Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Marieforsleden är ju i alla fall åt rätt håll om nu GM skulle bott på Stenåldersvägen “i riktning mot det ställe där man bor”. Men blir det inte lite knepigt när GW säger "Under resan kommer man att stanna för att dumpa hennes kropp och det görs vid den plats vid Vänern där den båt som de båda också har tillgång till ligger förtöjd”. När man kommer fram till den lilla hamnen har man passerat “där man bor” och nått slutmålet? Min tolkning är att båten ligger någonstans mellan Mariestad och där man bor.
Jag bifogar artiklarna igen från Thord så har vi dem framme.
Tänk nu här också, när de båda GM om vi då tänker oss BW och HMJ är där på lekplatsen i Kohagen, vilken desperation det måste ha känt här. Hur skall de veta genast vad det skall ta sig för nu. Jag tror de kör Ekuddenvägen och sedan höger till Marieforsleden
i riktning mot Stenåldersvägen 1 ,
under resan mot detta ställe, kör vidare och förbi, och sedan tar höger mot Sandviken. Han skriver bara i
riktning mot, sen
under resan kan en annan riktning tas. Alltså man kör då vidare upp längst ut till vägen tar slut vid parkeringen vid golfbanan. Man lägger kroppen i "gropen" vid böjen där hunden markerade. Man lägger alltså kroppen här temporärt i väntan på att hämtas med båt från den privata småbåtshamnen bakom Bronsåldersvägen.
Jag dammar alltså av denna gamla tanke igen. Lägg märke till att BW och HJ i artikeln nämner just Sandviken som ett troligt ställe/väg via för mördarna att ta och eventuellt vara. Ibland säger ju gärningsmän lite för mycket...inte ovanligt.
Om det är dessa skall vi säga. Att vägen via Sandviken och Leksberg skulle då vara
säkrare än via centrum som Pudelfrillan påtalade.
Det är ju helt öde uppe vid Sandviken/Golfbanan nattetid och inte en själ bor här. Vi tänker ju då att de måste vara på en avskild plats för förbereda/paketera kroppen för dumpning. Material för detta. Beträffande GW så säger han bara i Ville Vingmutter att: "man slängde i kroppen med kläderna på och om möjligt kanske fyllde Helenas ryggsäck med sten". Det gäller ju då att inte kroppen skall flyta upp efter ett tag , kan man tycka. Går man på GW så måste de ju då ändå samla ihop sten o s v från någonstans, helt ostört. Sen skall vi inte tro att GWs beskrivning är 100% totalt korrekt i varje liten detalj, han maskerar ju också givetvis medvetet.
BW hade anknytning till golfbanan även hans far som även nu är starkt involverad. Jag tror även HJ med familj också hade anknytning hit sen tidigare. Man kunde kanske hämtat material härifrån, man visste då vad redskap och material fanns. Kanske till och med stod olåst på denna tid, eller så bröt man upp förslagsvis.
Kör man ut mot Sandviken fick man då passera Rödjan både fram och tillbaka eller kunde man genat någonstans över golfbanan längst ner och sedan hamnat vid Sjöängen till och sedan tillbaka runt ? Varför säger då BW och HJ att det är sannolikt att man åker via Sandviken och tar denna flyktväg eller väg mot dumpning, om det mer eller mindre är en återvändsgränd ? Varför är denna väg logisk om man måste passera anstalten Rödjan både på ditut och på vägen tillbaka ?
Judaland, har du funderingar kring detta ?