2023-03-04, 18:57
Medlem
stensturedenyngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RalfFarley
Nej, det vill jag sannerligen lova.
Försökte få till så att min docka red mig, slutade flera gånger med att jag fick dockan över mig och hade svårt att få bort den.

Ja en del dockor jag tittat på , ligger runt 40-45kg . Stora färgade dockor som jag trånar efter.
Men det blir nog mer några lite mindre mullig docka som inte väger mer än 25kg.

Haha känner igen de där, klassisk dock-attack "nu jävlar ska vi se vem som bestämmer"

Om du satsar på en docka runt 150 cm med viktreducering så kan du nog ta en ganska kurvig/mullig utan att den blir för tung
Citera
2023-03-04, 19:02
Medlem
Trasigatrosors avatar
En incel går live. Vad häftigt.
Citera
2023-03-05, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigatrosor
En incel går live. Vad häftigt.

Snälla berätta mer om ditt uppträdande
Citera
2023-03-05, 19:44
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
Hahaha såg denna artikel i Aftonbladet (appropå dyra sexdockor)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4vy90/de-saljer-framtidens-sexdockor-for-125000-kr-styck

Amerikanska "Real Doll" alltså. Tydligen sålts minst 2 till Sverige enligt en av grundarna som är med i artikeln. Dockor för runt 125 000 kr. Det roliga är att alla vi som har lite koll i denna värld skrattar åt värdelösa "Real Doll" och denna tomte med skinnjacka och näspiercing. Mike (Abyss) har ett riktigt uselt rykte. Dessa dockor är knappt värda över 10 000 kr. Riktigt skräp. En Zelex, Starpery eller Irontech för 1/4 av priset är en väldigt mycket bättre docka. Real Doll har inte uppdaterat sina dockor på över 5 år. Leveranstid på över ett år dessutom, tydligen brist på personal i fabriken.

Man tycker ju lite synd om de som pungar ut över 100k på en "Real Doll". Nån här som äger en eller har sett en på riktigt?
Har du lite koll i denna värld säger du? Har du själv en Real Doll och tycker att den är värdlös? Och varifrån har du fått att Mike och Real Doll skulle ha uselt rykte? Jag bara gapar och undrar.

I mitt tycke finns ingenting som slår Real Doll. Ingen annan docktillverkare gör riktigt verklighetstrogna dockor som ser ut som äkta människor. Docklandet, WM-dolls etc. är blaha blaha i jämförelse.
Visst är de dyra förstås, men smakar det så kostar det. Och de har visst uppdaterat sig de senaste åren. De för 125.000 är talande AI-dockor av högsta kvalitet, som kan programmeras till att föra samtal om du vill, förutom sex-mode där de fejkar njutning och orgasm o.s.v.
Men de går att få i mer normalt utförande också för omkring 75.000 eller kanske mindre än så.
Jag köpte en Deluxe Torso-doll därifrån för ett par år sedan. Den är oerhört vacker och har härliga kurvor. Ser ut som en glamourmodell, förutom att den inte har armar och ben. Men det gör den också lättare, 24 kg att lyfta. Enkel att ta i famnen och gosa med, inga ben i vägen om den ska rida mig är ett plus.
Såg nyligen att de höjt priset på den och med nuvarande dollarkurs går min loss på ca 50.000. Jag fick den för ca 40.000.
I.o.m att de tillverkas först efter beställning är det relativt lång leveranstid. Två månader får man räkna med, kanske lite drygt (men ibland har de dockor i lager som man kan få snabbare).
Och deras service är superbra, så inget ont om dem!
Citera
2023-03-05, 22:20
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Har du lite koll i denna värld säger du? Har du själv en Real Doll och tycker att den är värdlös? Och varifrån har du fått att Mike och Real Doll skulle ha uselt rykte? Jag bara gapar och undrar.

I mitt tycke finns ingenting som slår Real Doll. Ingen annan docktillverkare gör riktigt verklighetstrogna dockor som ser ut som äkta människor. Docklandet, WM-dolls etc. är blaha blaha i jämförelse.
Visst är de dyra förstås, men smakar det så kostar det. Och de har visst uppdaterat sig de senaste åren. De för 125.000 är talande AI-dockor av högsta kvalitet, som kan programmeras till att föra samtal om du vill, förutom sex-mode där de fejkar njutning och orgasm o.s.v.
Men de går att få i mer normalt utförande också för omkring 75.000 eller kanske mindre än så.
Jag köpte en Deluxe Torso-doll därifrån för ett par år sedan. Den är oerhört vacker och har härliga kurvor. Ser ut som en glamourmodell, förutom att den inte har armar och ben. Men det gör den också lättare, 24 kg att lyfta. Enkel att ta i famnen och gosa med, inga ben i vägen om den ska rida mig är ett plus.
Såg nyligen att de höjt priset på den och med nuvarande dollarkurs går min loss på ca 50.000. Jag fick den för ca 40.000.
I.o.m att de tillverkas först efter beställning är det relativt lång leveranstid. Två månader får man räkna med, kanske lite drygt (men ibland har de dockor i lager som man kan få snabbare).
Och deras service är superbra, så inget ont om dem!

Jag är ledsen att du gått på bluffen!

Om du spanar runt lite på The Doll Forum till exempel så kommer du se vad riktiga entusiaster säger om märket "Real Doll". Finns väldigt många trådar, men här är exempel;

https://dollforum.com/forum/viewtopic.php?t=161673
https://dollforum.com/forum/viewtopic.php?t=161671

Nej jag äger absolut ingen Real Doll själv. Däremot har jag en amerikansk vän som har en som upplyste mig om detta faktiskt. Jag trodde tidigare också att Real Doll var "high end", dockornas Rolls Royce.

Varför är "Real Doll" helt värdelöst och en scam?

- Dockorna har knappt utvecklats på 5 år. De flesta andra märken utvecklar sina dockor kontinuerligt.
- Dockans hands skelett består av metall-trådar. Alltså inga leder som är standard för många märken idag eller iaf finns att uppgradera till.
- Hela dockans skelett är gjort av plaströr. Alltså inte av metall som exakt alla andra dockmärken. Plaströr från byggbranschen till för dränering.
- Plastskelettet gör dockan skör. Du kan inte låta dockan stå upp då riskerar du att den brakar ihop. De flesta andra märken har metalltassar under fötterna eller fotsulor helt i hård silikon så dockan kan stå.
- Deras gjutformer är gamla och slitna vilket gör att kropparna inte är så detaljerade som de en gång var.
- De ignorerar kunder i flera månader, både på mail och telefon.
- Produktion och leveranstid på över 1 år i vissa fall. Och inte pga hög efterfrågan utan dåligt med personal.
- Deras huvuden har inte ens implanterade ögonbryn eller ögonfransar vilket är standard hos de flesta andra silikondockor. Real Doll målar sina bryn och klistrar på ögonfransar.
- Deras mjukvara är helt värdelös, ej uppdaterad på 4 år och verkar knappt funka för nån. Lycka till att få din dockas AI att funka på en mobil släppt efter 2020. Kul om dockans ögon stängs så får du inte upp dom igen.

Nja du. Du hade fått en mycket finare torso-docka i silikon för runt 15-20k istället för 40k om du satsat på till exempel Irontech och Starpery. Deras huvuden och kroppar är bra mycket finare än Real Doll's. Bara att jämföra bilder så ser du själv. Ser exakt ut som verkliga människor. Inte nån plastig gammal Real Doll.

"Ingen annan docktillverkare gör riktigt verklighetstrogna dockor som ser ut som äkta människor"

Du kanske ska in och spana lite på dagens utbud så får du se ;D Real Doll bleknar i jämförelse med vad som finns. Och då snackar vi inte bara de märken jag nämnt, finns 100 tals andra seriösa aktörer.
Senast redigerad av mammasgud 2023-03-05 kl. 22:50.
Citera
2023-03-06, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
Jag är ledsen att du gått på bluffen!

Om du spanar runt lite på The Doll Forum till exempel så kommer du se vad riktiga entusiaster säger om märket "Real Doll". Finns väldigt många trådar, men här är exempel;

https://dollforum.com/forum/viewtopic.php?t=161673
https://dollforum.com/forum/viewtopic.php?t=161671

Nej jag äger absolut ingen Real Doll själv. Däremot har jag en amerikansk vän som har en som upplyste mig om detta faktiskt. Jag trodde tidigare också att Real Doll var "high end", dockornas Rolls Royce.

Varför är "Real Doll" helt värdelöst och en scam?

- Dockorna har knappt utvecklats på 5 år. De flesta andra märken utvecklar sina dockor kontinuerligt.
- Dockans hands skelett består av metall-trådar. Alltså inga leder som är standard för många märken idag eller iaf finns att uppgradera till.
- Hela dockans skelett är gjort av plaströr. Alltså inte av metall som exakt alla andra dockmärken. Plaströr från byggbranschen till för dränering.
- Plastskelettet gör dockan skör. Du kan inte låta dockan stå upp då riskerar du att den brakar ihop. De flesta andra märken har metalltassar under fötterna eller fotsulor helt i hård silikon så dockan kan stå.
- Deras gjutformer är gamla och slitna vilket gör att kropparna inte är så detaljerade som de en gång var.
- De ignorerar kunder i flera månader, både på mail och telefon.
- Produktion och leveranstid på över 1 år i vissa fall. Och inte pga hög efterfrågan utan dåligt med personal.
- Deras huvuden har inte ens implanterade ögonbryn eller ögonfransar vilket är standard hos de flesta andra silikondockor. Real Doll målar sina bryn och klistrar på ögonfransar.
- Deras mjukvara är helt värdelös, ej uppdaterad på 4 år och verkar knappt funka för nån. Lycka till att få din dockas AI att funka på en mobil släppt efter 2020. Kul om dockans ögon stängs så får du inte upp dom igen.

Nja du. Du hade fått en mycket finare torso-docka i silikon för runt 15-20k istället för 40k om du satsat på till exempel Irontech och Starpery. Deras huvuden och kroppar är bra mycket finare än Real Doll's. Bara att jämföra bilder så ser du själv. Ser exakt ut som verkliga människor. Inte nån plastig gammal Real Doll.

"Ingen annan docktillverkare gör riktigt verklighetstrogna dockor som ser ut som äkta människor"

Du kanske ska in och spana lite på dagens utbud så får du se ;D Real Doll bleknar i jämförelse med vad som finns. Och då snackar vi inte bara de märken jag nämnt, finns 100 tals andra seriösa aktörer.
Jag har inte gått på någon bluff, det torde framgå av mitt inlägg att jag tvärtom är väldigt nöjd.
Att ögonbrynen är målade kvittar fullständigt, det är de på var och varannan vanlig kvinna också (ja, tatuerade ögonbryn är på stark frammarsch). Och några problem med ögonfransarna har jag aldrig haft.
Nu har jag ju en torso, helt utan skelett, så där kan jag inte jämföra vad som ev. är bäst. Inte heller har jag någon AI-variant, men där är jag ändå skeptisk vilket märke det än gäller. Bättre att vänta några år tills detta utvecklats ännu mer och "satt sig" s.a.s.
Jag läste dina länkade trådar och blev förvånad över den långa leveranstiden. Men så har de tydligen haft problem med silikonleveranserna p.g.a. covid. Och att de har flyttat till Las Vegas var helt nytt för mig.
Nja, jag har inte sett något i närheten av lika fint hos någon annan tillverkare. Där sitter jag trygg.
Citera
2023-03-06, 11:15
Medlem
mammasguds avatar
Citat:
Jag har inte gått på någon bluff, det torde framgå av mitt inlägg att jag tvärtom är väldigt nöjd.
Att ögonbrynen är målade kvittar fullständigt, det är de på var och varannan vanlig kvinna också (ja, tatuerade ögonbryn är på stark frammarsch). Och några problem med ögonfransarna har jag aldrig haft.
Nu har jag ju en torso, helt utan skelett, så där kan jag inte jämföra vad som ev. är bäst. Inte heller har jag någon AI-variant, men där är jag ändå skeptisk vilket märke det än gäller. Bättre att vänta några år tills detta utvecklats ännu mer och "satt sig" s.a.s.
Jag läste dina länkade trådar och blev förvånad över den långa leveranstiden. Men så har de tydligen haft problem med silikonleveranserna p.g.a. covid. Och att de har flyttat till Las Vegas var helt nytt för mig.
Nja, jag har inte sett något i närheten av lika fint hos någon annan tillverkare. Där sitter jag trygg.

Jag ber om ursäkt att jag låter lite nedlåtande. Du är nöjd med din docka och det är det viktigaste. Och pengar är inte allt heller. Ibland betalar man lite mer för något, ibland lite mindre

Angående AI så är det väldigt få dockor som använder det än, men som du säger så kommer det nog bli mer vanligt inom närmsta åren. Är ju egentligen bara en raspberry pie eller dylikt + högtalare som behövs. Sen skadar det ju inte med en motor i båda ögonen och i käken. Ingen vidare dyr eller avancerad funktion iaf

Alla har haft problem med leveranser och produktion runt Covid. Värre i Kina än i USA ändå verkar produktion rullat på där. Tyvärr är idag Real Doll's största fokus att marknadsföra sig i stor media i USA och media i andra västerländska länder. Att utveckla sina egna produkter, kundsupport, efter köp support, det är inte längre fokus hos Real Doll. Abyss hinner bara med det "viktigaste" så klart

Angående produktionstid/leveranstid hos Real Doll så verkar det skilja sig en hel del där från kund till kund. Kan vara så att vissa modeller kanske är mer problematiska eller kanske så att man prioriterar vissa kunder mer av olika anledningar.

Såklart en smaksak vad man anser är snyggt! Men bara genom att jämföra ansiktena på Real Dolls hemsida jämfört med till exempel Starpery, så ser man direkt vilka ansiktet som håller högst kvalitet. Real Doll är inte fula, men Starpery har fler detaljer i ansikte både sett till gjutning och smink. Som sagt dessa silikonansikten ser i många fall ut exakt som verkliga kvinnor. Real Doll använder mer "vanligt smink" för att bli snygg, medans till exempel Starpery har mer "realistisk smink" som till exempel rodnad runt ögon, matt/glansig silikon efter behov, mm.
Citera
2023-03-07, 10:15
Medlem
Citat:
Och varifrån har du fått att Mike och Real Doll skulle ha uselt rykte? Jag bara gapar och undrar.

Som andra säger så är märket "Real Doll" numer ökänt i dockvärlden. Läs igenom denna recension. Ett före detta Real Doll fan som jämför en Zelex-docka med en Real Doll:

ZELEX Doll Delivery Date: February 7, 2023

Body Features: Standing w/o exposed Bolts, Light Tan Complexion, Gel breasts and Buttocks, String Bikini Tan Lines, Sucking Vagina, Implanted Blond Pubic Hair.

Heads: GE45/94 Movable Jaw (MJ) w/Dilated Green Eyes, GE53/95(MJ) w/Dilated Blue Eyes and Furrowed Brows, and GE07/97(MJ) w/Dilated Grey Eyes and Furrowed Brows; all heads are Light Tan Complexion. (Note: GE 95MJ purchased September 5, 2022, in separate order.)

This review will describe the features of my ZELEX 165-IS doll and compare them with Real Dolls where appropriate. I’ve owned RDs since 2016, have two RD2 bodies, one Petite4, numerous static RD heads, and one robotic RD head. For those who wonder whether it’s fair to compare a doll manufactured in 2022/23 with dolls produced several years ago, I must say that, in my opinion, Real Dolls manufactured from roughly 2014 through 2019 are generally superior to those manufactured more recently; there are exceptions here and there, but I believe the evidence supports that opinion.

The ZELEX 165-IS is beautiful. It differs from the previous, non-inspiration iteration mainly by having somewhat thinner calves, which is a welcome improvement IMO. The proportions and lines are very pleasing to the eye and alluring. The details of skin texture, makeup, and eyelashes are wonderful, and better than with RDs.
The Head: Comparing heads I own, ZELEX heads are about 10% heavier than RD heads: ZELEX 12.3lbs (5.6kg); Real Doll 11.1lbs (5.0kg). Silicone skin completely covers the ZELEX skull quite tightly. I suspect it could be stretched and removed, if necessary, but I wouldn’t want to attempt it! It’s also quite thin, in places as thin as 1/4” (0.65cm). This means that if you hold your wigs in place using wig pins, as I do, you must use only the short ones and push them in at severe angles in opposite directions toward each other to both hold the wig in place and prevent the pins from pulling free. The silicone is much more flexible than that used on RDs. For purchasers only intending to use their ZELEX for photographic purposes, it might be best not to order the “soft” or MJ heads. I’m told the level of detail is even better for harder silicone heads than for soft ones, though if there’s a difference it can’t be much!

The “implanted” eyebrows appear to be applied using some kind of tool or machine that gives them an artificial matrix kind of look when seen close-up, however from more than a few feet away they are pleasing to the eye. As stated, the eyes are dilated. This was my special request. IMO ALL sex dolls eyes should always be very dilated by default, but I digress.
In an aside here, I should mention that all sex dolls risk damage to their eyelashes and eyebrows, especially when in bed. The best and easiest way to prevent this is to put glasses on your doll’s face whenever you can. This is so simple a fix that it’s often overlooked.

The MJ head mouth is very flexible, but also quite robust. The oral cavity is not removable as it is in RDs. The oral cavity is a silicone chamber completely lined with soft silicone (even the deep end is very soft). The chamber is 3½ inches deep from the outside edge of the lips to the curve at the back of the mouth with maybe another inch or so around the bend. The depth is limited to this because the cavity cannot extend below the base of the head; if it did the MJ heads couldn’t attach in the same push-on/pull-off way that all Asian doll heads do. Other differences from Real Dolls are that the tongue is much smaller, is permanently affixed to the bottom of the mouth and not removable, and the teeth are stiffer than Real Doll teeth. But I want to emphasize that the permanent tongue shouldn't be an obstacle for anyone because of its softness and small size, and the teeth are actually better for oral sex because they offer more resistance and a more realistic feel while still being soft enough to present no danger at all to anyone.

While the ZELEX oral cavity isn’t removable, the teeth are. The upper and lower teeth are on separate, soft, U-shaped strips of flexible silicone and can easily be pulled out and pushed back in through the mouth using a thumb and index finger. All of the above means that the cavity (with attached tongue) is best cleaned by detaching the head from the body and rinsing it over a sink. Remember, it’s easy to remove and replace an Asian doll head, while it’s a major deal, fraught with frustration, to remove and replace a RD head.
The ZELEX MJ heads oral cavity design is better than Real Doll’s with one exception. Removable tongues allow for more looks/expressions than the small fixed one. Seeing how rapidly ZELEX adapts, I wouldn't be surprised to see that change made relatively quickly. I should also mention an obvious feature where ZELEX outshines Real Doll: the MJ mouth will stay open at whatever position a user desires, including completely closed. As I'm sure most people know, Real Doll mouths cannot be closed all the way -- a major obstacle to creating a realistic looking relaxed expression. Also, RD deep throat oral cavities protrude below the base of the skull into the neck. This substantially inhibits free movement of the head (turning and tilting); that does not occur with ZELEX oral capable heads. In fact, ZELEX heads can easily move to any position a living human head can -- that is patently not true for Real Dolls even with the oral cavity removed. Also, as some may know, very few RDs are actually capable of being used for oral sex because the mouths don't open far enough, will not stay open, and are made of silicone that is so thick and stiff that attempting to use them for oral sex invariably tears the corners of the RD's mouths. ZELEX MJ heads have no such drawbacks or problems.
Another important advantage of ZELEX over RD is that, with all flex points located in the neck below the connection, there is never a gap where the head attaches to the body, regardless of the degree of nod or tilt. RD has always downplayed this problem as being easily concealed using viewing angles, articles of clothing, or long hair. Well, those days are over with ZELEX.

The Body: the ZELEX 165-IS body is well proportioned, curvy, and defined in all the right places, giving it great eye and touch appeal. The skin texture is remarkably realistic, and the positioning of the joints/flex points is anatomically correct. The softness of the body and limbs is comparable to, but less than that of Real Dolls. It’s all right but would be better if it were a bit softer. However, with the current level of stiffness, defined areas over knees, collar bones, etc. are much more realistic to the touch than with RDs, so it would be a tradeoff to alter it.
The breasts are magnificent. They look and feel very real. ZELEX has achieved just the right balance between softness/flexibility/squeezability and firmness/resistance/resilience. Gel implanted RD breasts are wonderful, too, but their softness feels more squishy and less realistic than ZELEX breasts do. When it comes to breasts, short of self-lactation – which may not be everyone’s cup of tea anyway, I cannot imagine that much more can be done to improve them.

The gel-implanted buttocks are very pleasing to caress, very squeezable, and slappable if you’re so inclined. They’re also quite nice just to admire. In other words, they’re mighty fine!

The tan lines are very nice indeed! I’ve heard recommendations against ordering these over the years, but I’m very happy with them. They raise the realism level several notches! The muscle, bone, and joint definition is also wonderful. As alluded to earlier, the knees are far superior in appearance and feel to RDs.
The vaginal area is comfortably positioned for sex, and the implanted public hair is a nice touch. I do not have pubic hair on my RDs so I can’t compare the two brands on that score, but I must say that I like the realism that the ZELEX pubic patch engenders. However, the appearance of the vaginal lips/opening of the 165-IS fixed vagina, while functional, is uninspired. From what I’ve seen in online images, the fixed vagina that comes in the ZELEX 170-IS is far superior in appearance. But all of us are different, so take this for the personal preference it is.
Citera
2023-03-07, 10:15
Medlem
forts...

The hands are very realistic with one exception. The fingers have fully articulated joints, which are a marvelous feature that Real Doll has always considered impractical because it would be too costly… or that’s what they’ve said anyway. RD couldn’t be more wrong. The exception needing improvement is the thumb; it is not opposable, meaning its joints are oriented exactly as the other finger joints are and not at 90 degrees to them as they should be. This means the hands cannot grasp/pinch anything using an index finger and thumb. A more general issue is that, to my Western eyes, the ZELEX fingers appear a little too thin and long for the size of the hands, but that still doesn’t take away from how marvelous they are. Besides, the fingers are features that I expect ZELEX will continue to perfect.
The feet are the “hard” variety, meaning designed to allow the doll to stand briefly. They do not have exposed metal “bolts” or studs on the bottoms. They are still soft to the touch and to the casual observer look like perfectly normal “real” feet. The toes are fully separated, but not articulated. On RDs only the big toes are separated, the other four are webbed. Articulated toes would be nice but aren’t a necessity.

Both the hands and feet have hard nails, meaning regular artificial fingernails glued in place. They have strong bonds with the fingers and are painted as I ordered, Black polish on the toenails and Natural on the fingernails.

The Automatic Sucking Vagina: My review of this item will be of little use to anyone. Unfortunately, my doll’s sucking vagina has a faulty switch. I’ve only been able to turn it on three times in the month I’ve had the doll. The switch usually doesn’t work at all, and when it does, it’s then just as difficult to turn it off! It does make a typical compressor type of cycling sound, but it’s not very loud and using earbuds to listen to erotic music successfully overrides it! On an occasion when I turned it on, I gave it a two-finger test. It creates a very pleasant squeezing, sucking, pulsing sensation, so I’m very unhappy that mine doesn’t work as it should. The control button, USB socket, and air vent holes are in a place hardly ever seen, so they are not obtrusive in any significant way. Since this was a free enhancement, while I’m disappointed, I have no reason to feel cheated or owed anything. From what I’ve seen online, my unfortunate experience may be unique, so I still recommend this enhancement! My ZELEX doll came without an instruction manual, plug, and charging wire. Most purchasers receive these items, so I attribute this oversight to the aftermath of the recent Covid resurgence in China.
The Elephant in the Room: ZELEX produces wonderful dolls with one very important exception: the joints are unacceptably stiff. Almost every ZELEX owner has mentioned how stiff the joints are. This is despite requests for looser or loose joints! Most say that they’ll “loosen over time.” Maybe and maybe not, and will they ALL loosen equally, and by how much?

In the interest of full disclosure, I’m older than most doll owners and have some disabilities, however muscle strength is not one of them. To say that it’s difficult to change my ZELEX doll’s position is an understatement. I’ve asked ZELEX about the joint stiffness issue but haven’t heard back yet. I have the impression that ZELEX either doesn’t realize the importance of this or is reluctant to deal forthrightly with it. I wonder whether the skeletons are manufactured, assembled, and adjusted by contractors and not directly by ZELEX. But whatever the reason for this ongoing problem, it really must be fixed and fixed quickly, failure to do so is not acceptable. I think simply inserting wave disc springs or curved disk springs (washers that flex) on the connecting bolts at the joints would provide a one-size-fits all solution to fix this, but we’ll see what ZELEX comes up with.
Summary: ZELEX is superior in almost every way to Real Doll. The things that Real Doll does better are: 1 – provides joint looseness to meet customer requests, 2 – uses removable tongues, 3 – offers two kinds of movable eyelids/closing eyes (robot heads with attached lids, and some Petites with unattached rotating lids), and 4 – offers choices of nipples and vaginas.

The most immediate and, I would assume, the easiest problem to fix is reducing the stiffness in the joints. At the moment, the only joints with proper stiffness are in the fingers. After that the ones that come closest to correct are in the neck, though it would be better if neck stiffness was lessened a bit, too. All other joints are much too tight, so tight in fact that it’s best not to think of a ZELEX as a sex doll, but as a photographic model. It's possible, maybe even likely, that dolls with looser joints would be unable to stand. If that’s true, then ZELEX needs to state that clearly so customers can make informed decisions based upon which feature is most important to them: standing/posing or fully functioning as a tactile companion. (Flex washers might eliminate this conflict, too!) It’s a mystery why ZELEX offers dolls with such marvelous range of motion whose joints are so stiff that owners find it difficult to impossible utilize it!

Making further enhancements to their dolls will be a balancing act for ZELEX. It appears that ZELEX holds down its costs of production and thereby its retail prices by incorporating as much detail as possible into the molding process. Of the above needed improvements all but adjusting joint stiffness would require changing existing molds, and/or molding smaller features separately and placing them into orders as they go out the door. Providing nipple choices and the best movable eyelids would require some handwork to physically attach them to bodies and heads. For that reason, it’s unclear whether making the improvements I suggest would fit ZELEX’s business plan. I understand that but hope ZELEX will find ways to do these things. Because if it does, ZELEX will truly be the crest of the wave in the doll world... it nearly is already!

I hope this review is of help to those considering purchasing a ZELEX doll.
Pilgrim 3-5-2023
Citera
2023-03-07, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stensturedenyngre
Som andra säger så är märket "Real Doll" numer ökänt i dockvärlden. Läs igenom denna recension. Ett före detta Real Doll fan som jämför en Zelex-docka med en Real Doll:
Hm, att Real Doll skulle vara ökänt är nog en överdrift som heter duga. Fulla orderböcker tycks de då ha.

Jag läste recensionen och det mest häpnadsväckande var, att han inte skulle säga att ZELEX-dockan är en sexdocka i första hand! Då blir man ju verkligen fundersam med tanke på trådens ämne ...
Citera
2023-03-07, 14:40
Medlem
Citat:
Hm, att Real Doll skulle vara ökänt är nog en överdrift som heter duga. Fulla orderböcker tycks de då ha.

Jag läste recensionen och det mest häpnadsväckande var, att han inte skulle säga att ZELEX-dockan är en sexdocka i första hand! Då blir man ju verkligen fundersam med tanke på trådens ämne ...

Inte alls en överdrift. Så ser läget ut. Inte svårt att få en "full orderbok" om du inte har kapacitet för mer. Att jämföra Real Doll's fabrik med till exempel JinSan (WM,AK,YL,SE,mfl) är som att jämföra en myra och en elefant.

Om han kört med Zelex nya utbytbara vagina istället för den sugande vaginan så hade han nog fått bättre sex med dockan.

Men du tycker alltså det var det mest häpnadsväckande i hela artikeln? Inte det att Real Doll som är 5-6x dyrare än Zelex överlag har sämre kvalitet?

Vissa blir ju som faktaresistenta kultmedlemmar när de köpt en dyr pryl verkar de som...
Citera
2023-03-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stensturedenyngre
Inte alls en överdrift. Så ser läget ut. Inte svårt att få en "full orderbok" om du inte har kapacitet för mer. Att jämföra Real Doll's fabrik med till exempel JinSan (WM,AK,YL,SE,mfl) är som att jämföra en myra och en elefant.

Om han kört med Zelex nya utbytbara vagina istället för den sugande vaginan så hade han nog fått bättre sex med dockan.

Men du tycker alltså det var det mest häpnadsväckande i hela artikeln? Inte det att Real Doll som är 5-6x dyrare än Zelex överlag har sämre kvalitet?

Vissa blir ju som faktaresistenta kultmedlemmar när de köpt en dyr pryl verkar de som...
Ja, jag tycker att det var det mest häpnadsväckande. Om man är ute efter en sexdocka vill man ju ha en som är så lämplig att ha sex med som möjligt, inte något att bara titta på (även om det också är en poäng).
Han gav inte heller någon riktig förklaring till varför Zelexdockan var bättre, förutom möjligen då att han tyckte den var vackrare. En sugande vagina skulle jag själv gärna prova, för den är det enda jag är missnöjd med på min docka (som har en utbytbar). Man måste dosera glidmedel på droppen rätt, för att få en känsla av verklig fitta. För mycket eller för lite blir inte bra. Men nu fungerade ju inte ens den sugande vaginan som den skulle på hans docka.
Dessutom räknade han upp nog så viktiga fördelar med RD som ZD saknade, t.ex. utbytbar munhåla.
Enda nackdelen med Realdolls (förutom det höga priset då) är att de inte kan stå eller ö.h.t. bära sin egen vikt. Man kan ju också tycka att deras tyngd i sig är en nackdel men de har en s.a.s. realistisk vikt också.
Jag är inte faktaresistent, det är ju bara löjligt att påstå. Jag är nöjd med min docka, det är allt. Och jag har som tidigare sagt inte sett något lika fint hos billigare tillverkare. Men smaken är ju olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in