2023-03-09, 22:21
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
I huset bodde MGM 19 år och BO 21 år tillsammans med pappan och BO mamman.
Det var en videoklipp på tv4 plus jag citerade "en undkom" ifrån.
Ja det verkar vara pappan som undkommit sonens vansinnesdåd?
Inget om någon som är skadad, så hur har då pappan undkommit?
Citera
2023-03-09, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Den mentala åldern i tråden är max tretton pubishår. Håller med dig.

Helt galet. Så tröttsam flashback-retorik. Är MGM invandrare? Där har vi absolut hela historian bakom och svaret på varför någonting har hänt. Klappat och klart, och sen 600 sidor dravel om det.

Är MGM etniskt svensk? Okej men då är det ju självklart att fanskapet är homosexuell eller en ”hendyrkande könsförvirrad autistisk idiot med vänstervridna kulturföräldrar”.

En sak ska ni ha Flashback och det är att ni är snabba med information. Tråkigt bara att ett inlägg med värdefull information bombarderas med 6000 inlägg innehållande desinformation med skev människosyn och högervriden propaganda.

Här kan vi uppenbarligen, utifrån MGMs sociala medier, konstatera att han lider av väldigt mycket psykisk ohälsa. Kanske även autistisk då det absolut ger såna vibbar och autism och våldsbrott ibland går hand i hand, men det lämnar jag osagt. Vad fan sexualitet har med det här att göra förstår jag inte alls. Och att pappan är biblioteksassistent och har ”låga testosteronhalter” förstår jag ännu mindre. Stackaren har precis förlorat hela sin familj. Visa lite empati.
Citera
2023-03-09, 22:23
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar3000
”depressive suicidal nightcore” och burzum, ja där bekräftades alla mina fördomar!

https://m.youtube.com/@Ivel_the_Evil/videos
Silencer och Xasthur. Han hade bra musiksmak, åtminstone.

Jag är gift och gillar Silencer. Har ett tomt brottsregister. Ledsen att krossa dina fördomar.
Citera
2023-03-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja det verkar vara pappan som undkommit sonens vansinnesdåd?
Inget om någon som är skadad, så hur har då pappan undkommit?

Dunno... pappan kanske var på övervåningen och inte hann reagera och springa ner innan killen stack ut? Eller så hann han det, fast L*vi inte gick på han utan flydde? Eller så ryckte pappan ett större tillhygge och jagade ut han?
Citera
2023-03-09, 22:28
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
För att sammanfatta motivbilden (som är det enda som diskuteras i denna tråd), så har den 19-årige grabben alltså knivmördat sin mor och äldre bror eftersom han är:

1) Transvestit (utseendet)

2) Autist (språket)

3) Laestadian (namnet)

4) Vansinnig av våldsamma dataspel (Steam)

5) Kronisk onanist (toarullen)

6) Son till en på tok för gammal man (64 år) som fått mycket låga nivåer av testosteron då han tjänstgjort i 20 år som assistent på ett folkbibliotek i Luleå (LinkedIn)

Är detta rätt uppfattat?

Hahaha, vilka idioter, 100% boomers!🤦‍♀️

Det enda jag ser är en vanlig jävla tonårskille med ett utseende som ger mig grunge-vibes (fotot på insta), som vidare spelar vanliga jävla spel (steam) och har en vanlig jävla farsa med ett vanligt jävla jobb.
Det han nu har gjort är dock allt annat än vanligt.🤯

Åtminstone i Sverige. Finns ganska många amerikanska fall där förövaren är en tonårskille/ung vuxen som mördar sina föräldrar. Även några fall där tjejer anlitat/fått hjälp att mörda sina föräldrar.
Citera
2023-03-09, 22:32
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
43 år är väl inte gammalt för att bli pappa för andra gången?

Nej, det är det inte. Tror hen hade lite otur när den tänkte och blandade ihop pappans nuvarande ålder med då han blev pappa.
Citera
2023-03-09, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
Rätt så risigt gammalt. Otroligt få är 43 år när dom får barn.

Typ 5 på hundra

Du vet ingenting. Det finns många som får barn mellan 40-50 år. Mer vanligt än ovanligt idag.
Citera
2023-03-09, 22:45
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TritonX
Du vet ingenting. Det finns många som får barn mellan 40-50 år. Mer vanligt än ovanligt idag.

Mer än 50% alltså? Nej. Det är mer vanligt idag än nånsin tidigare men det är inte vanligt.
Citera
2023-03-09, 22:51
Avslutad
Än vad ni skriver här är han en MÖRDARE!
Citera
2023-03-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Någon i Luleå måste ju ha något att berätta om bröderna. Gått i samma skola samma klass eller spelat fotboll ihop?

Någon måste känna mamman eller pappan genom jobb eller fritid.

Skvaller någon ….,

Skvaller finns men läge att avvakta häktningsförhandlingen först.
Citera
2023-03-09, 22:53
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Hahaha, vilka idioter, 100% boomers!🤦‍♀️

Det enda jag ser är en vanlig jävla tonårskille med ett utseende som ger mig grunge-vibes (fotot på insta), som vidare spelar vanliga jävla spel (steam) och har en vanlig jävla farsa med ett vanligt jävla jobb.
Det han nu har gjort är dock allt annat än vanligt.🤯

Åtminstone i Sverige. Finns ganska många amerikanska fall där förövaren är en tonårskille/ung vuxen som mördar sina föräldrar. Även några fall där tjejer anlitat/fått hjälp att mörda sina föräldrar.
En "vanlig" tonårskille mördar knappast, antingen måste det finnas ett bra motiv eller så är ha inte så vanlig.
Citera
2023-03-09, 22:53
Medlem
Paladins avatar
Sjukt tragiskt detta (igen).
Samhället är på väg att kapsejsa på så många plan. Våra ungdomar mår sämre än någonsin, samhället blir snävare och snävare, mer prestationsinriktat, individuellt och elitistiskt. Ramarna för ett "normalspann" minskar och alla som inte platsar i de allt snävare ramarna får diagnoser och blir lämnade utanför.
Detta samtidigt som pressen att "vara någon/något speciellt" och förverkliga sig själv trycker på från alla sociala-medier hörn.

Känslan av utanförskap, misslyckande, alienation och mörker bara växer hos så många unga.

Jag ser detta som symptom på ett samhälle i kollaps. Så tragiskt och så jävla onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in