Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Fair enough. Tror även att man lätt glömmer bort att svenskarna är ett gammalt krigarfolk. Ja, faktiskt! Vi är ganska lömska av oss och kan vända kappan efter vinden. Det handlar mycket om att välja sida. Så är det ju.
Jag menade inget illa med det där även om det låter som att jag är en svennehatande abdi. Jag har vuxit upp som "svensk" här i hela mitt liv. De flesta svenskar "ser mig som svensk", så jag har blivit den där husblatten som verkligen accepterats. Men desto äldre jag blir desto mer stör jag mig på hur fegt ni beter er som folk. Allt från vardagliga saker som att sakna civilkurage till att titta på medan väst plundrar och slaktar helt oskyldiga människor, utan att nån av er bryr sig. Sen när Ryssland känner sig hotat, eller använder det som en påhittad anledning (vilket som) då jääävlar är ni människorättskämpar och följer FN-stadgan.
"Det handlar om Ukrainska folkets existens och i längden Europas". Är det inte smart då att uppmana till FÖRHANDLINGAR KANSKE? Gör som i Bosnien. Få stopp på kriget med temporära villkor, som man sen snyggar till så att de funkar för alla.
Vart är allt snack om Jemen? Det har pågått ett riktigt folkmord i typ ÅTTA FUCKING ÅR. Saudierna slaktar folk med hjälp av Israel och USA. Nationell svält, epidemier med det värsta du kan tänka dig. Inte ett jävla ord. Kanske ett 15 sec reportage där man passar på och drar in jabb mot Iran.
Så nej, ibland måste man inte välja sida. Man kan vara bättre än så och säga att man kör sin egen låda. Vilket funkade jäävligt bra i 200 år.