2023-03-07, 15:02
Medlem
Undrar hur NSS kommit överens om att dela prissumman om de vinner. 300, 100, 100 ?
2023-03-07, 15:13
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marnas70
Är det ngn som har kollat Eddie's hamburgermeny?
En hamburgare heter Sebastian, varför kan man undra?

Hans son heter Sebastian.
2023-03-07, 15:14
Medlem
savagemamiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Tror inte att det är en pik, Eddie och Sebbe blev kompisar och det troliga är att Sebbe själv föreslagit en sådan burgare till Eddie

Om du syftar till att en hamburgare heter Sebastian så nej, skriv inte saker du inte vet om. Eddies son heter Sebastian.
2023-03-07, 15:19
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Om du syftar till att en hamburgare heter Sebastian så nej, skriv inte saker du inte vet om. Eddies son heter Sebastian.
Ok, har ingen aning om deltagarnas familjesituationer men nu vet jag det, tack
2023-03-07, 15:19
Medlem
Scapulas avatar
Att produktionen blandar sig i för att göra underhållande tv ser jag inte som ett problem. Jag ser mycket hellre att produktionen fixar sprit i Torpet än att se tråkmånsarna i Farmen plocka potatis eller göra dijonsenap á la slow-TV.

Däremot vet man ju inte var gränsen går för produktionens inblandning och hur mycket de styr det som faktiskt betyder något.
2023-03-07, 15:20
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Undrar hur NSS kommit överens om att dela prissumman om de vinner. 300, 100, 100 ?
Såklart det finns en överenskommelse. Det gör det alltid emellan deltagare i TV4:s sk dokusåpor när en halv miljon står på spel. Typ: "Om du hjälper mig till en seger så lovar jag att du kommer få ta del av vinsten."
Enklare än så är det inte.
Så jä-la genomskinligt.
2023-03-07, 15:28
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Att produktionen blandar sig i för att göra underhållande tv ser jag inte som ett problem. Jag ser mycket hellre att produktionen fixar sprit i Torpet än att se tråkmånsarna i Farmen plocka potatis eller göra dijonsenap á la slow-TV.

Däremot vet man ju inte var gränsen går för produktionens inblandning och hur mycket de styr det som faktiskt betyder något.
Har man lite innanför pannbenet så förstår man som tittare vilket som är regisserat av prod. Kan man inte se det så bör man nog inte yttra sej här överhuvudtaget. Tror gemene man i tråden fattar att allt är tillrättalagt & att prod. har plockat in deltagare som kommit att skapa drama pga sina sätt att agera.
2023-03-07, 16:55
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Lite märkligt sammanträffande att alla tre på Torpet gömt undan lite alkoholhaltiga drycker. Uppgjort?
Så regisserat av produktionen och redan där tappade man det sista intresset för såpan. Vad är det mer som dom styrt upp? Helt sjukt och dom förlöjligar ju oss som tittar då endast någon enstaka går på det där. Samma när dom slog sönder möblerna och eldade upp bilderna. Tror inte dom 3 torparna kom på det själva.
2023-03-07, 17:04
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula

Produktionen styr hela såpan och det måste dom väl göra för att det bara är trista dårar som blir antagna som deltagare. I kvällens avsnitt är det så djävla tråkigt så dom 22 minuterna kändes som 1 timme. Ännu fånigare blev det när det slog över till Torpet. Har skrivit det förr, TV4 kan förstöra alla program som finns. Dom lurar varenda tittare konstant.
2023-03-07, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Så regisserat av produktionen och redan där tappade man det sista intresset för såpan. Vad är det mer som dom styrt upp? Helt sjukt och dom förlöjligar ju oss som tittar då endast någon enstaka går på det där. Samma när dom slog sönder möblerna och eldade upp bilderna. Tror inte dom 3 torparna kom på det själva.

Riggad reality är tråkigt, men mer vanligt än ovanligt.
Grundar sig oftast på någon slags schism, men vilken tråd som helst kan spinnans för tittarens skull.

Går det inte att skapa drama ändå?

Produktionen måste haft det jobbigt.. Hur många vare som hoppa av i förtid?
Tappade räkningen...
2023-03-07, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Produktionen styr hela såpan och det måste dom väl göra för att det bara är trista dårar som blir antagna som deltagare. I kvällens avsnitt är det så djävla tråkigt så dom 22 minuterna kändes som 1 timme. Ännu fånigare blev det när det slog över till Torpet. Har skrivit det förr, TV4 kan förstöra alla program som finns. Dom lurar varenda tittare konstant.
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Riggad reality är tråkigt, men mer vanligt än ovanligt.
Grundar sig oftast på någon slags schism, men vilken tråd som helst kan spinnans för tittarens skull.

Går det inte att skapa drama ändå?

Produktionen måste haft det jobbigt.. Hur många vare som hoppa av i förtid?
Tappade räkningen...
Grabbarna hade tråkigt och ville supa till så produktionen gick med på att ge dem alkohol som de egentligen inte hade förtjänat genom uppdrag så de gjorde en liten rolig grej av det hela..
Det är inget att bli sur över för att de har producerat den lilla biten, de försökte ju inte luras utan gjorde hela grejen uppenbart. Jag tyckte hela grejen var lite småroligt.
Det var bra att de skicka in alkohol, det borde de göra oftare.

Jag hade velat se Sandra full och arg, det hade varit intressant.
2023-03-07, 17:37
Medlem
Citat:
Grabbarna hade tråkigt och ville supa till så produktionen gick med på att ge dem alkohol som de egentligen inte hade förtjänat genom uppdrag så de gjorde en liten rolig grej av det hela..
Det är inget att bli sur över för att de har producerat den lilla biten, de försökte ju inte luras utan gjorde hela grejen uppenbart. Jag tyckte hela grejen var lite småroligt.
Det var bra att de skicka in alkohol, det borde de göra oftare.

Jag hade velat se Sandra full och arg, det hade varit intressant.

Håller med om allt. (Särskilt det om Sandra.) Att alla tre plötsligt kom på att de hade gömt alkohol på olika ställen på Torpet vid sina tidigare vistelser där går ju bara att se om en blinkning till tittaren från produktionens sida. De skojar ju öppet med oss om hur det går till.

Hade de velat vara lite diskretare med det hade de ju lika gärna kunnat låta spriten stå utanför dörren på morgonen som en gåva från vättarna eller nåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in