Citat:
Ursprungligen postat av
TreponemaPallidum
Har du lite koll i denna värld säger du? Har du själv en Real Doll och tycker att den är värdlös? Och varifrån har du fått att Mike och Real Doll skulle ha uselt rykte? Jag bara gapar och undrar.
I mitt tycke finns ingenting som slår Real Doll. Ingen annan docktillverkare gör riktigt verklighetstrogna dockor som ser ut som äkta människor. Docklandet, WM-dolls etc. är blaha blaha i jämförelse.
Visst är de dyra förstås, men smakar det så kostar det. Och de har visst uppdaterat sig de senaste åren. De för 125.000 är talande AI-dockor av högsta kvalitet, som kan programmeras till att föra samtal om du vill, förutom sex-mode där de fejkar njutning och orgasm o.s.v.
Men de går att få i mer normalt utförande också för omkring 75.000 eller kanske mindre än så.
Jag köpte en Deluxe Torso-doll därifrån för ett par år sedan. Den är oerhört vacker och har härliga kurvor. Ser ut som en glamourmodell, förutom att den inte har armar och ben. Men det gör den också lättare, 24 kg att lyfta. Enkel att ta i famnen och gosa med, inga ben i vägen om den ska rida mig är ett plus.
Såg nyligen att de höjt priset på den och med nuvarande dollarkurs går min loss på ca 50.000. Jag fick den för ca 40.000.
I.o.m att de tillverkas först efter beställning är det relativt lång leveranstid. Två månader får man räkna med, kanske lite drygt (men ibland har de dockor i lager som man kan få snabbare).
Och deras service är superbra, så inget ont om dem!
Jag är ledsen att du gått på bluffen!
Om du spanar runt lite på The Doll Forum till exempel så kommer du se vad riktiga entusiaster säger om märket "Real Doll". Finns väldigt många trådar, men här är exempel;
https://dollforum.com/forum/viewtopic.php?t=161673
https://dollforum.com/forum/viewtopic.php?t=161671
Nej jag äger absolut ingen Real Doll själv. Däremot har jag en amerikansk vän som har en som upplyste mig om detta faktiskt. Jag trodde tidigare också att Real Doll var "high end", dockornas Rolls Royce.
Varför är "Real Doll" helt värdelöst och en scam?
- Dockorna har knappt utvecklats på 5 år. De flesta andra märken utvecklar sina dockor kontinuerligt.
- Dockans hands skelett består av metall-trådar. Alltså inga leder som är standard för många märken idag eller iaf finns att uppgradera till.
- Hela dockans skelett är gjort av plaströr. Alltså inte av metall som exakt alla andra dockmärken. Plaströr från byggbranschen till för dränering.
- Plastskelettet gör dockan skör. Du kan inte låta dockan stå upp då riskerar du att den brakar ihop. De flesta andra märken har metalltassar under fötterna eller fotsulor helt i hård silikon så dockan kan stå.
- Deras gjutformer är gamla och slitna vilket gör att kropparna inte är så detaljerade som de en gång var.
- De ignorerar kunder i flera månader, både på mail och telefon.
- Produktion och leveranstid på över 1 år i vissa fall. Och inte pga hög efterfrågan utan dåligt med personal.
- Deras huvuden har inte ens implanterade ögonbryn eller ögonfransar vilket är standard hos de flesta andra silikondockor. Real Doll målar sina bryn och klistrar på ögonfransar.
- Deras mjukvara är helt värdelös, ej uppdaterad på 4 år och verkar knappt funka för nån. Lycka till att få din dockas AI att funka på en mobil släppt efter 2020. Kul om dockans ögon stängs så får du inte upp dom igen.
Nja du. Du hade fått en mycket finare torso-docka i silikon för runt 15-20k istället för 40k om du satsat på till exempel Irontech och Starpery. Deras huvuden och kroppar är bra mycket finare än Real Doll's. Bara att jämföra bilder så ser du själv. Ser exakt ut som verkliga människor. Inte nån plastig gammal Real Doll.
"Ingen annan docktillverkare gör riktigt verklighetstrogna dockor som ser ut som äkta människor"
Du kanske ska in och spana lite på dagens utbud så får du se ;D Real Doll bleknar i jämförelse med vad som finns. Och då snackar vi inte bara de märken jag nämnt, finns 100 tals andra seriösa aktörer.