2023-03-09, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Så stöd mer och få slut på kriget snabbare. Enkelt val här och nu.

Istället väljer man att gallra. Det i sin tur gör att ukrainska soldater dör som flugor

Ja det är det vi gör. Stödjer det fria Ukraina för att kriget skall ta slut lite snabbare.
Fast vad du menar med gallra har jag då ingen susning om.

Läste om det intresserar att den nazistiska ryska Wagnergrupper nu rekryterar manskap från mentalsjukhusen. Dessa lallande patienter kommer säkert att känna sig hemmastadda snabbt i Wagnermiljön då ju Wagner mest verkar bestå av mentalt störda individer.

Slava Ukraini!
Citera
2023-03-09, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Werner.Sombart
Neo-nazisterna i Ukraina och deras herrar i Washington visste att ryssarna till slut skulle agera mot den sinnessjuka indoktrinering som skett bland ukrainska barn. När 8-åringar står och skriker att de hatar ryssar så är det att be om rysk aggression. När vi dessutom lägger till hela den judisk-amerikanska neokonservativa lobbyn och dess arbete för att med amerikanska skattemedel förvandla Ukraina till en buffertstat/proxy för de neokonservativa judarnas utrikespolitiska psykoser så förstår vi varför ryssarna valt kriget.

Jag går ogärna i polemik med psykiskt sjuka människor, därför tvekar jag om det är mödan värt att behandla dig som en legitim debattör. Det är så mycket galenskap i denna tråd. Tyvärr.

Så när folk i Iran står och skriker ut sin avsky mot USA så ber de alltså i själva verket om amerikansk aggression? Frågar bara eftersom jag vill förstå dig rätt.
Senast redigerad av Auric 2023-03-09 kl. 10:31.
Citera
2023-03-09, 10:29
Medlem
%s avatar
Nu klagar mobbniksen på att Wagner får all ammunition och vatniksen säger att det inte råder brist på ammunition..
https://twitter.com/wartranslated/status/1633613230382694400?s=20
Citera
2023-03-09, 10:32
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
650 000 döda Ukrainska soldater.
Utöver dessa problem med omotiverade under mobilisering.

https://twitter.com/unique_saffa/sta...54914186149893

Ukraina börjar använda 18 åringar och 60+ nu för finns inget annat nytt kvar att låta dö

Källa på att Ukraina kallar in gamla gubbar på 60+ på samma sätt som kommunisterna i Kreml redan gör?
Citera
2023-03-09, 10:35
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waxkiller
hur går det för er med alla counter offensiver och leopards? kom dom fram till fronten eller kollapsade dom på trailern dit?

Vart tog alla T-14 och SU-57 vägen som skulle sopa undan allt motstånd?
Var är alla ökenkrigare från Syrien och alla djungelkrigare från afrika som skulle skövla alla byar i Ukraina?
Citera
2023-03-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Har du läst det på Wilderängs webbsite eller att det "typiskt är 3ggr högre förluster för anfallaren".
Så ser inte det här kriget ut förutom den initiala fasen , Ryssland har omöjligt 3ggr högre förluster än Ukraina.

Med tanke på skillnaden i firepower och att det varit ett frontkrig med offensiver och defensiver från båda sidor skulle jag säga att Ukraina har kommit ikapp Ryssland i förluster och mer därtill sen den initiala kaos-offensiven, shitshowen.

Bra för Ryssland att bli av med gammalt mög ju. T-72 är skit.
Nu får de börja stoppa in T80 och T90-M mer, sen får vi se om vi få lite T-14. Den spar dom nog till speciella tillfällen. Eller till paraderna hehe.

Då kan man ju undra varför de istället plockar in skit från 60-talet. Är det för att verkligen tömma innan T-14? Är det en rimlig strategi nu när den ryska armén räknar vinster i gator och byggnader istället för i städer? Hur många ryssar ska behöva dö innan de bra grejerna kommer?
Senast redigerad av YBB641 2023-03-09 kl. 10:47.
Citera
2023-03-09, 10:44
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkelstorp1
Pinsam attack inatt av Putin
Istället för att skicka missiler på militär var de återigen elnätet som han sikta in sig på

Lägger man till de enorma misslyckanden i Vuhledar så undrar jag hur fan ryssarna ska dra sig ur detta på ett snyggt sätt

Ytterliga en pinsamhet är ju att övriga länder aningen tittar på eller tittar bort.
Den lilla ynka hjälp som Ukraina fått levererat redan är ju för fan skrattretande.
Citera
2023-03-09, 10:53
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
kan ni inte hålla med ändå om att det är ganska imponerande att wagner ger nato stryk? det här ska tydligen vara den starkaste militäralliansen i världen.

tydligen så får den stryk av legosoldater. intressant hur sånt där fungerar. jag vettefan.

jag förstår, det är inte nato. det är bara ukrainskt kött med nato utrustning.

undrar hur det hade sett ut om man skickade svenska möpare till frontlinjen. det hade nog blivit en jävla röra.
Det är nog så att ursprungliga ”Wagnergruppen” är avlivad. Nu tar ryzzen oerhörda förluster av människor som fyller på i fronten i tron att de är Wagnersoldater, men de är bara kanonmat av gammal rysk tradition.
Citera
2023-03-09, 10:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Nu klagar mobbniksen på att Wagner får all ammunition och vatniksen säger att det inte råder brist på ammunition..
https://twitter.com/wartranslated/status/1633613230382694400?s=20

Myyycket bra. Internt käbbel. Det bara ökar missnöjet mellan armen/wagner. Hoppas bara inte Prigozin hoppar från en balkong.., för detta kommer knappast att bli bättre.
Citera
2023-03-09, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onyourknee
Det är nog så att ursprungliga ”Wagnergruppen” är avlivad. Nu tar ryzzen oerhörda förluster av människor som fyller på i fronten i tron att de är Wagnersoldater, men de är bara kanonmat av gammal rysk tradition.
ja men det där har man ju hört i ett år nu.

hur går det med att ta tillbaka krim förresten? kommern i någonvart?
Citera
2023-03-09, 11:00
Medlem
Citat:
kan ni inte hålla med ändå om att det är ganska imponerande att wagner ger nato stryk? det här ska tydligen vara den starkaste militäralliansen i världen.

tydligen så får den stryk av legosoldater. intressant hur sånt där fungerar. jag vettefan.

jag förstår, det är inte nato. det är bara ukrainskt kött med nato utrustning.

undrar hur det hade sett ut om man skickade svenska möpare till frontlinjen. det hade nog blivit en jävla röra.

Wagner är hårda. Men även om utländska trupper finns i ukraina och nato öser in vapen så är det inte en direkt konflikt mellan ryssland och nato. Det hade sett annorlunda ut. Däremot kan man använda detta som exempel på hur det skulle kunna se ut mellan nato och ryssland.
Citera
2023-03-09, 11:01
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
ja men det där har man ju hört i ett år nu.

hur går det med att ta tillbaka krim förresten? kommern i någonvart?
Ingen aning, tror bara Ukraina nu går in för att hålla emot Ryzzen. Lär nog hända saker när Ukraina fått modernt krigsmateriel från väst, men det dröjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in