Citat:
Ursprungligen postat av
EnergizerBunny
Jag hade nattskiftet din dumme jävel. Jag är ganska säker på att jag tjänar mer i veckan än vad du gör på 1-2 månader.
Men snälla rara idiotjävel. Om nu föraren var van vid att hantera bilen utan massa folk, som du skriver, men sen skiter ner sig, kör av vägen så folk i bilen börjar skada sig allvarligt och dör, då ÄR det ju ingen bra förare. Människan kan ju för fan inte köra bil då! Och det är ju precis det som är grejen. Det är FÖRARENS fel. Inte bilens. Skyll inte på att bilen är gammal.
En vettig förare hade utan problem kunnat köra bilen säkert, likväl med 7 pers som 9. Bara till att anpassa hastighet och körsätt till väglag. Svårare än så är det inte.
Döma föraren? Han har ju för helvete kört 7 personer i en 5-sitstig bil och utsatt de för livsfara, och alldeles riktigt dog ju en person också. Så redan där har han ju begått ett grovt brott.
Du är så jävla korkad att det är smärtsamt att läsa dina hjärndöda inlägg.
Bilens ålder medverkar till sämre väghållning och speciellt när man lastar bilen full med folk.
Skulden till olyckan är troligen förarens men det är varken din eller min uppgift att döma.
Att han lastat in 6 pers. och kör bilen är klart hans skuld. Mer vet vi inte än och då ska man hålla käft.
Jag kör ca 3000 mil om året och det borde du fattat när jag skrev om min tidigare bil som jag köpt ny 2000 och sålde 10 år senare och då hade den gått 29.000 mil.
Bilar och väghållning lärde jag mig då jag tidigare höll på med rally. Men det är många år sedan nu och la av när kompisar som också körde råkade ut för en likadan olycka som den här. Kartläsaren som satt bra i sin stol med 5-punktsbälten och hjälm blev rätt skadad då han fick instrumentbrädan i ansiktet.
Han blev aldrig bra efter det. Det var då jag insåg hur jäkla illa det kan gå. Troligen liknande i detta fallet. Trädet här tog på precis samma ställe som kompisarnas olycka. Också ett stort träd de körde på. Bilen tappade greppet i ett litet vägkrön och svängde lätt åt vänster. Var en volvo 142:a med störtbågar mm. Hjälper inte om man kommer i hög fart.
Nattskiftet, hahaha, du är en vanlig knegare. Men sådana behövs också.