Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Bra ajnoshort och Sculley att ni ändå är kritiskt tänkande. Som jag sade tidigare är det ingen risk för att alla helt okritiskt drar åt samma håll med valfri teori, typ 500 sidor framåt som sedan får kastas i papperskorgen...
Jag själv har också tyckt att denna formulering att "Ekudden utanför Mariestad" är lite
underlig. Men nu har jag som Skvagg sade, googlat fram bevisen för denna formulerings existens.
Artiklarna nedan här som bl a berör tror jag det grävsök som gjordes på Ekudden, jag tror denna plats låg när den privata småbåtshamn bakom Bronsåldersvägen, om jag inte minns fel. Ett tips som inte resulterade i något. Alla dessa artiklar använder uttrycket "Ekudden utanför Mariestad". Kan någon lägga upp dem så vi har detta framme. Sculley, Ajnoshort ?
Västgötabladet, 12/7, 2020
SkövdeNyheter, 23/8, 2021
Bohuslänningen.se, 24/8, 2021
Det är väl ingen som har ifrågasatt denna formulerings existens. Frågan är väl om GW skulle säga att Ekudden ligger utanför Mariestad?
Ja, dina artiklar använder uttrycket "Ekudden utanför Mariestad" men det finns nog fler som använder uttrycket "Ekudden i Mariestad"
Expressen: Polisen har sedan i morse grävt i ett område på Ekudden i Mariestad, mellan sjukhuset och Vänern.
Sverigesradio: Föräldrarna bor kvar i huset på Ekudden i Mariestad ett stenkast från platsen där de sista spåren hittades efter Helena.
Sverigesradio: Hon var nära vän med Helena Andersson och de två växte upp tillsammans i bostadsområdet Ekudden i Mariestad.
Göteborgs Posten: Men när Ulrika vaknade i föräldrarnas villa i Ekudden i Mariestad morgonen därpå var hon ensam. Helena hade inte kommit hem.
Mariestads Tidning: Det var natten mellan den 13 och 14 juni 1992, som då 22-åriga Helena Andersson försvann på väg hem till familjens bostad på Ekudden i Mariestad.
SLA: På Ekudden i Mariestad bor Gudrun och Arne Andersson.
NLT: Under lördagskvällen upptäcktes tre villainbrott i Ekudden i Mariestad