2023-03-08, 19:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men det förklaras ju bara om de hade sprängt samtliga ledningar vilket de inte gjorde.

Jo. Så det kräver att där var ett fel som inte sprängde den fjärde ledningen, och att man smusslat bort den fallerade laddningen. Eller att man trodde att en laddning skulle spränga alla rören, som nån annan skrev i tråden? Fel hursomhelst.

Alla motiven vill ju spränga alla rören, eller? Utom möjligen "Ryssland sprängde en del av sin egen ledning för att hota Tyskland". Men den är ju enormt svag.
Citera
2023-03-08, 19:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Nej, det var tre explosioner.

Det är ju det jag skriver.
Citera
2023-03-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Tyskland och polen är två bruna fläckar på europakartan. Borde inte tas med tång förrän de upphör med kolet
Det var väl det dom försökte med ryska gasen men USA hade en del invändningar.
Citera
2023-03-08, 19:42
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Men du svarar ju inte på frågan. Varför sprängde inte USA det återstående röret efter att de fattade att det var oskadat när de haft ett halvår på sig?

Nu var det inte mig du ställde frågan till utan jag ville bara poängtera att jag tror att syftet var att spränga samtliga rör men att nåt gick fel vid rör 4.
Jag tror inte att det var USA som utförde sabotaget utan mest sannolikt en ukrainsk grupp.
Dock antar jag att du med din fråga syftar på att det kan ha varit en false flag op från ryssen vilket skulle stämma med att de lät rör B på NS2 vara i fred.

Det kan mycket väl vara så också att danska och svenska myndigheter har hittat en fjärde, odetonerad laddning därnere, det vet vi först när FUP släpps.
Senast redigerad av konstapel 2023-03-08 kl. 19:46.
Citera
2023-03-08, 19:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Menar du att USA inte klarar av det? Men de klarade av det i september? Just då var det ingen som övervakade men efter det så har det varit heeeeeelt omöjligt för världens största militärmakt att spränga en fucking jävla gasledning?

edit: observera att USA lyckades bärga en sovjetisk atomubåt från havsbotten på 80-talet utan att Sovjet fick reda på det.

I höstas var det en övning i området. Det är det inte nu.

Skulle USA eller Allierad ertappas med att spränga ledningen på bar gärning så måste konflikten växlas upp. O vi har även ett krig mellan USA o Ryssland. O ett sådant kan sluta illa.
Citera
2023-03-08, 19:45
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Menar du att USA inte klarar av det? Men de klarade av det i september? Just då var det ingen som övervakade men efter det så har det varit heeeeeelt omöjligt för världens största militärmakt att spränga en fucking jävla gasledning?

edit: observera att USA lyckades bärga en sovjetisk atomubåt från havsbotten på 80-talet utan att Sovjet fick reda på det.
Klart förövaren kan komma tillbaka och göra färdigt jobbet, men tror du inte att de skulle känna att risken ökat att bli upptäckta?
Citera
2023-03-08, 19:46
Medlem
Är väl bara återställa rören. De som motarbetar är misstänkta
Citera
2023-03-08, 19:46
Medlem
Slints avatar
Citat:
Jag fattar inte vad du menar. Tyskland stoppade NS2 innan explosionerna inträffade. Vad var syftet med att spränga dem om du nu säger att det inte spelar någon roll att den står kvar? Pick a lane.

USA har alltid varit emot NS och oavsett om Scholtz stoppade certifieringen av NS2 har amerikanarna inte vetat var han står, då han sagt att han är med Macron om ett mer självständigt europa som inte förlitar sig på Washington.

Ledningarna går alltid att laga, men att spränga dem, speciellt operativa NS, sätter Tyskland i en rävsax där de blir beroende av andra än ryssland att få gas. Detta gör att det blir lättare att pressa dom att stödja kriget i Ukraina.
Enkel matematik.

Vem tror du låg bakom sprängningarna?
Citera
2023-03-08, 19:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Är väl bara återställa rören. De som motarbetar är misstänkta

Tyskland måste ju vilja tanka gas också. Vilket dom inte vill.
Citera
2023-03-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det var väl det dom försökte med ryska gasen men USA hade en del invändningar.
Möjligt de blev erbjudna special price i tre månader från fracking usa..
Citera
2023-03-08, 19:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jo. Så det kräver att där var ett fel som inte sprängde den fjärde ledningen, och att man smusslat bort den fallerade laddningen. Eller att man trodde att en laddning skulle spränga alla rören, som nån annan skrev i tråden? Fel hursomhelst.

Men de har ju haft 6 månader på sig att spränga den igen eller hur?
Citera
2023-03-08, 19:51
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Men de har ju haft 6 månader på sig att spränga den igen eller hur?

Det är ju inte bråttom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in