2023-03-09, 13:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Det här.. nej ingen behöver att stanna, men alla vet att så blir det endå i många fall. Det här var eller uppfattades med all sannolikhet som ett svartsjukedrama av Lotta.
Ingen svartsjuka, ingen kärlek.. förstår du? Det hon trodde var svartsjuka från hans sida bekreftade på nåt sätt att han älskade henne. Det finns en destruktiv psykologi i det här spelet.

I så fall hade Lotta hade behövt psykologhjälp. Hon hade behövt spärras in på någon psykologisk vårdinrättning för sitt eget bästa. Jag undrar vad som hade gjort henne sådan? Misshandel redan i barndomshemmet?
Citera
2023-03-09, 13:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Visst kan det vara svårt att lämna en psykopat exempelvis för de anledningar du nämner. Men tycker du inte att det är relativt lätt att välja att inte inleda en relation med en mördare? Jag är nyfiken till varför du tror att Lotta valde honom trots att hon visste från början vem han var? Jag har funderat mycket på detta och förstår inte hennes val och du verkar ha ganska förnuftiga förklaringar på en del saker.
Hur svårt är det att begripa att psykopaten kör parallella system - efter att han tagit kontakt.

Psykopaten tar nog i stort sett alltid kontakt när det kommer till relationer och om man bortser från de som suktar efter mördare likt Merwinnas rara fjärrgosse.
Därav predatorisk.

Med parallella system menas manipulation på hög nivå.
*Att framställa sig som allt det jag nämnde. Supermannen. Superpedagogen.
* Att psykopaten snabbt läser in det utvalda offrets akilleshälar och går All-in.

De flesta strösslar info vid ett möte som har med emotioner, livssituationer, sårbarhet att göra.

* Läser snabbt in intresseområden och försöker framställa som en like. Finns ingen som det är så mycket igenkännande hos.
Djurvän, barnvän, gillar träning or what ever.
Vill bli pappa eller mamma.

* Sen betraktas det förflutna som nåt avslutat och en väldigt empatisk person är inte sällan snar att ha förlåtandekortet till hands.
I ett viss spektra kan även empati ge naivitet.
Han kommer framställa sig som att ha lärt sig sin läxa och nog är väl domarna orättvisa.
Det var ju offren som ljög, provocerade?
MJ var inte dömd mördare när Lotta mötte honom.

* Vederbörande som byte för predatorn har nått nivå superförälskad.
Hon (eller han) har sänkt garden.

* Sen börjar svartsjukan smyga sig in, vilket både beskrivs av psykopaten som omsorg och nästan lite gulligt.
Det är snarare steg 2 som inträtt bortom den inledande charmoffensiven som svepte iväg i en omtumlande storm.

* Nedbrytnings- och normaliseringsprocessen har börjat.
Sen är det en mycket verksam strategi att omväxlande förtrycka och lyfta upp. Detta skapar ambivalens som kan jämföras med barns lojalitet mot en vidrig förälder.

En psykopat drivkraft är makt och kontroll.

De går i faser och det går jävligt fort.
Det är just hastigheten som det varnas för som tecken. Nåt annat finns sällan att gå på när det kommer till Psykopati.
Jag själv lägger till blicken som varning, den är mycket intensiv, trollbindande och de tittar för länge.
Om de nu är nyfikna och jagar.
Den är nämligen förfärlig i ett annat sammanhang när psykopaten visat sitt rätta jag bakom masken.
De har nämligen ingen empati, inget samvete och känner inte ånger.
Allt är ett rävspel.
Senast redigerad av develi 2023-03-09 kl. 13:53.
Citera
2023-03-09, 13:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
I så fall hade Lotta hade behövt psykologhjälp. Hon hade behövt spärras in på någon psykologisk vårdinrättning för sitt eget bästa. Jag undrar vad som hade gjort henne sådan? Misshandel redan i barndomshemmet?
Exakt allt idiotiskt du svamlar om visar snarare att samhället behöver informeras mer om psykopati.
Jag tror dock att vissa aldrig lär sig och du är ett sådant exempel.
Citera
2023-03-09, 14:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hur svårt är det att begripa att psykopaten kör parallella system - efter att han tagit kontakt.

Psykopaten tar nog i stort sett alltid kontakt om man bortser från de som suktar efter mördare likt Merwinnas rara fjärrgosse.
Därav predatorisk.

Med parallella system menas manipulation på hög nivå.
*Att framställa sig som allt det jag nämnde. Supermannen. Superpedagogen.
* Att psykopaten snabbt läser in det utvalda offrets akilleshälar och går All-in.

De flesta strösslar info vid ett möte som har med emotioner, livssituationer, sårbarhet att göra.

* Läser snabbt in intresseområden och försöker framställa som en like. Finns ingen som det är så mycket igenkännande hos.
Djurvän, barnvän, gillar träning or what ever.
Vill bli pappa eller mamma.

* Sen betraktas det förflutna som nåt avslutat och en väldigt empatisk person är inte sällan snar att ha förlåtandekortet till hands.
I ett viss spektra kan även empati ge naivitet.
Han kommer framställa sig som att ha lärt sig sin läxa och nog är väl domarna orättvisa.
Det var ju offren som ljög, provocerade?
MJ var inte dömd mördare när Lotta mötte honom.

* Vederbörande som byte för predatorn har nått nivå superförälskad.
Hon (eller han) har sänkt garden.

* Sen börjar svartsjukan smyga sig in, vilket både beskrivs av psykopaten som omsorg och nästan lite gulligt.
Det är snarare steg 2 som inträtt bortom den inledande charmoffensiven som svepte iväg i en omtumlande storm.

* Nedbrytnings- och normaliseringsprocessen har börjat.
Sen är det en mycket verksam strategi att omväxlande förtrycka och lyfta upp. Detta skapar ambivalens som kan jämföras med barns lojalitet mot en vidrig förälder.

En psykopat drivkraft är makt och kontroll.

De går i faser och det går jävligt fort.
Det är just hastigheten som det varnas för som tecken. Nåt annat finns sällan att gå på när det kommer till Psykopati.
Jag själv lägger till blicken som varning, den är mycket intensiv, trollbindande och de tittar för länge.
Om de nu är nyfikna och jagar.
Den är nämligen förfärlig i ett annat sammanhang när psykopaten visat sitt rätta jag bakom masken.
De har nämligen ingen empati, inget samvete och känner inte ånger.
Allt är ett rävspel.

Det där skulle kunna stämma på en intelligent psykopat. Just en sådan person som Peter Madsen (bortser från det dumma du skrev riktat till mig - tröttnar du aldrig?). Men Martin kunde inte tänka ihop något sådant. Han var helt förstörd i hjärnan. Det säger ju alla som kände honom också. Tvärtom var hans förförelseknep så enkla. Rosor i stora lass och trisslotter till en kvinna i 40-årsåldern!

...och vi kommer inte runt det faktum, som du inte vill erkänna av någon anledning, att en normal kvinna aldrig skulle ha låtit en sådan man BÖRJA manipulera henne, ifrån första början. För att det syns direkt på honom vad han är.

Dessutom borde alla kvinnor lära sig någon gång, att har en man kvinnomisshandel (eller överfallsvåldtäkter, barnmisshandel eller sexuella övergrepp övergrepp på barn) i bagaget, så ska man bara hålla sig borta. Det FINNS nämligen inga ursäkter för sådant. Det går aldrig mer att lita på en man som har gjort något sådant.

Jag skulle kunna förlåta en man som har begått ETT våldsbrott, om det fanns en väldigt bra anledning, och han var skötsam i övrigt med jobb eller studier, bostad, inget missbruk, goda relationer till de flesta människor o.s.v.. Men då ska det vara en sådan anledning, som det jag skrev förut, att han till slut fått nog och gett igen mot t.ex. en styvfar eller styvbror (eller egen far eller storebror) som misshandlat honom hela uppväxten. Eller en mobbare i skolan, som lämnat honom med svåra psykiska trauma. Eller någon som våldtagit, dödat eller grovt misshandlat hans fru, flickvän, syster eller dotter. SÅDANA skäl.

Möjligen även något enstaka krogslagsmål, mellan jämnstarka män som var lika skyldiga allihopa, om det var länge sedan, i ungdomen. Minst 18-20 år sedan. Men även då skulle jag ta längre tid på mig med alla stegen, innan jag brände mina broar så att jag blev fast med honom.

Jag skulle även kunna förlåta ett date rape, om det var en sådan situation där kvinnan medvetet bjuder in och teasar, och mannen till slut förlorar kontrollen. Men samma där: bara om det skedde EN gång och för mycket länge sedan, i ungdomen.
Senast redigerad av Merwinna 2023-03-09 kl. 14:21.
Citera
2023-03-09, 14:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Exakt allt idiotiskt du svamlar om visar snarare att samhället behöver informeras mer om psykopati.
Jag tror dock att vissa aldrig lär sig och du är ett sådant exempel.

Men - skulle du SJÄLV se det som ett tecken på gullig svartsjuka och omtänksamhet, om en man slår dig? HÖR du inte hur det låter? Självfallet måste det vara något fel på en kvinna som resonerar så. Sedan säger jag inte att det var hennes eget fel att hon blev som hon blev, utan det kan såklart bero på dålig självkänsla grundad i barndomen. Blev Lotta misshandlad av sin far under uppväxten - vet man det? Annars skulle det vara lättare att förstå en kvinna från hederskultur, om hon tänker så. Där hör det ju till att den manlige förmyndaren (far, bror, make eller vuxen son) ska vaka över och tukta kvinnan, så att hon inte gör något som förstör hela klanens heder.
Senast redigerad av Merwinna 2023-03-09 kl. 14:35.
Citera
2023-03-09, 14:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Det där skulle kunna stämma på en intelligent psykopat. Just en sådan person som Peter Madsen (bortser från det dumma du skrev riktat till mig - tröttnar du aldrig?). Men Martin kunde inte tänka ihop något sådant. Han var helt förstörd i hjärnan. Det säger ju alla som kände honom också. Tvärtom var hans förförelseknep så enkla. Rosor i stora lass och trisslotter till en kvinna i 40-årsåldern!
Du är en komplett idiot.
Speciellt eftersom du själv fallit för en psykopat som misstänktes för sexuell sadism och styckmord.
Och nej. Så länge du rapar ointelligent fakta om psykopati kommer jag använda din dumhet emot dig.
Du har uppenbart inte lärt dig ett dugg och är en skenhelig fjolla.
Citat:
...och vi kommer inte runt det faktum, som du inte vill erkänna av någon anledning, att en normal kvinna aldrig skulle ha låtit en sådan man BÖRJA manipulera henne, ifrån första början. För att det syns direkt på honom vad han är.
Psykopati syns inte och du fattar öht inte den psykologiska process som sker.
Det är rent korkat att tro att en koll via KF gör dig mer säker.
Citat:
Dessutom borde alla kvinnor lära sig någon gång, att har en man kvinnomisshandel (eller överfallsvåldtäkter, barnmisshandel eller sexuella övergrepp övergrepp på barn) i bagaget, så ska man bara hålla sig borta. Det FINNS nämligen inga ursäkter för sådant. Det går aldrig mer att lita på en man som har gjort något sådant.
Återigen så missar du faktorn om förlåtande i kombination att vara blixtförälskad (vilket psykopaten jobbat hårt på) och den sårbarhet det innebär.
Du missar även att det här är det mest manipulativa och lögnaktiga som går i ett par skor.
Madsen var som sagt inte lika rar som han tydligen lyckades tuta i dig.
Enbart på fjärr. Det är betydligt värre att ha direktkontakt.

Övergrepp på barn har öht inte med diskussionen att göra.
Citat:
Jag skulle kunna förlåta en man som har begått ETT våldsbrott, om det fanns en väldigt bra anledning, och han var skötsam i övrigt med jobb eller studier, bostad, inget missbruk, goda relationer till de flesta människor o.s.v.. Men då ska det vara en sådan anledning, som det jag skrev förut, att han till slut fått nog och gett igen mot t.ex. en styvfar eller styvbror (eller egen far eller storebror) som misshandlat honom hela uppväxten. Eller en mobbare i skolan, som lämnat honom med svåra psykiska trauma. Eller någon som våldtagit dödat eller grovt misshandlat hans fru, flickvän eller dotter. SÅDANA skäl.

Möjligen även något enstaka krogslagsmål, mellan jämstarka män som var lika skyldiga allihopa, om det var länge sedan, i ungdomen. Minst 18-20 år sedan. Men även då skulle jag ta längre tid på mig med alla stegen, innan jag brände mina broar så att jag blev fast med honom.

Jag skulle även kunna förlåta ett date rape, om det var en sådan situation där kvinnan medvetet bjuder in och teasar, och mannen till slut förlorar kontrollen. Men samma där: bara om det skedde EN gång och för mycket länge sedan, i ungdomen.
Ja. Ett par pumps med lämplig klack gör nog också susen.

Jag skiter fullständigt i vad du förlåter eller inte. Din måttstock har du nämligen visat är bland det sjukaste jag läst. Näst SG och den direkt misogyna svansen ni lyckas svepa med er. En icke beundransvärd flock.

Jag skiter däremot inte i forskning och vad det här egentligen rör sig om på ett psykologiskt plan.
Senast redigerad av develi 2023-03-09 kl. 14:24.
Citera
2023-03-09, 14:12
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hon var ytterst sårbar och biologiska klockan tickade. Hon ville ha barn..

Och MJ som var nymuckad från ett fängelsestraff för kvinnomisshandel var förstås den enda mannen i hela Stockholm som var tillgänglig när hon skulle skaffa barn? 🧐

Jag tycker att du ska fixa en stor kanna extra starkt kaffe, ta en lång iskall dusch, sen kan du återvända till debatten.

Citat:
På hans fb ses söta bilder med MJ med barn, MJ som kock.
Supervännen, superlyssnaren, sen supercharmören med myspys, rosor i överflöd på alla hjärtans dag. Superälskaren.

Samtidigt hade han suttit 12 år i fängelse för en rad våldsbrott. Du anser kanske att LR skulle ha fått hjälp en god man som hjälpte henne att hitta rätt partner istället för att välja en våldsam fängelsekund och missbrukare? ?

Citat:
Hennes misstag var att att försöka sköta det här på egen hand.
Rättsväsendets misstag var att missa vad som försiggick. Varav detta har skapat kritik om hur det sköttes av just inblandade myndigheter.
Varav de har tagit till sig att det var felskött..

Det går inte att skylla på några myndigheter här, varje vuxen person måste ta ett eget ansvar och LR har helt brustit i detta när hon gång på gång har uppmuntrat MJ till kontinuerlig fortsatt kontakt trots att han hade en annan kvinna vid sidan om samtidigt som han pucklade på henne med jämna mellanrum.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-03-09 kl. 14:17. Anledning: Tillägg
Citera
2023-03-09, 14:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Men - skulle du SJÄLV se det som ett tecken på gullig svartsjuka och omtänksamhet, om en man slår dig? HÖR du inte hur det låter? Självfallet måste det vara något fel på en kvinna som resonerar så. Sedan säger jag inte att det är hennes eget fel att hon blev som hon blev, utan det kan såklart bero på dålig självkänsla grundad i barndomen. Blev Lotta misshandlad av sin far under uppväxten - vet man det? Annars skulle det vara lättare att förstå en kvinna från hederskultur, om hon tänker så. Där hör det ju till att den manlige förmyndaren (far, bror, make eller vuxen son) ska vaka över och tukta kvinnan, så att hon inte gör något som förstör hela klanens heder.
Men för ända in i helvete. Sätt dig in i vilka som blir offer för psykopater.
De är i vartenda samhällsskikt och utbildningsnivå. Däremot är den manipulativa tekniken den samma.

Det är inte kvinnan som ska analyseras, det handlar om vad en psykopat är kapabel till.

För övrigt är det öht inte nåt som har med klaner, hederskultur, nån taskig uppväxt och dåligt självförtroende att göra.
Högutbildade och framgångsrika kvinnor faller likaväl offer snarare än ditt tugg om WT.
Diskuterar rakade muttor och annat bs.

Ansa.
Du diskuterar nåt du inte behärskar och behöver snarare skaffa dig kunskap på området.
Senast redigerad av develi 2023-03-09 kl. 14:34.
Citera
2023-03-09, 22:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Det där skulle kunna stämma på en intelligent psykopat. Just en sådan person som Peter Madsen (bortser från det dumma du skrev riktat till mig - tröttnar du aldrig?). Men Martin kunde inte tänka ihop något sådant. Han var helt förstörd i hjärnan. Det säger ju alla som kände honom också.
Du upphöjer Madsen till nåt han inte är.

Han var en kriminell parasit, tyngd av skulder efter att ha sänkt en ubåt som inte tillhörde honom. Han ses i KFs register, dvs Danmarks motsvarighet. Han hade ingen genomförd utbildning och bodde i den rostiga hangaren han hyrde. Han var med andra ord WT enligt din definition.
Han fick sin våta pojkdröm genomförd via att andra arbetade som volontärer.
Dock tog han sig inte en millimeter upp i luften och som kränkt loser iscensätter han en annan dröm som mångårig sexualsadist.
Ett jävla äckel sexuellt sett som hade tappat makt och kontroll gentemot CS och utövade makt och kontroll mot en värnlös kvinna istället.

Du sänker MJ och förnekar hur vittnen beskrivit hans sociala kompetens. Det handlar öht inte om enbart rosor, han kunde föra sig, snacka om han tog den sidan i anspråk.
Vilket flertal uttalanden i media vittnar om.

Det som skiljer är att Madsen var mindre våldsam - han tog nämligen inte droger och hade inte adhd. En explosiv cocktail.

Det de har gemensamt är psykoatens manipulativa förmåga när de ska missbruka människor som de ser som objekt.
Senast redigerad av develi 2023-03-09 kl. 22:11.
Citera
2023-03-09, 22:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du upphöjer Madsen till nåt han inte är.

Han var en kriminell parasit, tyngd av skulder efter att ha sänkt en ubåt som inte tillhörde honom. Han ses i KFs register, dvs Danmarks motsvarighet. Han hade ingen genomförd utbildning och bodde i den rostiga hangaren han hyrde. Han var med andra ord WT enligt din definition.
Han fick sin våta pojkdröm genomförd via att andra arbetade som volontärer.
Dock tog han sig inte en millimeter upp i luften och som kränkt loser iscensätter han en annan dröm som mångårig sexualsadist.
Ett jävla äckel sexuellt sett som hade tappat makt och kontroll gentemot CS och utövade makt och kontroll mot en värnlös kvinna istället.

Du sänker MJ och förnekar hur vittnen beskrivit hans sociala kompetens. Det handlar öht inte om enbart rosor, han kunde föra sig, snacka om han tog den sidan i anspråk.
Vilket flertal uttalanden i media vittnar om.

Det som skiljer är att Madsen var mindre våldsam - han tog nämligen inte droger och hade inte adhd. En explosiv cocktail.

Det de har gemensamt är psykoatens manipulativa förmåga när de ska missbruka människor som de ser som objekt.

Går det att sänka MJ mer än han har sänkt sig själv..? Du är den första människa jag har hört och sett, som försvarar honom.
Citera
2023-03-09, 22:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Går det att sänka MJ mer än han har sänkt sig själv..? Du är den första människa jag har hört och sett, som försvarar honom.
Jag försvarar öht inte MJ.
Skulle inte fresta mig, varken med hans historik eller som psykopat.
Speciellt inte vad han gjorde mot Lotta och hans andra dödsoffer.

Jag påvisar däremot att ditt resonemang inte håller ang varken Madsen eller MJ:

Madsen var exakt det du försöker åberopa om lägre status och han fanns i de register du skummar runt i när du ska dejta.
Han var dömd, han var hos KF och han hade inte ens en andrahandslägenhet...
Än mindre genomklarad utbildning.

Vittnen beskriver, även kriminalvårdare, att MJ var jävligt lömsk och kunde drilla folk.

Kriminalvårdare på Hall-anstalten:

"– Han var han inställsam, övertrevlig, charmerande och manipulativ. Jag förstår att tjejer faller för honom när han lägger den sidan till."

Det bägge har gemensamt är manipulativ förmåga. De är nämligen psykopater.
Senast redigerad av develi 2023-03-09 kl. 23:05.
Citera
2023-03-09, 22:54
Medlem
Citat:

Vart någonstans försvarar Develi psykopaten MJ?? Develi förklarar enkelt hur en psykopat opererar när han närmar sej sitt utvalda byte. Och då spelar det ingen som helst roll om du heter Bernadotte eller Karlsson eller om muttan är rakad eller om kisstofsen växer ner till knäna.

Grundregeln för fullblods psykopater är att charma själen ur offret för att sedan sakta men säkert avskärma offret från vänner och familj för att till slut bara är dom två. Nu börjar den fysiska och verbala misshandeln som varvas med ånger och kärlek om vartannat. En känslomässig hjärntvätt är vad offret utsätts för och där och då så törs inte offret lämna psykopaten.

Ett tips är att titta på ID ( Investigation Discovery) och en serie där som heter most evil.

Dr. Kris Mohandie Over his 30-year police and forensic psychology career, Dr Kris Mohandie has come face-to-face with kidnappers, serial killers, stalkers, and terrorists.

I varje avsnitt så tar han upp tre st psykopater som har olika tillväga sätt på sina mord.
Han har även skrivit böcker om psykopatiska mördare och varför det är så svårt att avslöja en psykopat, Psykopater är fullblods mytomaner och dom ljuger helt övertygande.

Hans böcker är något jag rekommenderar alla att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in