2023-03-07, 22:55
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Nej, man betalar med den valuta & på det vis som anges i avtalet.
Och lika fullt så vägrade Ryssland att leverera gas enligt ingångna avtal, när Nordstream sprängdes.
Kan du länka till avtalet så jag slipper leta?
Citera
2023-03-07, 22:56
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Tyskland planerade ända sedan krigsutbrottet att sluta köpa rysk gas i år eller om det var 2024. Vore inte det ett motsvarande kontraktsbrott?
Beror helt på om man signat upp sig på minimumvolym och i så fall hur mycket. Kanske var Tyskland berett att betala för sig? Det är väl ändå få som anklagar Tyskland för dådet.
Citera
2023-03-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
USA, ett av världens rikaste länder funderar väl på att stjäla den del av Afghanistans fattiga befolknings statskassa som fördes till USA av USA:s marionettregering i Afghanistan innan USA:s krigsmakt lämnade Afghanistan.

Detta för att betala skadestånd till de som drabbades av terrorattacken mot World Trade Center i New York vilken utfördes av ett antal muslimer från Hamburg. Har inte sett något bevis för att folket i Afghanistan hade något med det att göra.

Annars ville väl inte Tyskland betala den Ryska gasen med Rubel vilket är Rysslands valuta. Det vanliga är väl att om köper något i annat land så betalar man med det landets valuta.

Så om Ryssland skulle blivit stämt för att inte leverera gas till väst kunde väl Putin torkat röven efter toabesök med detta dokument utan att behöva skämmas.

Du menar 10 getter? Stadskassan alltså?
Citera
2023-03-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Skulle det vara så får man lyfta på hatten åt Ukraina som både håller Ryssen stången och klarar av komplicerade uppdrag långt bortom sitt eget territorium.

Så jävla svårt är inte det inte att spränga ledningarna. Det svåra är att göra detta utan att bli upptäckt. Sverige och Danmark har väldigt noggrann uppföljning över all fartygstrafik som rör sig i området.
Vet man hur man ska uppträda för att dölja sig i normalbilden går det att så klart undgå upptäckt.
Citera
2023-03-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Svt-reporter: Vi har med oss (random namn) som är doktorand inom östeuropaforskning från Uppsala Universitet Vad tänker du om att Ryssland medvetet mördar civila Ukrainare systematiskt och utför ett folkmord??"

Random fittgubbe som INGEN hört talas om: JaAAaååÅåå... DeEeet vi seeeer idag har inte skett sen andra världskriget. Det är ett regelrätt folkmord.

Jasså? Vart var de här frågorna när Kroater tvingade ut 300 000 civila serber ur Kroatien på ett par dagar? Historiens effektivaste etniska rensning. Vart var frågorna om folkmord när nästan 1.5 miljoner civila Irakier dödades? Libyen? Inga konstigheter att bomba sönder ett land för att de inte delar ideologi med dig eller hur? Väpna upp KLA som var terrorstämplat 1998? Inga problem. Skapa ISIS och väpna upp islamister? "Meen ryssar bombar civil infrastruktur". USA demolerade vatten, el, väg och sjukhus innan de satte sin första soldat på marken i Baghdad. Vardag gubbar.

Det här är vad jag hatar mest med gemene svensk. Ni är ryggradslösa och moraliskt tappade. Moral är inte att välja sida - det är att stå fast vid vad man tror på oavsett situation eller inblandade.

Skitländer som skall utrotas ändå, whats the problem? Du.
Citera
2023-03-07, 23:02
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Du menar 10 getter? Stadskassan alltså?
Nej, 7 miljarder dollar lär Biden ha snott.
Citera
2023-03-07, 23:03
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Skitländer som skall utrotas ändå, whats the problem? Du.

Haha, men varför gör ni inte det? Om jag är problemet och jag sitter i ditt hemland och öppet säger att du är en ryggradslös liten fitta. Varför gör du inget åt saken? Är det nån annan som ska göra det åt dig? Är du den där tuffa grabben som ska ge direktiven? Du är så patetisk så att det blir underhållande.
Citera
2023-03-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
"No Nord Stream 2 if Russia invades Ukraine, President Joe Biden says"
https://www.youtube.com/watch?v=oSPfXLPUJHM
Och så blev det, tyskarna vägrade godkänna Nord Stream 2, sedan sprängdes Nord Steam 1 av ryssarna för att tvinga fram ett godkännande. Trist för barnamördare v.puttin, stå med byxorna nere igen
Citera
2023-03-07, 23:07
Medlem
Benji86s avatar
Citat:
Svt-reporter: Vi har med oss (random namn) som är doktorand inom östeuropaforskning från Uppsala Universitet Vad tänker du om att Ryssland medvetet mördar civila Ukrainare systematiskt och utför ett folkmord??"

Random fittgubbe som INGEN hört talas om: JaAAaååÅåå... DeEeet vi seeeer idag har inte skett sen andra världskriget. Det är ett regelrätt folkmord.

Jasså? Vart var de här frågorna när Kroater tvingade ut 300 000 civila serber ur Kroatien på ett par dagar? Historiens effektivaste etniska rensning. Vart var frågorna om folkmord när nästan 1.5 miljoner civila Irakier dödades? Libyen? Inga konstigheter att bomba sönder ett land för att de inte delar ideologi med dig eller hur? Väpna upp KLA som var terrorstämplat 1998? Inga problem. Skapa ISIS och väpna upp islamister? "Meen ryssar bombar civil infrastruktur". USA demolerade vatten, el, väg och sjukhus innan de satte sin första soldat på marken i Baghdad. Vardag gubbar.

Det här är vad jag hatar mest med gemene svensk. Ni är ryggradslösa och moraliskt tappade. Moral är inte att välja sida - det är att stå fast vid vad man tror på oavsett situation eller inblandade.

Så är det i väst, allt styrs av storebror USA, dem har lyckats att begå de största folkmorden som någonsin skådat i modern tid, samtidigt som man propagerar mot Ryssland och Kina att dessa skulle vara "the bad guys". Kina sätter upp omskolningsläger där man lär upp extremister medans USA har dödat cirka 1 miljon Irakier och 300'000 människor i Afghanistan utan att någon ens väcker ögonbrynen. Minns när USA bombade skiten ur Baghdad, en stad med 7 miljoner civila invånare och man praisade USA's "shock and awe" taktik där man fullständigt ödelagde hela staden från grunden "America Fuck Ya". Ibland så tappar jag förtroendet för mänskligheten.
Citera
2023-03-07, 23:10
Medlem
Citat:
Haha, men varför gör ni inte det? Om jag är problemet och jag sitter i ditt hemland och öppet säger att du är en ryggradslös liten fitta. Varför gör du inget åt saken? Är det nån annan som ska göra det åt dig? Är du den där tuffa grabben som ska ge direktiven? Du är så patetisk så att det blir underhållande.

Jag gör inget, våra ledare gör. Och jag anser som de och med deras makt händer saker. Är du bara dum i huvudet?

Du är på nivån ska vi slåss med pinnar?

Jag håller mig på en högre nivå då jag vet att effekten av vår säkerhetspolitik mot dessa skitländer är enorm.

En död irakier, afghan skiter jag i så länge dess styre är en fucked up islam-diktatur. Förstår du?
Senast redigerad av Dcman 2023-03-07 kl. 23:15.
Citera
2023-03-07, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Nej, 7 miljarder dollar lär Biden ha snott.

Dyra getter.. Ingick även ett eller flera 10 åriga barn som de kunde knulla efter tvångsgifemål? Eller det är bara för afghanska män?
Citera
2023-03-07, 23:15
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benji86
Så är det i väst, allt styrs av storebror USA, dem har lyckats att begå de största folkmorden som någonsin skådat i modern tid, samtidigt som man propagerar mot Ryssland och Kina att dessa skulle vara "the bad guys". Kina sätter upp omskolningsläger där man lär upp extremister medans USA har dödat cirka 1 miljon Irakier och 300'000 människor i Afghanistan utan att någon ens väcker ögonbrynen. Minns när USA bombade skiten ur Baghdad, en stad med 7 miljoner civila invånare och man praisade USA's "shock and awe" taktik där man fullständigt ödelagde hela staden från grunden "America Fuck Ya". Ibland så tappar jag förtroendet för mänskligheten.

Vänta, Kina och Ryssland ÄR the bad guys. Min poäng är att alla dem här människorna som får oss att mörda varandra, för att göra oss ännu fattigare och sig själva ännu mäktigare är alla onda och ingen är på vår sida. Ser jag öst som ett nödvändigt ont? Nej. Jag ser gärna öst falla, men premissen är att väst faller tillsammans.

Utöver det som folk sitter här inne och hejar på om hur två folk som är det närmsta man kan komma varandra, ska slakta varandra till siste man. Och det här kallar ni att "försvara sitt land" medan ni väpnar upp den svagare sidan trots att de i stort sett inte ens kan vinna.

Människor här inne är beredda att offra den sista sista Ukrainaren. Men skulle ni skicka era egna barn eller åka själva? Nej nej, svenskar gör inte sånt. Det är fikadags. Jag ser fram emot tills NATO drar in oss i en konflikt. Kommer tack och lov inte bo kvar här då, men om jag gör det så kommer jag ta mina månader/år i fängelset och fullkomligt njuta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in