2023-03-07, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Den korta farbrorn får nog nöja sig med en ponny så han kommer upp i sadeln

Och dessutom kan Kiss Demon Men's Boots lindra en del av hans handikapp:

https://www.halloweencostumes.com/kiss-demon-boots.html
Citera
2023-03-07, 22:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Han säger väl samma sak "som du alltid har sagt", även om jag inte sett dig skriva det tidigare. Däremot skrev jag det häromdagen och du höll med. Om han överger Bachmut så flyttas striderna bara till en annan stad där det också är lervälling. Någonstans måste frontlinjen gå, och just nu går den i Bachmut.
Så enkelt är det nog faktiskt. Det enda värt att notera är väl att man valt att översätta något Zelensky sagt på ukrainska till "an open road", och då får man ju intrycket att Bakhmut inte är helt betydelselöst ur strategisk synpunkt.

Själv har jag tänkt att, fan, det är bara för ryssarna att strunta i staden och åka vidare mot Sloviansk om de vill. Kanske att det har något med järnvägsnätet att göra nu när de inte gör så.

Hur som helst: det verkar inte bättre än att det är Zelensky himself som bestämt att Bakhmut inte kan överges. Då måste man börja skynda till med förstärkningar.
Citera
2023-03-07, 22:39
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Vet du inte det känns det rätt meningslöst att diskutera med dig.

Vad är det för ett skitsvar? Det tar bara upp plats i tråden.

Jag frågar för att det var en märklig fråga.

Jag beskriver inte mig som neutral och har inte gjort det på många månader för jag har märkt att det blir missuppfattat. Jag finner det fascinerande att det ändå biter sig fast och att folk fortsätter att dra upp det.
Citera
2023-03-07, 22:41
Medlem
Alltså ska man tycka synd om gubbarna lavrov och Putin. Man träffar ju såna gubbar ibland. Levande i en synes helt egen värld.

Jag undrar vad dom kommer tänka när det går upp för dom vad som sker med sin armé och sitt land.
Citera
2023-03-07, 22:44
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Själv har jag tänkt att, fan, det är bara för ryssarna att strunta i staden och åka vidare mot Sloviansk om de vill. Kanske att det har något med järnvägsnätet att göra nu när de inte gör så.
Få inkräktare vill ha fienden i ryggen. Det är nog ingen bra idé för ryssarna att susa förbi Bachmut och hoppas att man möter lycka och framgång i nästa samhälle. Det jobbiga med krig är att man behöver ta samhälle för samhälle och stad för stad. Man kan inte hoppa över några städer och gå direkt på godbitarna, som småbarn gör i Alladin-asken.
Citera
2023-03-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Zelensky verkar mena att Bakhmut är strategiskt viktig:

https://www.newsweek.com/zelensky-is...akhmut-1786167

Jag har alltid sagt att om Bakhmut faller så blir det bara ett nytt Bakhmut någon annanstans. Men man får ju ha respekt för att Mr. Zelensky säger emot.

"We understand that after Bakhmut, they could go further. They could go to Kramatorsk. They could go to Sloviansk. It would be open road for the Russians after Bakhmut to other towns in Ukraine in the Donetsk direction in the east of Ukraine."

Håller ni med er älskling?
Om man kollar orginalartikeln i CNN så verkar det stå tvärtom att Bahkmut inte har strategiskt värde men taktiskt har det ett värde att hålla den. jag skulle kunna se värdet i att döda ryssarna i en stad som redan är förstörd hellre än att låta dem komma till en ny stad som förstörs, så länge man orsakar maximal effekt till minsta kostnad så kan det väl ses som taktiskt sunt även om Bahkmut i sig saknar värde längre.
Citera
2023-03-07, 23:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Få inkräktare vill ha fienden i ryggen. Det är nog ingen bra idé för ryssarna att susa förbi Bachmut och hoppas att man möter lycka och framgång i nästa samhälle. Det jobbiga med krig är att man behöver ta samhälle för samhälle och stad för stad. Man kan inte hoppa över några städer och gå direkt på godbitarna, som småbarn gör i Alladin-asken.
Det kommer ta dem många år att nå fram till Dniepr/Dnipro, eller vilket målet nu är i dag, om de ska hålla på i den här takten. Realistiskt finns det heller ingenting konkret som garanterar att det ukrainska försvaret skulle "rullas upp" om Bakhmut byter flagg. Det jag tänkte var att ryssarna kunde valt att anfalla i en annan riktning och lämnat Bakhmut utanför tills vidare... typ.
Citera
2023-03-07, 23:05
Medlem
KillPus avatar
UAF fortsätter att utrota, ta tillfånga och driva bort äckliga ryZZorcher vid Bakhmut. Kill them all!

https://twitter.com/worldonalert/status/1633153354418253838

https://twitter.com/worldonalert/status/1633103906992451585

https://twitter.com/worldonalert/status/1633101431111598082
Citera
2023-03-07, 23:06
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Kanske kan det ställa till det i några ”algoritmer” i minsta fall.
Jag tror inte att det finns några algoritmer som postar inlägg här på Flashback. €@ԀԀᴉlq. Inga al$ɹǝɯʇᴉɹoƃlɐ här. blipp. €
Citera
2023-03-07, 23:10
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Det är inte så jag läser den artikeln. Jag förstår det rent faktiskt som att han menar att det är bästa försvarslinjen. Vilket är intressant. Också för att han "dubblar", det skulle ju vara pinsamt för honom om Bakhmut nu faller i mars med denna artikel. Men jag förstår inte varför han resonerar så.

Eh?! Du har som vanligt otur när du tänker! Ukraina har kört ert spel i snart fem månader - att lura er imbecilla militär in i meningslös fälla. Såklart Ukraina fortsätter förstärka när deras förlustsiffror är en mot sju döda orcher. Sedan binder de upp fiendens trupp i ett meningslöst ställe på kartan, vilket möjliggör en ukrainsk offensiv i vår mot Krim.

Ukraina har redan samlat ihop ett stort antal schaktmaskiner som kommer ploga över orchernas skyttegravar för att göra dem till just gravar…
Citera
2023-03-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Minns hur ryssen vid cirkus denna tidpunkt i fjol snackade om nått überwaffe man sitter på (då i teknisk mening, springer åttor runt västerländska hedenhösa leksaker).

Vem är jag att påtala med säkerhet att så inte är fallet men i dagar då uppgifter om att deras gossar nu börjat strida med spade så kanske det är läge att börja flexa lite.

När allt kommer omkring är vådabeskjutningen av sin egna Su-34 i förra veckan det mest tekniskt fulländade tsardömet visat upp på länge.
Ja ryssarna har plockat fram en del minnesvärda stridsvagnar från Stalins tid och vattenkylda kulsprutor från tsartiden, och strategin som misslyckades på västfronten 1914 har dammats av och den funkar inte bättre nu.
Citera
2023-03-07, 23:14
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Jag tror inte att det finns några algoritmer som postar inlägg här på Flashback. €@ԀԀᴉlq. Inga al$ɹǝɯʇᴉɹoƃlɐ här. blipp. €

Du framstår bara som ignorant eller dum med ett sådant uttalande. Om Ryssland förbjuder война så kommer man ju behöva ta ställning till vad som är relevant att följa och vad som inte är det. Men kraft i form av datoranvändning eller i bästa fall arbetstid hos någon som ska granska.
ALLA världens länder har sina nät ute och fiskar efter olika saker. Har du ingen kunskap om underrättelseverksamhet öht?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in