Citat:
Ursprungligen postat av
Divination
Men så lät inte din sida för någon dag sen när det såg ut som att Ukraina skulle retirera från Bakhmut. Dessutom vet vi att beslutet att fortsätta försvara Bakhmut är Zelenskijs i strid med råden han fått av sina generaler.
T-14 Armata är världens enda med 6-zoners försvar. Lite lustigt att dina Putlerhatande polare sagt att Ukraina förstört alla T-14 Armata som Ryssland skickat. Nåja, det är väl svårt att koordinera allt Bagdad Bobbande förstås. Men som sagt, vanliga T-90or är t.o.m bättre än Leopard 2. Inga synpunkter på de ryska hypersoniska missilerna som Ryssland har men inte USA?
Jag bryr mig inte om vad andra säger, jag står enbart för det jag skriver. Alla begriper väl att en förlust i Bachmmut skulle vara dåligt för Ukraina. Hur dåligt det utfallet kommer vara återstår att se. Jag tror inte det har någon större betydelse på sikt.
Återigen, varför tillskriver du mig saker andra har sagt? Har du inget bättre att komma med? Ryssland har inte skickat några T-14 till Ukraina, sannolikt pga att de inte är funktionsdugliga. Ryssland har förlorat ca 20.000 stridsvagnar i Ukraina, det är absurda mängder det handlar om. Så nej, jag tillskriver inte ryska stridsvagnar något större värde i förhållande till västerländska vagnar. Vi kommer nog snart se hur det ligger till med den saken i praktiken.
Jag kan inget om robotar, så jag kan inte avgöra värdet av Rysslands innehav av ett hypersoniskt vapensystem. Vad man kan säga med säkerhet är att de inte spelat någon avgörande roll i kriget i Ukraina. Det visar inte heller att Ryssland skulle ligga före väst i militärteknologi. Du kan ju bara jämföra Natos flotta av hangarfartyg och den ryska skrothögen Admiral Kuznetsov, vilken förövrigt är ryska flottans flaggskepp. Den kan inte åka någonstans utan en bogserbåt eftersom skeppet ständigt råkar ut för haverier.