2023-03-09, 19:07
Medlem
Halvbrodern heter A*bin *undberg E*ander

*=L
Citera
2023-03-09, 19:09
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Nä, jag får precis för mig att den som undkom mördaren är just 19-åringen som sprang barfota ut i snön.
Det var kanske pappan som fick psykbryt och mördade fru och barn.
Det verkar liksom mer i linje vad aom är mer vsnligt.
Vi får väl se vad mer som kommer fram, för det gör det nog.
https://www.expressen.se/nyheter/polisen-utreder-grovt-brott-i-lulea/
Citat:
Ung man har dödat sin mamma och bror – stor insats i Luleå
Är 64 år ungt? Och hur gammal var då hans mamma som han dödade?
Citera
2023-03-09, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Något säger mig att man i sökhistoriken på dator och telefon kommer finna att han var en flitig googlare på massmördare, seriemördare, kända mord osv. Att han var våldsfixerad kan nog anses vara utrett vid det här laget. En 19-åring som år 2023 väljer att spela Postal 2, ett spel i princip äldre än han själv, tyder på att han sökt noggrant efter ett våldsspel av särskild karaktär.

Dagens ungdomar är enormt kräsna vad gäller spel, grafik osv. Att sitta och ösa på med ett 20 år gammalt spel med kass kvalitet är enbart för att han får njutning av själva dödandet och de fantasier han lever in i. Nöjet med Postal 2 är ju att bara gå runt och samla på sig vapen och ha ihjäl slumpmässigt utvalda människor på gatan, i princip, även om jag sällan drar paralleller till spel så är det i sammanhanget rätt talande med tanke på vad han precis har gjort.

Tror du är spot on.. hade hen bott i staterna så hade väl hen gått in på närmsta högstadieskola och mosat allt med en AR-15.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2023-03-09 kl. 19:12.
Citera
2023-03-09, 19:10
Medlem
Citat:
Nä, jag får precis för mig att den som undkom mördaren är just 19-åringen som sprang barfota ut i snön.

Men 19-åringen är ju gripen? Polisen griper ju inte någon om de inte har stöd eller anledning till det?
Citera
2023-03-09, 19:10
Medlem
electric.sheeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Något säger mig att man i sökhistoriken på dator och telefon kommer finna att han var en flitig googlare på massmördare, seriemördare, kända mord osv. Att han var våldsfixerad kan nog anses vara utrett vid det här laget. En 19-åring som år 2023 väljer att spela Postal 2, ett spel i princip äldre än han själv, tyder på att han sökt noggrant efter ett våldsspel av särskild karaktär.

Dagens ungdomar är enormt kräsna vad gäller spel, grafik osv. Att sitta och ösa på med ett 20 år gammalt spel med kass kvalitet är enbart för att han får njutning av själva dödandet och de fantasier han lever in i. Nöjet med Postal 2 är ju att bara gå runt och samla på sig vapen och ha ihjäl slumpmässigt utvalda människor på gatan, i princip, även om jag sällan drar paralleller till spel så är det i sammanhanget rätt talande med tanke på vad han precis har gjort.
Men alltså lägg ner. Alla ungdomar vet vad Postal är för spel. Jag spelade det själv för första gången för tre fyra år sen. Det är ett parodispel.
Citera
2023-03-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneOfMyKind
Nej
Det finns en hen söderöver som knivmördade sina föräldrar. Gick och köpte cigg, ställde sig mitt i en körbana så bilar fick väja. Gick hem och bytte om, tog med sig en flaska alkoholhaltig dryck, satte sig i parken och chillade tills polisen tog henomet.

Kommer dock inte ihåg vad människan hette.

Sladdbarn, har äldre syskon.
Föräldrarna hade satt lås på sovrumsdörren.
Syskonen, som har barn, vågade inte träffa henomet.
Led av identitetsförbryllning.
Henomet led av vanföreställningar att mamman bedrivit otukt med henomet.
Hade ihjäl en tam kanin som liten.
Slog sina syskon med tillhyggen som liten.
Blev särbehandlad (inga krav ställdes)
Drogade
Pluggade i Umeå en kort period.
Föräldrarna stod för all försörjning.
Kallade sig för Diana en period.
Misshandlade mamman på motorvägen på väg hem från att hon hämtat henomet på Landvetter (varit i Spanien och knarkat bort sig)

Har för mig att båda föräldrarna jobbade inom Regionen/Landstinget.

Edit: https://www.domstol.se/nyheter/2020/09/28-aring-domd-for-dubbelmord-i-hjo/

Väldigt likt detta fallet alltså.
Citera
2023-03-09, 19:11
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Visserligen, men 19-åringens profil matchar gärningen, så att säga.

Trippelmordet i Härnösand fick förvisso en oväntad vändning när det visade sig att den äldre herren som initialt gripits/utfrågats var oskyldig och att det var den 21-åriga sonen som fått en knäpp och gått bärsärkagång med yxa i familjehemmet. Så man vet ju aldrig, men det brukar vända rätt fort då. I det fallet dröjde det inte mer än några timmar om jag minns rätt, innan man efterlyste sonen istället.
Citera
2023-03-09, 19:12
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kockponcher
Nej det är en svensk familj.
Motivet är att familjen inte accepterade hans könsbyte/homosexualitet.
Tack för klargörandet. Det kändes lite "osvenskt" att knivmörda folk som inte tycker som man själv. Tydligt att könsbyte är laddat och kan väcka hat och andra känslor.
Citera
2023-03-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
https://www.expressen.se/nyheter/polisen-utreder-grovt-brott-i-lulea/

Är 64 år ungt? Och hur gammal var då hans mamma som han dödade?

64 åringen är pappan till grabbarna, en av dom är död o den andra är misstänkt gärningsman Kvinnan 46 år är mamma till grabbarna.
Citera
2023-03-09, 19:15
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av electric.sheep
Men alltså lägg ner. Alla ungdomar vet vad Postal är för spel. Jag spelade det själv för första gången för tre fyra år sen. Det är ett parodispel.

Det är fortfarande irrelevant, även om jag tvivlar på att "alla ungdomar" plöjer Postal 2 eller ens vet vad det är för något. Det blir alldeles oavsett talande i MGM:s särskilda fall.

Om en person spelar Postal 2, det säger ingenting. Men om samma person lägger upp bilder från spelet med märkliga yttranden och sedan går och hugger ihjäl sin familj, då säger den personens fixering något annat.
Citera
2023-03-09, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av electric.sheep

Det är ett våldsspel som uppmanar till och triggar våldsdåd. Sådana spel behövs inte och borde förbjudas.
Ungdomar borde lägga sin tid på mer produktiva saker eller i värsta fall spela hartsfiol.
Att uppmuntra till mord är fel.
Citera
2023-03-09, 19:22
Medlem
Kan ju vara 2 mord... Där mgm dödade den andre mördaren? Han kom in i en situation? Försvarade sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in