2023-03-09, 08:49
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Som jag förstått de stödjer många Putin enbart för att man är så otroligt rädda för att alternativet skulle vara en situation liknande den efter att sovjet föll. Alltså att det suger nu, men skulle kunna bli mycket värre. Ryssar föredrar därför att leva i en bubbla och låtsas som att solen skiner.

Mängden alternativa förklaringar till varför ryssen tillåter/accepterar sina ledare är lika många som blåbären på tundran. Sanningen är att gemene ryss är vidrig, oerhört självgod och totalt likgiltig inför andra människors lidande. Samtidigt lider man av mindervärdeskomplex och ett behov av att bevisa sig inför omvärlden och det är därför man stöder ”starka” män (… och köper stora lyxjakter som penisförlängare).
Citera
2023-03-09, 08:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
I din beskrivning undrar man ju vem som egentligen är en tomte..??

Vad i min beskrivning var fel?
Citera
2023-03-09, 09:13
Medlem
Pinsam attack inatt av Putin
Istället för att skicka missiler på militär var de återigen elnätet som han sikta in sig på

Lägger man till de enorma misslyckanden i Vuhledar så undrar jag hur fan ryssarna ska dra sig ur detta på ett snyggt sätt
Citera
2023-03-09, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Han är väl en känd Pro-ryss!

Ingen att bry sig om!

Han krigar på ukrianska sidan
Citera
2023-03-09, 09:15
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, situationen vid Bakhmut verkar ha stabiliserat sig eller så håller ryssarna på att ladda om för en ny omgång.

Citat:
09.03.2023 uppdateringen. Låt oss börja dagens uppdatering genom att minnas vår hjälte som blev mördad efter att ha sagt orden Slava Ukraini. Denna hjälte heter (eftersom han kommer att leva förevigt i våra minnen) ALEXANDER MATSIEVSKY. Händelsen utspelade sig den 7 januari och våra soldater kunde hämta hem honom den 14 februari. Han vilar nu i fosterländsk jord. Hans sista ord till sin mamma i sitt sista telefonsamtal var att "Jag kommer aldrig att böja mig för de j...vla turisterna". Det gjorde han inte heller, ensam med en grupp turister, stod han rakryggad, utan rädsla tittande rakt in i kameran och svarade på deras fråga med SLAVA UKRAINI. Vi vet vilken turistenhet som gjorde detta och vi kommer att få tag i dem om de fortfarande lever!!!
I Bakhmut med omnejd har turisternas aktiviteter minskat. De kommer sig inte framåt och deras attacker har blivit lättare att avvärja. Vår general har nu besökt staden 3 ggr på en vecka vilket tyder på att ngt planeras. Dessutom har vi gjort en pontonbro istället för den vi sprängde.
På de övriga fronterna har heller inga förändringar skett, inte ens de gråa zonerna har växt.
För nästan 1 1/2 månad sedan sade jag att vi inte kommer att se en ny stor missilattack från turisterna på 1 1/2 - 2 månader. Det visade sig att jag tippade rätt, imorse kom den då med 81 missiler. Det att vi antagit att turisterna bara kan ta fram 40 nya dugliga missiler i månaden visar hålla streck. Man sände oss en riktig mix av raketer;
28 st KH-101/KH-555
20 st Kalibr
6 st X-22
6 st KH-47 (Kinzhal)
2 st KH-31P
6 st X-59
13 S-300
Samt som socker i bottnen 8 st Shahed 136/131.
Dessa sändes över hela Ukraina och de allra flesta sköts ned. Det har inte rapporterats om katastrofala förstörelse så vi kan gott säga att attacken var ett misslyckande.
Ingen förstår deras taktik eftersom vi har ett något sånär fungerande elnät 200 km bakom frontlinjen och med 81 missiler åstadkommer du ingenting. När de sköt 200 missiler över oss på en gång var vårt elnät nästan kaputt, förstår inte med vad de tänker de strategiska turistledarna.
Jag blir mer och mer övertygad att kriget kommer att ta slut (i praktiken) till midsommar. Nu har vi sett en tendens till att turisterna börjar få slut på de gamla sovjet granaterna och splitternya har börjat dyka upp. Detta är just vad som har lett till mindre leverans av granater till turisternas enheter, man har helt enkelt inte mera att leverera. Detta leder automatiskt till mindre artillerield från den lede fi. Just nu har vi mera än deras frontenheter så om vi får igång vår offensiv när turisterna har som minst tillgång så bryter vi igenom och tar tillbaka enorma områden.
Det att de sk experterna i väst påstår att turisterna har oändliga lager blir allt mer bull shit, försök då ge ett svar på de fakta jag just presenterat.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-03-09, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
En anonym person får en artikel på fria tider. Ja. Att SD är rysskramare är inget nytt.

Han är en välkänd officer från Finland. Han strider på ukrianska sidan
Citera
2023-03-09, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Nej Putin har inget val. Men väst har ett val
Ja vi har ju redan gjort det valet att stödja ett Ukraina som angripits av Ryssland. Känns helt rätt och riktigt. Putins valmöjligheter att påverka kriget till sin fördel verkar ju faktiskt krympa för varje dag så han har nog snart inga val kvar, helt rätt.

Ukraina är vår sak om vi vill ha ett fredligt och stabilt Europa i framtiden. Inga ryssar skall därför tillåtas härja och föröda likt Egyptens gräshoppor i vårt Europa.
Citera
2023-03-09, 09:22
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ryska båtarna skjuts ut väldigt lätt så de vågar sig inte nära ukrainska kusten.

Men dom har väll en flotta i svarta havet? Förstår att det är svårt att närma sig ett land då men ubåtarna borde ligga i beredskap.

& hur är det med ukrainska marinen, existerar någon sådan?!
Citera
2023-03-09, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja vi har ju redan gjort det valet att stödja ett Ukraina som angripits av Ryssland. Känns helt rätt och riktigt. Putins valmöjligheter att påverka kriget till sin fördel verkar ju faktiskt krympa för varje dag så han har nog snart inga val kvar, helt rätt.

Ukraina är vår sak om vi vill ha ett fredligt och stabilt Europa i framtiden. Inga ryssar skall därför tillåtas härja och föröda likt Egyptens gräshoppor i vårt Europa.

Så stöd mer och få slut på kriget snabbare. Enkelt val här och nu.

Istället väljer man att gallra. Det i sin tur gör att ukrainska soldater dör som flugor
Citera
2023-03-09, 09:26
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Men dom har väll en flotta i svarta havet? Förstår att det är svårt att närma sig ett land då men ubåtarna borde ligga i beredskap.

& hur är det med ukrainska marinen, existerar någon sådan?!

Ryska svartahavsflottan är endast en grupp föråldrade plåtlådor, därför dom ligger i hamn och rostar trots kriget i Ukraina.
Citera
2023-03-09, 09:28
Medlem
Citat:
650 000 döda Ukrainska soldater.
Utöver dessa problem med omotiverade under mobilisering.

https://twitter.com/unique_saffa/sta...54914186149893

Ukraina börjar använda 18 åringar och 60+ nu för finns inget annat nytt kvar att låta dö

Tror inte 650k har stupat på någon sida.
Utan att kolla källan så kan jag inte tro på det.

Jag tror över 100k för båda sidor, men ingen sida över 300k
Citera
2023-03-09, 09:32
Medlem
Citat:
650 000 döda Ukrainska soldater.
Utöver dessa problem med omotiverade under mobilisering.

https://twitter.com/unique_saffa/status/1631654914186149893

Ukraina börjar använda 18 åringar och 60+ nu för finns inget annat nytt kvar att låta dö

Okej, hur många soldater har då Ryssland förlorat? Det är allmänt vedertaget att sidan som ligger på offensiven förlorar mer än den försvarande sidan. Framförallt då inga, eller väldigt blygsamma framsteg sker på marken.

Ryssland har snart förlorat 10000 tunga militärfordon så som stridsvagnar och APCs. Det här är bekräftat med bildbevis. Ukraina ligger på knappt 3000 förluster av samma typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in