Kenneth Greggs uppdatering, situationen vid Bakhmut verkar ha stabiliserat sig eller så håller ryssarna på att ladda om för en ny omgång.
Citat:
09.03.2023 uppdateringen. Låt oss börja dagens uppdatering genom att minnas vår hjälte som blev mördad efter att ha sagt orden Slava Ukraini. Denna hjälte heter (eftersom han kommer att leva förevigt i våra minnen) ALEXANDER MATSIEVSKY. Händelsen utspelade sig den 7 januari och våra soldater kunde hämta hem honom den 14 februari. Han vilar nu i fosterländsk jord. Hans sista ord till sin mamma i sitt sista telefonsamtal var att "Jag kommer aldrig att böja mig för de j...vla turisterna". Det gjorde han inte heller, ensam med en grupp turister, stod han rakryggad, utan rädsla tittande rakt in i kameran och svarade på deras fråga med SLAVA UKRAINI. Vi vet vilken turistenhet som gjorde detta och vi kommer att få tag i dem om de fortfarande lever!!!
I Bakhmut med omnejd har turisternas aktiviteter minskat. De kommer sig inte framåt och deras attacker har blivit lättare att avvärja. Vår general har nu besökt staden 3 ggr på en vecka vilket tyder på att ngt planeras. Dessutom har vi gjort en pontonbro istället för den vi sprängde.
På de övriga fronterna har heller inga förändringar skett, inte ens de gråa zonerna har växt.
För nästan 1 1/2 månad sedan sade jag att vi inte kommer att se en ny stor missilattack från turisterna på 1 1/2 - 2 månader. Det visade sig att jag tippade rätt, imorse kom den då med 81 missiler. Det att vi antagit att turisterna bara kan ta fram 40 nya dugliga missiler i månaden visar hålla streck. Man sände oss en riktig mix av raketer;
28 st KH-101/KH-555
20 st Kalibr
6 st X-22
6 st KH-47 (Kinzhal)
2 st KH-31P
6 st X-59
13 S-300
Samt som socker i bottnen 8 st Shahed 136/131.
Dessa sändes över hela Ukraina och de allra flesta sköts ned. Det har inte rapporterats om katastrofala förstörelse så vi kan gott säga att attacken var ett misslyckande.
Ingen förstår deras taktik eftersom vi har ett något sånär fungerande elnät 200 km bakom frontlinjen och med 81 missiler åstadkommer du ingenting. När de sköt 200 missiler över oss på en gång var vårt elnät nästan kaputt, förstår inte med vad de tänker de strategiska turistledarna.
Jag blir mer och mer övertygad att kriget kommer att ta slut (i praktiken) till midsommar. Nu har vi sett en tendens till att turisterna börjar få slut på de gamla sovjet granaterna och splitternya har börjat dyka upp. Detta är just vad som har lett till mindre leverans av granater till turisternas enheter, man har helt enkelt inte mera att leverera. Detta leder automatiskt till mindre artillerield från den lede fi. Just nu har vi mera än deras frontenheter så om vi får igång vår offensiv när turisterna har som minst tillgång så bryter vi igenom och tar tillbaka enorma områden.
Det att de sk experterna i väst påstår att turisterna har oändliga lager blir allt mer bull shit, försök då ge ett svar på de fakta jag just presenterat.
https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440