behöver du inte folk längre. lika bra det kanske!? haha 😂
tänk 💭 vad som kommer. om ni bara hade en liten aning. folk kommer skita i byxorna då AI kommer slå till med full kraft.
Det blir snabbare. starkare och effektivare än Internet.
Lär dej lite Python, titta på Rust.
Själv är jag flera år före ChatGPT när jag utvecklar från andra API källor eller egna samt tränar mina specifika modeller.
Fundera på vad du skulle kunna automatisera i din vardag. text, röst, inhämta, editera, granska, analysera, söka, prata, svara, översätta, emaila, ringa, köpa, etc etc. ALLT!
Senast redigerad av Tech44 2023-03-10 kl. 12:01.
Senast redigerad av Tech44 2023-03-10 kl. 12:01.