2023-03-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tja, kanskje politet aldri har etterforsket Ås sporet fordi åstedet i S4 ble staget etter filmen Gone Girl.

Har aldri lest at politiet har etterforsket Ås-sporet.
Har du?

Edit:
Filmen «Heat» virker for voldelig til å være reelt for vår sak. Å få noen til å sitte i baksetet høres ikke voldelig ut.

Politiet har vel opplyst at de ikke fant noe som verifiserte observasjonene, men nøyaktig hva som ble gjort vet jeg ikke. Hadde bilen blitt identifisert, og brukt av noen mistenkte i denne saken (eller andre saker under etterforskning), kunne kanskje ikke politiet sagt at den var identifisert.

Jeg mente ikke at GM har kopiert noe fra filmen "Heat", men det er interessant modus på disse som var innblandet i kidnappingen ved Holmendammen.
Senast redigerad av Lorentsen 2023-03-08 kl. 16:51.
Citera
2023-03-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Er det mulig å importere en slik bil uten å havne i noe registre?

No way. Eller jo, vist den ikke registreres på Norske skilter.
Citera
2023-03-08, 17:13
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Er det mulig å importere en slik bil uten å havne i noen registre?

visst, två sätt, antingen tas det in och bara moms betalas för det eller så kör någon in det över gränsen, är möjligen en annan möjlighet utan jag kan kommentera det...
Citera
2023-03-08, 17:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
No way. Eller jo, vist den ikke registreres på Norske skilter.

Teoretisk sett kunne vel en bilforhandler latt noen "prøvekjøre" en slik bil med falske skilter, for
deretter å selge den til en helt vanlig og intetanende kunde. Siden FR nå en gang er eller har vært
bilselger.
Citera
2023-03-08, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Teoretisk sett kunne vel en bilforhandler latt noen "prøvekjøre" en slik bil med falske skilter, for
deretter å selge den til en helt vanlig og intetanende kunde. Siden FR nå en gang er eller har vært
bilselger.

Ja, fult mulig det. Det som er spesielt, som jeg har sagt mange ganger.. Tanklokket. Hvitt / grått med logo. Jeg trodde for intill 6 mnd siden at dette var ett org lokk, som kunne velges på utstyrslista ved kjøp av nybil. Men jeg tok feil. Dette er ett fake Kina lokk. (finnes ikke originalt slik). Selges på Alibaba / ali Express. Jeg vedder på at det er importert under 20 sånne lokk til norden fra Alibaba (som passer til X3 facelift) AliExpress har svaret på hvem har kjøpt. https://imgur.com/a/UwSLUKz
Citera
2023-03-08, 17:51
Medlem
Citat:
bilselger.
Ja. Kanskje politiet bør se på alle slike biler som ble solgt i Norge etter forsvinningsdagen, samt alle slike biler som var inne til service og reparasjon o.l. på bilverksteder på forsvinningsdagen, i tilfelle en av de bilene ble brukt til forbrytelsen. Eventuelt også bilutleiefirmaer, dersom noen av de hadde en slik bil for utleie.
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-08 kl. 17:56.
Citera
2023-03-08, 18:09
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ja, fult mulig det. Det som er spesielt, som jeg har sagt mange ganger.. Tanklokket. Hvitt / grått med logo. Jeg trodde for intill 6 mnd siden at dette var ett org lokk, som kunne velges på utstyrslista ved kjøp av nybil. Men jeg tok feil. Dette er ett fake Kina lokk. (finnes ikke originalt slik). Selges på Alibaba / ali Express. Jeg vedder på at det er importert under 20 sånne lokk til norden fra Alibaba (som passer til X3 facelift) AliExpress har svaret på hvem har kjøpt. https://imgur.com/a/UwSLUKz

Det vel bare rånere som bestiller noe sånt til en slik bil. Det er jo ganske harry.
Men så er vel rånemiljøet i de trakter ganske stort. Er vel en håndfull av dem
i bl.a. RU sin krets, hvis jeg ikke tar helt feil.
Citera
2023-03-08, 18:30
Medlem
Furuset skytteren, på jakt etter sponsor midler til LIK.. Med nære felles venner opp mot TH (PAS, TN). TH har fått kidnappa kona, det er Norges største kriminalsak. Kidnapperne ber om krypto, noe Furuset skytteren også har erfaring med.

Dersom dette var reelt, MWL med sitt enorme kriminelle nettverk.. Ville ikke han ha lagt "hodet i bløtt" for å prøve å hjelpe TH og deres felles venner med å få tilbake kona og løse saken?? Det normale ville vært at MWL personlig og av egen interesse engasjerte seg i saken til hjelp for TH.

Sånn tenker no jeg.. Har en følelse at at noen kjenner varmen nå.
Senast redigerad av Ronsangel 2023-03-08 kl. 18:41.
Citera
2023-03-08, 18:39
Medlem
Stemmer det at MWL var innblandet i Hemsedalsranet i 2002, sammen med Erl1ng H@vnå?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Onb2RE/havnaa-knyttes-til-tre-ran

https://www.nrk.no/osloogviken/arr-avslorer-raner-1.288529

Disse ranerne var utkledd som skiturister, og snakket med finsk/svensk aksent.
Citera
2023-03-08, 19:01
Medlem
Det kan også se ut som han var tiltalt for ran av DnBs tellesentral på Løren i 1999 og 2000, men slapp da unna straff. Her var det også minst to fra Nokas-gjengen som var innblandet.
Citera
2023-03-08, 19:28
Medlem
Citat:
Sjekket litt rundt FR og hans bedrifter. Han disponerer bl.a. et lager/industribygg i Vestby der
noe som kan ligne en vin/plommrød BMW X3 stå parkert utenfor. Syness å skimte at det står
"iX3" nedenfor venstre baklykt. Er ikke bilekspert så kanskje noen med mer kunnskap kunne
ta en titt på denne:

Lenke til Google streetview.

Passer noen av disse bilene til den grå som ble observert av en nabo (mann) utenfor S4 da? Var vel en grå bil.
Citera
2023-03-08, 19:43
Medlem
Monsens avatar
Se mitt innlegg fra i dag tidlig om dette.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Citat:
Hvor relevant det faktisk er, vil kanskje være mulig å finne ut av.
Det ble drevet sagbruk på gården i allefall fram til 2008. Da ble den
solgt til et ektepar som skulle dyrke mat og drive gårdsdrift.
Usikker på om de videreførte høvleriet, men de står ihvertfall
ikke oppført på adressen lenger.
Skulle likt å vite hvem spesifikt som solgte gården til HW.
Om det var noen eiere mellom ekteparet og henne.

Gården er forøvrig nevnt tidligere i tråden, i forbindelse med samme
teori om at AE har blitt fraktet til enden av BV. Det var vel også snakk
om et industribygg litt nærmere Ås sentrum som var gjenstand for
undersøkelser. Kan ikke se at man har funnet forbindelser til MWL.
Men som sagt, hun kjøpte i fjor sommer, og opprettet samtidig ENK-foretaket
Høy*s G*rd.

Edit: ser at foretaket Høy*s Sag og Høvleri ble nedlagt og slettet i juni 2022.
Drift har vært i regi av en person som fremdeles står oppført som bosatt på
adressen, men jeg er usikker på om det kan være en oppføring som skulle
vært fjernet da HW kjøpte bruket.

Forvirrende når informasjon ikke alltid er helt oppdatert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in