2023-03-09, 00:53
Medlem
10 000 nazister i denna stad vars uppgift är att slösa bort Ryssarna ammunition och offra sina liv.

Ukraina är ett sådant skämt och att de är så korkade att de inte ger upp förstår jag inte för det finns ingen chans att de tar sig ur detta levande.
2023-03-09, 00:58
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Att västmedia börjar inse situationen börjar märkas något nu.

De säger inte rakt ut att det går dåligt för ukraina.. men däremot har "möjliga" fredsförhandlingar börjat diskuteras.
Det kommer inte att bli några fredsförhandlingar.
Det som de allra flesta inte har koll på är att Zelenski genom ett dekret från September 2022 gjort det olagligt/förbjudet för Ukraina att förhandla med Ryssland om fred så länge som Putin är president.
Det enda som kan få slut på kriget är att Z (eller hans ersättare, en ny president eller överbefälhavare) skriver på Ukrainas villkorslösa kapitulation.

Baxmut är endast en liten detalj på vägen mot total kollaps.
2023-03-09, 01:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Det kommer inte att bli några fredsförhandlingar.
Det som de allra flesta inte har koll på är att Zelenski genom ett dekret från September 2022 gjort det olagligt/förbjudet för Ukraina att förhandla med Ryssland om fred så länge som Putin är president.
Det enda som kan få slut på kriget är att Z (eller hans ersättare, en ny president eller överbefälhavare) skriver på Ukrainas villkorslösa kapitulation.

Baxmut är endast en liten detalj på vägen mot total kollaps.
Jo det är sant.
Men jag gav bara min analys av TS frågeställning där jag fick någon hint om att medias propaganda kanske börjar inse verkligheten.
2023-03-09, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Imponerande - de har lyckats vinna o inta några ruiner - bra jobbat MEN TILL VILKA KOSTNADER
I MÄNNISKOLIV - SKADADE - MATERIAL O PENGAR

Verkar som ryssen hittat Jackpott-konceptet i Bakhmut, inklusive spel för galleriet-trälandet:

Det viktiga är mala på lååångsamt, år in år ut. Utan att avslöja sina egentliga stridsfärdigheter utifall anglosionisterna lurar svennebonnläpp i hens egna variant på Jihad med rysshatet som religion i t ex Baltikum.

Under tiden gäller det sakteligen positionera sig på världsscenen, ge mänskliga och värdiga alternativ till alla nationerna. Och sakteligen urholka dollarns särställning.

Många kidnappade nationer behöver tid för att smita ifrån globohomopedofilernas klor dessutom.

Att skogsapan och svennebonnläpp inte mäktar med dra vettiga slutsatser och analyser handlar främst pga transhen låter rysshatet förblinda sinnena och intellektet samt informationsansalamdet är under all kritik.

But cope on, cope long bro.

I Bakhmut spelar Natos egna högfärdighet och dumhet de ryska fredsbevarande styrkorna rakt i händerna. T o m ukrainska generaler och stabsledning ville backa redan i oktober.

Det borde säga skogsapan någonting. *ugh, ugh* *huga, huuggga*.
2023-03-09, 01:11
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Jo det är sant.
Men jag gav bara min analys av TS frågeställning där jag fick någon hint om att medias propaganda kanske börjar inse verkligheten.
Absolut, visst kan det vara så.
Det är dock högst troligt att media inte vet om, eller att de avsiktligt mörkar detta dekret för allmänheten då det är direkt dålig PR för Z, Ukraina och för deras "handlers"-USA.

Kriget "to the last Ukranian" är på detta sätt cementerat.
2023-03-09, 01:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Absolut, visst kan det vara så.
Det är dock högst troligt att media inte vet om, eller att de avsiktligt mörkar detta dekret för allmänheten då det är direkt dålig PR för Z, Ukraina och för deras "handlers"-USA.

Kriget "to the last Ukranian" är på detta sätt cementerat.
Ja ska jag skriva min åsikt, är det helt sjukt det Zelenskyj sysslar med.
Innerst inne borde han inse att han endast avlivar sin egen befolkning.

Jag undrar ex.vis var han ska hitta all manskap?

Utbildningen på de vapen som skickas in främst från proxy USA kräver ju viss utbildning vilket tar tid i anspråk.

Ryssland vet precis hur de ska kontrollera detta. Putin sa redan innan 24 febr. att detta skulle bli ett lågintensivt krig. Sk. ",experter" står i TV och media där de säger att det går dåligt för ryssland. Visst de har också gjort förluster, men detta var aldrig tänkt som något "7-dagarskrig".
Ryssland kommer "nöta på" vilket till slut blir slutet för Ukraina (och väst)

USA kommer inte trappa upp konflikten med att gå in med förband eller trupper.
Gör dom det är katastrofen här.
2023-03-09, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Hur tycker du det går för Ryssland? Fyra dagar sedan och de har inte kommit en meter närmare denna omringning av Bakhmut och staden har inte fallit och närmare 8000 ryssar till har dött eller skadats allvarligt i försöken att ta staden... Själv tycker jag ryssarna tydligt visar hur urusla de är som militärmakt, men det är bara jag.

Bakhmut kanske kommer ockuperas av ryssarna, men det spelar ingen roll då staden egentligen saknar betydelse för utgången av kriget, men just idag fyller den en funktion för Ukraina då ryssarna dödas i väsentliga mängder, avsevärt fler ryssar stryker med än det stryker med ukrainare.

De är väl nära nog? Det verkar mycket svårt att få in eller ut förnödenheter till staden eftersom försörningslederna ligger under beskjutning och dessutom är usla särskilt när marken är fuktig. Visst kan de ryska trupperna vara uttröttade men för dem är det nog viktigare att säkra och utvidga flankerna i omringningen. Att säkra (gräva ned sig) utvidga och förlänga flankerna är nog vad ryssarna kommer att pyssla med fortsättningsvis i huvudsak och det talas ju om en ukrainsk motoffensiv för att häva belägringen.

Någon skrev ungefär "Bakhmuts fall spelar ingen större roll för krigets utgång utan öppnar bara portarna för ryssarna att erövra resten av Donbass-oblasterna" och den har nog ganska rätt. Ett genombrott där ger ryssarna möjligheter till offensiver både söder och norrut där de halvt omringar ukrainarna.

Det är nog bara så att när ryssarna har erövrat resten av Donbass-oblasterna så tror jag krigandet är slut för deras del och det tror jag ukrainska militärledningen och Zelenski tror med, det är därför de offrar soldatliv på detta vis.

Jag tror Ukraina tål att förlora några huvudsakligen nyinryckta soldater i Bakhmut efter en heroisk strid men jag tror inte Ukraina klarar av en misslyckad motoffensiv norrifrån för att rädda de innestängdasom nu verkar planeras. Om Ukraina satsar stora truppstyrkor och pansar i en sådan så är det nog vinna eller försvinna.
2023-03-09, 01:41
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:

Utbildningen på de vapen som skickas in främst från proxy USA kräver ju viss utbildning vilket tar tid i anspråk.

Ryssland vet precis hur de ska kontrollera detta. Putin sa redan innan 24 febr. att detta skulle bli ett lågintensivt krig. Sk. ",experter" står i TV och media där de säger att det går dåligt för ryssland. Visst de har också gjort förluster, men detta var aldrig tänkt som något "7-dagarskrig".

Det största hotet mot Z är högerradikalerna och hans egna trupper som börjat känna sig rejält svikna, alternativt hans "ägare" dvs. USA ser till så att han blir "suicided".

Baxmut är en viktig del av händelseutvecklingen och fallet kommer att skynda på den ärofyllda framryckningen mot väster (baklänges) som UAF gör.

De som är observanta ser från dag till dag allt flera inlägg artiklar och videor där tonen ändrats rejält från hoppfull till direkt kritisk.
2023-03-09, 08:42
Avslutad
Citat:

Haha vilken tomte du är. Kallar dig neutral och objektiv samtidigt som du spyr ur dig pro-rysk propaganda i vartannat inlägg.

Snart länkar du väl en Patrick Lancaster video och citerar något efterblivet som Col. Macgregor eller Scott Ritter sagt också

Något annat du läst på RT du vill dela med dig av?
2023-03-09, 08:49
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
De är väl nära nog? Det verkar mycket svårt att få in eller ut förnödenheter till staden eftersom försörningslederna ligger under beskjutning och dessutom är usla särskilt när marken är fuktig. Visst kan de ryska trupperna vara uttröttade men för dem är det nog viktigare att säkra och utvidga flankerna i omringningen. Att säkra (gräva ned sig) utvidga och förlänga flankerna är nog vad ryssarna kommer att pyssla med fortsättningsvis i huvudsak och det talas ju om en ukrainsk motoffensiv för att häva belägringen.

Någon skrev ungefär "Bakhmuts fall spelar ingen större roll för krigets utgång utan öppnar bara portarna för ryssarna att erövra resten av Donbass-oblasterna" och den har nog ganska rätt. Ett genombrott där ger ryssarna möjligheter till offensiver både söder och norrut där de halvt omringar ukrainarna.

Det är nog bara så att när ryssarna har erövrat resten av Donbass-oblasterna så tror jag krigandet är slut för deras del och det tror jag ukrainska militärledningen och Zelenski tror med, det är därför de offrar soldatliv på detta vis.

Jag tror Ukraina tål att förlora några huvudsakligen nyinryckta soldater i Bakhmut efter en heroisk strid men jag tror inte Ukraina klarar av en misslyckad motoffensiv norrifrån för att rädda de innestängdasom nu verkar planeras. Om Ukraina satsar stora truppstyrkor och pansar i en sådan så är det nog vinna eller försvinna.
Hur länge ska den här kollapsen pågå?
2023-03-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Hur länge ska den här kollapsen pågå?

Som det nu verkar kommer de ukrainska trupperna i Bahkmut hålla ställningarna så länge de kan. Zelenski har ju nu sagt att han är enig med armeledningen om att de skall försöka hålla staden så länge som möjligt och högst eventuellt kommer starta motoffensiv för att häva belägringen. Allt för att vinna tid och behålla den sista biten av Donbass så länge som möjligt. Bara en stark och lyckad motoffensiv från Ukraina kan bryta det dåliga läget eller en lyckad ukrainsk offensiv på annat håll.

Putin och den ryska regeringen tänker framåt lite väl mycket medan Zelenski och Nato gör det litet väl litet. Båda faller ibland på eget grepp.

Det finns få länder i världen som är så litet beroende av andra länder som Ryssland ekonomiskt I grund och botten tror jag just detta kommer avgöra detta krig. Å andra sidan tror jag det är få länder som är mer beroende av andra länder ekonomiskt än Ukraina och i och med att alla viktiga beslut för ukrainas framtid fattas på andra håll än i Kiev så tror jag landet kommer likna andra länder där Nato varit och härjat efter detta krig. Visst finns det en stor mängd ryssvänner och landsförrädare i Ukraina men dem hör man inte mycket av men däremot börjar det knorras bland ukrainska extremnationalister allt mer. He he ryssarna kommer kanske gå hand i hand med Banderas vålnad. :-)
2023-03-09, 09:42
Medlem
BuckshotBills avatar
Hur går det med den ”fullkomliga kollapsen” i Bakhmut? Den verkar dröja ordentligt. Som Putins 3-dagarskrig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in