2023-03-08, 08:06
Medlem
Hej allihopa!
Jag är ganska ny här och osäker om jag skriver min fråga på rätt ställe, men jag hoppas de går bra.
Jag håller på med taxikort och jag är klar med alla teoriprov, det som är kvar körprov och jag har kuggat fem gånger hittills. Jag har massa skulder å tänkte till och med lämna Sverige helt och hållit, men jag bestämde mig att göra rätt å jobba extra å betala skulden även om det så mycket pengar.
Nu har jag inte ens pengar å boka om provkörning å jag kände att de två första inspektörerna var jobbiga och även när de ska meddela en att man fick ej godkänt så ler de liksom ”fuck i got you”!!
Jag kunde inte hålla lugn å sa till en av inspektörerna att kör du med mig igen så skickar jag dig till intensiven, jag menade de för jag mådde väldigt dåligt. Nu får jag inte boka körprov själv utan jag måste ringa till dem. Jag har gjort körprov tre ggr After de och alltid kuggat pga GPS!!
Jag väljer det länet för jag känner mig säker å kan hela område, men på nogåt sätt så känner jag att de jävlas med mig pga de jag sa. Nu är jag rädd att tappar kontrollen någon gång å slå ihjäl någon av dem. Jag vet inte vad jag ska göra!!
Jag lånar pengar för att betala körprovet å jag jobbar på ett lager där jag lyfter minst 7 ton dagligen.
Kan man uppdatera GPS i iPhon eller gös nåt så att man hitta adressen bättre!
Jag ber om ursäkta om jag skriver mycket, men jag känner mig vilsen och mår dåligt
Citera
2023-03-08, 10:30
Medlem
tegelpanna123s avatar
Tror inte att ditt temperament passar taxiyrket speciellt bra. Sen fattar jag inte riktigt, har du svårt med att knappa in adressen i navigatorn(GPS)?
Citera
2023-03-08, 19:47
Medlem
Stonecakes avatar
Well,du har gjort flera uppkörningar och även hotat inspektören. Självklart håller dom extra hård koll på dig. Din inställning gör att du gör missar som dom hugger på.

Min spontana tanke när jag läser ditt inlägg är, du ska inte köra taxi. Du verkar ostabil och aggressiv. Jag lovar, du kommer att skada nån eller dig själv om du fortsätter. Som taxiförare hamnar du i pressade situationer med passagerare relativt ofta…speciellt om du tex inte hittar bra..

Men ett litet tips får du.
Ladda hem appen ”Waze” Den spöar alla Gps’er och liknande appar.

Lycka till!
Citera
2023-03-08, 21:26
Medlem
som tidigare nämnt så är inte taxiyrket för dig - antagligen inte serviceyrken ö.h.t.
Ett tips är att inte lacka ur/bli sur på personer som bestämmer ditt öde och som du är beroende utav för att nå dina mål, du fuckar bara för dig själv.

Precis som med uppkörning för vilket körkort som helst så gäller det att bli lite "tjenis" med personen och kunna ha det trevligt ihop under dessa minuter tillsammans, helt plötsligt har den personen lite överseende med dina tabbar för att du är en reko snubbe/tjej och kan i många fall se mellan fingrarna och godkänna dig.

Kontrollera dina feelings, kompis.

Sedan, rätta mig gärna om jag har fel men är inte taxiyrket stendött/utkonkurerat utav uber/bolt och alla dessa andra? De kräver väl inte taxilegitimation heller? Hoppa in där istället i så fall.
Senast redigerad av ClitEastwood 2023-03-08 kl. 21:28.
Citera
2023-03-09, 00:34
Medlem
tala om sen vilket bolag du jobbar så vi inte ringer dit
Citera
2023-03-09, 06:11
Medlem
Jag har bokat Ny tid och jag kommer å klara det.
Citera
2023-03-09, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
tala om sen vilket bolag du jobbar så vi inte ringer dit
En som sitter på nätet kl 00:34 är inte någon man vill ha tips från. Du själv behöver hjälp heheheheh
Citera
2023-03-09, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClitEastwood
som tidigare nämnt så är inte taxiyrket för dig - antagligen inte serviceyrken ö.h.t.
Ett tips är att inte lacka ur/bli sur på personer som bestämmer ditt öde och som du är beroende utav för att nå dina mål, du fuckar bara för dig själv.

Precis som med uppkörning för vilket körkort som helst så gäller det att bli lite "tjenis" med personen och kunna ha det trevligt ihop under dessa minuter tillsammans, helt plötsligt har den personen lite överseende med dina tabbar för att du är en reko snubbe/tjej och kan i många fall se mellan fingrarna och godkänna dig.

Kontrollera dina feelings, kompis.

Sedan, rätta mig gärna om jag har fel men är inte taxiyrket stendött/utkonkurerat utav uber/bolt och alla dessa andra? De kräver väl inte taxilegitimation heller? Hoppa in där istället i så fall.

De har inte dött, men mycket ändrades. Du behöver taxikort för att kunna jobba med Uber eller liknande bolag å detta är mitt mål. Att jobba när jag vill.
Citera
2023-03-09, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonecake
Well,du har gjort flera uppkörningar och även hotat inspektören. Självklart håller dom extra hård koll på dig. Din inställning gör att du gör missar som dom hugger på.

Min spontana tanke när jag läser ditt inlägg är, du ska inte köra taxi. Du verkar ostabil och aggressiv. Jag lovar, du kommer att skada nån eller dig själv om du fortsätter. Som taxiförare hamnar du i pressade situationer med passagerare relativt ofta…speciellt om du tex inte hittar bra..

Men ett litet tips får du.
Ladda hem appen ”Waze” Den spöar alla Gps’er och liknande appar.

Lycka till!

Tack så jättemycket, jag har Waze nu å det verkar väldigt bra. Jag är inte aggressiv, jag hade ett företag å mitt liv var väldigt bra, men förlorat allt under covid samt haft mycket skulder, skilde mig.
Citera
2024-06-14, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardokman
Tack så jättemycket, jag har Waze nu å det verkar väldigt bra. Jag är inte aggressiv, jag hade ett företag å mitt liv var väldigt bra, men förlorat allt under covid samt haft mycket skulder, skilde mig.
Hej
Har du fått taxiförare legitimation nu? Hur gick det?

Men fanns det ingen gps på provbilen ?
Citera
2024-06-14, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sorglos
Hej
Har du fått taxiförare legitimation nu? Hur gick det?

Men fanns det ingen gps på provbilen ?
han sitter nog på Hall och kan inte svara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in