Citat:
Ursprungligen postat av
scip
Fortfarande år 2022 och läser du framåt i tråden som jag föreslog så kommer det här utspelet om att Ryssland har slut på ammunition vilket även diskuteras flitigt i tråden.
Jag tänker inte nu sitta och läsa tråden från 2022 för att se vad du hittar på. Om du ser vad jag postat, om du nu gillar att titta på historik, ser du att jag varit aktiv i tråden under lång tid, även i ammunitionsfrågan, så jag har bra koll, men ditt första inlägg om vad bögfascisterna, dvs ryssvännerna sa, var så förvirrat att det gav utrymme för många tolkningar, men nu verkar du ha nyktrat till. Så ok, många har under lång tid sagt att Ryssland håller på att få slut på ammunition (tror inte som du skriver att någon sagt att Ryssland har slut på ammunition.) vilken tes nu stöds av Prigoshins uttalande. Börjar ryssen ransonera ammunition ser det ut som det är brist, dvs den håller på att ta slut (men kommer aldrig göra det så länge ny tillverkas). Vad är det för fel i det antagandet?
Sen kan det ju finnas politiska skäl till att inte ge Prigoshins anhang ammunition då de utgör en fara för Putin och hans anhang, dvs en strid mellan olika krigsherrar, och då kanske det inte är en brist i sig. Däremot tyder mycket annat på det, artilleribeskjutningen har minskat vid stora delar av fronten, etc. Att det har funnits en förhoppning i väst att ryssarnas ammunition skulle ta slut så att kriget också gjorde det, får väl tillskrivas en viss naivitet och ogrundade förhoppningar, men det är väl så med frihetsälskande människor, man har hoppet kvar. På den ryska sidan önskar man mer död och elände och då vill man ha mycket ammunition. Men som sagt, brist eller minst minskad tillgång verkar det vara. Sen borde Ryssland kunna få upp sin produktion, så det gäller att hinna avsluta kriget innan det sker.