2023-03-07, 23:33
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Ryssland kunde väl också isf ha betalat för sig, avtal verkar ju i båda riktningarna. Men tämligen säker på att inget av länderna skulle betala den andre bara för nöjet att inte skicka/ta emot gas. Vet dock inte vad du syftar på med minimumvolym. Men Ryssland levererar ju iaf fortfarande gas till de som vill ha.
Ofta funkar ett avtal så att leverantören utlovar leverans av en viss volym, medan kunden inte utlovar köp av en minsta volym (eller bara förbinder sig till en liten volym), speciellt när leverantören är komfortabel med att kunden ändå kommer att köpa (eftersom kunden uppenbart behöver leveransen). Så det är inte omöjligt att sanktionerna för att inte leverera enligt avtalet är mycket hårdare än om kunden väljer att inte köpa eller bara köpa lite. Men jag har ingen inblick i hur förhålllandet såg ut här, utan spekulerar ifrån vad som är vanligt i affärslivet.
Citera
2023-03-07, 23:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Ja, med svaga hen-män som dig som inte kräver att någon ställs till svars för deras brott så kommer vi inte få reda på det.

I det här fallet vet dock att det var USA och Norge.
Du vet ingenting. Du kan tro, men du vet absolut ingenting.
Citera
2023-03-07, 23:37
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Oj då! Bra försök till härskarteknik. Tyvärr är ditt vokabulär bara sunkig och allmänt usel. Din svenska är inte "so" bra va? Knolla din mamma ungefär?

Jag säger inte att JAG ska döda civila men jag anser att när VÄST, det vill säga när vi gör det i skitländer så är det okej för mig. Med skitländer menar jag, som jag skrev tidigare: diktaturer, (islamska eller inte) och kleptokratier.

Från vilket av dessa länder kom du ifrån?

Haha, är rätt övertygad om att min svenska klår din.

Och vem är "väst"? Är det den här magiska superhjältestyrkan du föreställt dig i huvudet? Du poängterar just vad jag sa: Ni svenskar är ryggradslösa. Ni vågar inte göra smutsgöra själva, ni gillar att åsikter och sen vad som är moraliskt är helt irrelevant, så länge ni tjänar på det.

Jag säger inte att alla svenskar är såhär. Mina bästa polare är alla svennar. Jag älskar de bra sakerna med ert folk. Men, det här jag just skrev är tyvärr verkligheten. Och vill du inte vara en liten fitta, så föreslår jag att du börjar med att vara ärlig mot dig själv. Vet du hur jag vet det här? För ert samhälle, gjorde mig också till en liten fitta. Tills jag bodde på massa andra platser och insåg hur världen egentligen är. Det här vi lever i här är inte verkligheten. Det är i alla fall inte hur den ska vara.
Citera
2023-03-07, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Det var Krister Petterson som sprängde skiten.

Antingen det eller Skandiamannen.

undrar om dynamit-harry hade alibi?

https://www.youtube.com/watch?v=KPxJE1acmP8
Citera
2023-03-07, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du vet ingenting. Du kan tro, men du vet absolut ingenting.

Och du vet inte att jorden inte är platt för att du inte sett det med egna ögon. Du kan däremot dra helt korrekta slutsatser från tillgänglig information som pekar på att jorden inte är platt.

Samma sak gäller här.

1. Det var inte Ryssland som gjorde det
2. Det var usa och Norge.
3. USA och Norge orsakade, förutom ekonomiskt skada på miljontals tyskar även ekologisk skada utanför vårt lands gränser och hade vi varit ett land med ordentliga män så hade vi avkrävt ansvar från avskrädet. Men tyvärr är landet fullt med ”män” som dig.
Citera
2023-03-07, 23:44
Medlem
Drozds avatar
Årets hittills mest genomskinliga försök till distansering och avledning. Många har nog observerat hur extremt nervös Tony Scarface (Blinken) blir så fort Nordstream kommer på tal (av lättförklarliga skäl).

Rätt pinsamt att precis all MSM bara citerar NYT helt okommenterat som om det vore fakta. Det är verkligen extremt enkelt att sprida propaganda i dagens medialandskap...
Citera
2023-03-07, 23:46
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Tyskland har aldrig haft ett enigt konsensus från västländerna för att bygga gasledningar med Putin. Ingen gillade det och ingen kan påstå att det endast luktar Ryssland bakom attentaten, snarare tvärtom.

Ryssland är för mig helt otänkbar förövare. Jag trodde Ukraina från början, men nu luktar allt Onkel Toms Cabin.
Citera
2023-03-07, 23:46
Medlem
På ett sätt stämmer ju det att ”PRO-ukrainsk grupp” sprängde skiten. Både Norge och USA är PRO-Ukraina.
Citera
2023-03-07, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Haha, är rätt övertygad om att min svenska klår din.

Och vem är "väst"? Är det den här magiska superhjältestyrkan du föreställt dig i huvudet? Du poängterar just vad jag sa: Ni svenskar är ryggradslösa. Ni vågar inte göra smutsgöra själva, ni gillar att åsikter och sen vad som är moraliskt är helt irrelevant, så länge ni tjänar på det.

Jag säger inte att alla svenskar är såhär. Mina bästa polare är alla svennar. Jag älskar de bra sakerna med ert folk. Men, det här jag just skrev är tyvärr verkligheten. Och vill du inte vara en liten fitta, så föreslår jag att du börjar med att vara ärlig mot dig själv. Vet du hur jag vet det här? För ert samhälle, gjorde mig också till en liten fitta. Tills jag bodde på massa andra platser och insåg hur världen egentligen är. Det här vi lever i här är inte verkligheten. Det är i alla fall inte hur den ska vara.

Så hur ska din perfekta värld se ut då? Eller du är bara en av de som gärna själv brinner bara alla andra gör det också, eftersom du är en loser i samhället?
Citera
2023-03-07, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Årets hittills mest genomskinliga försök till distansering och avledning. Många har nog observerat hur extremt nervös Tony Scarface (Blinken) blir så fort Nordstream kommer på tal (av lättförklarliga skäl).

Rätt pinsamt att precis all MSM bara citerar NYT helt okommenterat som om det vore fakta. Det är verkligen extremt enkelt att sprida propaganda i dagens medialandskap...

det som ska bli intressant är att se om även sverige hakar på detta spår?
kanske byter ut ukrainsk grupp mot någon annan okänd grupp?

en grupp som hade tillgång till 2 ton sprängämne (4 gånger 500 kg)
Citera
2023-03-07, 23:53
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Fair enough. Tror även att man lätt glömmer bort att svenskarna är ett gammalt krigarfolk. Ja, faktiskt! Vi är ganska lömska av oss och kan vända kappan efter vinden. Det handlar mycket om att välja sida. Så är det ju.

Jag menade inget illa med det där även om det låter som att jag är en svennehatande abdi. Jag har vuxit upp som "svensk" här i hela mitt liv. De flesta svenskar "ser mig som svensk", så jag har blivit den där husblatten som verkligen accepterats. Men desto äldre jag blir desto mer stör jag mig på hur fegt ni beter er som folk. Allt från vardagliga saker som att sakna civilkurage till att titta på medan väst plundrar och slaktar helt oskyldiga människor, utan att nån av er bryr sig. Sen när Ryssland känner sig hotat, eller använder det som en påhittad anledning (vilket som) då jääävlar är ni människorättskämpar och följer FN-stadgan.

"Det handlar om Ukrainska folkets existens och i längden Europas". Är det inte smart då att uppmana till FÖRHANDLINGAR KANSKE? Gör som i Bosnien. Få stopp på kriget med temporära villkor, som man sen snyggar till så att de funkar för alla.

Vart är allt snack om Jemen? Det har pågått ett riktigt folkmord i typ ÅTTA FUCKING ÅR. Saudierna slaktar folk med hjälp av Israel och USA. Nationell svält, epidemier med det värsta du kan tänka dig. Inte ett jävla ord. Kanske ett 15 sec reportage där man passar på och drar in jabb mot Iran.

Så nej, ibland måste man inte välja sida. Man kan vara bättre än så och säga att man kör sin egen låda. Vilket funkade jäävligt bra i 200 år.
Citera
2023-03-07, 23:59
Medlem
OrangePicks avatar
Känns väl extremt osannolikt att Ukraina skulle haft kapacitet för att utföra det? Men jag kanske missförstår och det i själva verket var en lätt affär. Norge / USA teorin känns betydligt troligare, finns både motiv och kapacitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in