2023-03-08, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det du skrev i spoileren er interessant. Og det gjør det jo lettere for politiet å finne moduskandidater i nye kidnappingssaker, dersom kidnapperen tidligere har vært tatt for kidnapping.

Jeg synes ikke at det er så rart at flere kidnappere har større sannsynlighet for å gjennomføre ny kidnapping enn annen alvorlig kriminalitet som drap og voldtekt, med tanke på pengemotivet ved en kidnapping.
(Det blir vel anderledes med GM som kidnapper ut fra andre motiv enn penger, som feks hvis motivet for kidnappingen er å voldta og/eller å drepe.)

Her kan du lese om forskningen:

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14789940701619178
Citera
2023-03-08, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg tenkte jeg skulle sjekke hva som ligger i enden av blindveien Br*kkeveien i Ås.
Grunnen til at jeg har undersøkt er at jeg tenkte at dersom de tok risikoen med å kjøre på denne blindveien så var det fordi de måtte; at destinasjonen faktisk måtte være i Br*kkeveien.

Eiendommen i enden av Br*kkeveien er utifra satellittbilder stor med mange bygg og her ligger det i følge et firma som heter:

G*bamboo AS (* = o)
https://www.g*bamboo.no
(Se besøksadresse: Br*kkeveien 118-120).

Styrets leder iht Proff.no er Fr*de R*ste.

WOW, dette var ny å fin info. Dette liker ikke Team Anti Tom, det kan jeg bare si deg. Skal se det var MW-L og FR som va i Ås bieln
Citera
2023-03-08, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
WOW, dette var ny å fin info. Dette liker ikke Team Anti Tom, det kan jeg bare si deg. Skal se det var MW-L og FR som va i Ås bieln
Vet noen av dere om MWL eller noen av de andre nevnte har hund og som dermed eventuelt kan ha kommet i snakk med AE i forkant av forsvinningen forbindelse med hundelufting?
Eller kan noen av de ha kommet i kontakt med AE på andre måter og opparbeidet tillit i forkant av forsvinningen, og eventuelt ringt på døren i Sv4 på forsvinningsdagen?

(I den omtalte kidnappingssaken i 1999 hadde GM glemt å ta fra BO mobiltelefonen hans).
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Her kan du lese om forskningen:

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/14789940701619178
Takk
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-08 kl. 09:29.
Citera
2023-03-08, 09:30
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det ser ut som at Brekkeveien 118 er et bolighus? M0ni*ue kjøpte av personene nevnt i denne artikkelen (etternavn Fr€svig).

https://www.aasavis.no/denne-eiendommen-ble-solgt-for-13-millioner-her-ser-du-alle-omsetninger-i-as-kommune-i-juni/s/5-2-654028

Kjøpt i 2022 så da er forbindelsen kanskje helt tilfeldig ...

Eller anskje ikke så tilfeldig med tanke på at selskapet BMW-forhandler FR var med i hadde adresse der tidligere?

Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel

Jeg liker dette godt.
Citera
2023-03-08, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Eller anskje ikke så tilfeldig med tanke på at selskapet BMW-forhandler FR var med i hadde adresse der tidligere?

Jeg liker dette godt.
Var dette i 2018 eller når?

Er det sannsynlig at TH er oppdragsgiveren?

Er dette et sannsynlig scenario? :
Oppdragsgiveren eller medhjelper drepte AE etter at kidnapperene hadde fraktet AE til et bestemmelsessted (uten at kidnapperne var informert om at det skulle begås et drap).

Eller dette: AE døde under transporten i kidnapperbilen.

Eller: Kan kidnapperne ha fått instruks fra oppdragsgiveren om hvor og hvordan de skulle skjule liket av AE dersom AE døde som følge av noe gikk galt under kidnappingen?
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-08 kl. 09:51.
Citera
2023-03-08, 09:43
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Jeg liker dette godt.

Oj! Det er interessant. Vet du når dette var?

Sjekket opp i gamle aviser:

Eierne i perioden fra 2014 til M0ni*ue kjøpte i 2022, var Sim0n og M@j@ Fr€svig.

Fra 2009 til 2014 eide J*ens 0l@v J0hnsen S0lløs og Unn* Be@te H0ltskog 0p@ker eiendommen.

Før 2009 eide Kår€ L0rentz*n den.
Senast redigerad av Monsen 2023-03-08 kl. 09:59.
Citera
2023-03-08, 09:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Var dette i 2018 eller når?

Eneste sted BV 118-120 er oppgitt som adresse er på selskapets egen nettside.
Denne adressen står ikke oppført på noe tidspunkt i brreg.
Nåværende adresse er på Kløfta. Tidligere adresser inkluderer Gardermoen og Østre Aker.

Hvis det er en kobling mellom disse folkene og forsvinningen, kan det jo tenkes
at politiet har hatt los på dem en stund uten å ville avsløre det.
Hva om BMW'en faktisk har vært et aktuelt spor for dem hele veien, og at det
kan være grunnen til at de ikke ville opplyse noe mer om det?
Citera
2023-03-08, 09:58
Medlem
Citat:
Nåværende adresse er på Kløfta. Tidligere adresser inkluderer Gardermoen og Østre Aker.

Takk.

Ja, slik kan det kanskje ha vært med BMWen og kanskje også med Futurummenn-sporet som tidligere "ble lagt bort" (men som det ganske nylig ble formidlet om at politiet tar med seg videre i etterforskningen).
Citera
2023-03-08, 10:01
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Det samme har jeg også tenkt siden dette med adressen og eierskapet kom opp i går. Spennende å se hva som skjer fremover!
Citera
2023-03-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis Futurum-mennene og bilobservasjonene ble gjort etter sommertid. Feks fordi de brukte armbåndsur som ikke var korrigert for slutt på sommertid. ST.

Luemannen utenfor Futurum 07:36, (ST 08:36) og Telefonmannen 08:00 (ST 09:00). Og hvis vanlig tid for TH å dra til jobb var ca 08:15 skulle han normalt ha vært på jobb 08:25. Da ville det stemme litt bedre at Futurum-mennene så etter bilen til TH, for å se om han var kommet til jobb.

Så er det bilene langs gangveien. Det første lyset 07:56 (ST 08:56), da burde TH ha dratt fra S4 for ca 40 min siden. Men TH dro ikke før litt over 9. Det andre billyset 08:56 (ST 09:56). Fremdeles var ikke TH kjørt til jobben, det skulle gå 5-10 minutter til før han dro.

Jeg vet ikke om det kan ha noe for seg å forutsette at disse observasjonene kan ha blitt gjort én time tidligere enn planlagt, fordi GM ikke hadde stilt klokkene sine etter slutt på sommertiden.
Citat:
Jeg vet ikke om det kan ha noe for seg å forutsette at disse observasjonene kan ha blitt gjort én time tidligere enn planlagt, fordi GM ikke hadde stilt klokkene sine etter slutt på sommertiden
Det kan jo kanskje ha vært slik.
Citera
2023-03-08, 10:11
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Hva er firmaets navn?
Citera
2023-03-08, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hva er firmaets navn?
Var det dette? :
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Jeg tenkte jeg skulle sjekke hva som ligger i enden av blindveien Br*kkeveien i Ås.
Grunnen til at jeg har undersøkt er at jeg tenkte at dersom de tok risikoen med å kjøre på denne blindveien så var det fordi de måtte; at destinasjonen faktisk måtte være i Br*kkeveien.

Eiendommen i enden av Br*kkeveien er utifra satellittbilder stor med mange bygg og her ligger det i følge et firma som heter:

G*bamboo AS (* = o)
https://www.g*bamboo.no
(Se besøksadresse: Br*kkeveien 118-120).

Styrets leder iht Proff.no er Fr*de R*ste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in