• 1
  • 2
2023-03-06, 23:56
Medlem
Sam.Boyds avatar
Tänkte att det kunde behövas ett diskutionsforum för ”Brev från Dårkolonien” med Jens Ganman.

Få personer är så befriande obstinata o öppet föraktfulla till dagens ”oberoende” agendasättande journalism utförd av aktivister som Jens.

I sitt ”Nyhetsbrev” blandar han personliga funderingsr med knivskarpa iaktagelser o tatala sågningar. Mycket uppfriskande.

I sitt senaste ”nyhetsbrev” från Dårkolonien så tar han upp:
”Fokusförflyttarna.
Det finns människor i Sverige som hjälper oss att förstå samhällsutvecklingen. Sen finns det andra”.

Där han låter Jerzy, Göran, Karin o Gardell få stå exempel på infantiliteten över att få stå i medialjuset om o om igen o inte ha något annan uppgift än att tona ned, bortförklara eller bara komma med att ingen vet varför det begås terrorbrott, mord, skjutningar, sprängningar, balkongfall etc.

”Kväll efter kväll står de på bästa sändningstid och lägger fram den allförklarande teori som säger att allt som krävs för att få slut på kaoset är att vi skottar in ”mer resurser” och ”mer sociala åtgärder” i det svarta hålet”.

Om Göran Greider konstaterar han torrt: Lite tryggt ändå att såna som han får stå där i Aktuellt och Studio Ett och smörja balsam på den irriterade folksjälen:

Att diskutera:
Har Jens rätt i sina iaktagelser o åsiker om vad som händer i Dårkolonien Sverige?

Är Jerzy o Göran Greider avlönade desinformatörer?

Varför finns ingen journalistisk motvikt mot det rådande narrativet?

Är Jens en SD lakej eller bara en röd norrlänning?

O allt annat som har tagits upp i breven o kommer tas upp i dessa brev.

För er som inte vet vem Jens är så är han fd Svt o SR medarbetare. Författare, musiker, filmskapare, debattör o bland mycket annat även mannen bakom ironiska tårtdiagram fär några år sedan.

För er som inte redan följer Jens så uppmanar jag er att göra det. Väl värd läsning.
Citera
2023-03-07, 01:00
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Tänkte att det kunde behövas ett diskutionsforum för ”Brev från Dårkolonien” med Jens Ganman.

Få personer är så befriande obstinata o öppet föraktfulla till dagens ”oberoende” agendasättande journalism utförd av aktivister som Jens.

I sitt ”Nyhetsbrev” blandar han personliga funderingsr med knivskarpa iaktagelser o tatala sågningar. Mycket uppfriskande.

I sitt senaste ”nyhetsbrev” från Dårkolonien så tar han upp:
”Fokusförflyttarna.
Det finns människor i Sverige som hjälper oss att förstå samhällsutvecklingen. Sen finns det andra”.

Där han låter Jerzy, Göran, Karin o Gardell få stå exempel på infantiliteten över att få stå i medialjuset om o om igen o inte ha något annan uppgift än att tona ned, bortförklara eller bara komma med att ingen vet varför det begås terrorbrott, mord, skjutningar, sprängningar, balkongfall etc.

”Kväll efter kväll står de på bästa sändningstid och lägger fram den allförklarande teori som säger att allt som krävs för att få slut på kaoset är att vi skottar in ”mer resurser” och ”mer sociala åtgärder” i det svarta hålet”.

Om Göran Greider konstaterar han torrt: Lite tryggt ändå att såna som han får stå där i Aktuellt och Studio Ett och smörja balsam på den irriterade folksjälen:

Att diskutera:
Har Jens rätt i sina iaktagelser o åsiker om vad som händer i Dårkolonien Sverige?

Är Jerzy o Göran Greider avlönade desinformatörer?

Varför finns ingen journalistisk motvikt mot det rådande narrativet?

Är Jens en SD lakej eller bara en röd norrlänning?

O allt annat som har tagits upp i breven o kommer tas upp i dessa brev.

För er som inte vet vem Jens är så är han fd Svt o SR medarbetare. Författare, musiker, filmskapare, debattör o bland mycket annat även mannen bakom ironiska tårtdiagram fär några år sedan.

För er som inte redan följer Jens så uppmanar jag er att göra det. Väl värd läsning.

Ganman är underbar!
Läste ett motargument från en vänsterbliven för något åt sedan: "men han är ju från Östersund".

Ungefär som om det vore ett motargument.
Citera
2023-03-07, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ganman är underbar!
Läste ett motargument från en vänsterbliven för något åt sedan: "men han är ju från Östersund".

Ungefär som om det vore ett motargument.
Ja han är toppen!

Haha typiskt stockholmare att lägga värde på vart man är ifrån. Gick själv kulturskola i sthlm och fan vad mkt hat man fick för att man var svensk, hetero och norrländsk man.

Större hycklare än pk-hjon i sthlm går inte att hitta! Dödens dö ska dom för allas trevnad! Det svär jag vid!
Citera
2023-03-07, 08:14
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Ja han är toppen!

Haha typiskt stockholmare att lägga värde på vart man är ifrån. Gick själv kulturskola i sthlm och fan vad mkt hat man fick för att man var svensk, hetero och norrländsk man.

Större hycklare än pk-hjon i sthlm går inte att hitta! Dödens dö ska dom för allas trevnad! Det svär jag vid!

Visst är han toppen.
Har du det uppfriskande nyhetsbrevet?
Citera
2023-03-07, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Visst är han toppen.
Har du det uppfriskande nyhetsbrevet?

Tror ej det. Följde honom någonstans förut. Tycker han är bra, skarp och framförallt rolig!
Citera
2023-03-07, 10:41
Medlem
Jerzy, Göran, Karin o Gardell är DN-skadade människor. Så grundproblemet är ägaransvaret Bonniers.

Bonniers håller sig med målvakter som W och gömmer sig på nån galoppbana, dE sysn aldrig och det är blasfemi att nämna deras namn bland konstsamlingen på Manilla värderad till närmare 4 miljarder. Bonniers delar upp alla pengarna i blodarvsrätt "så ingen ska se rik ut". De får dolt presstöd i form av 6% moms när det är 12 på Potatis och 25% på solcellsel. De får gratis dieselpengar av staten (distributionstöd) för att frakta sin agenda-propaganda i dieselbilar till varenda brevlåda och kiosk i riket dagligen. Deras enda "!riktiga" prenumerant är staten som ger tjänstemän/byråkrater på myndigheter "gratis tidning" i form av DN. Jag lovar er att tom SVT/SR har hundratals prenumerationer av Bonniers samlade verk. Miljonwerna sprutar in från staten och målvakten Wolodarski "Vi har inget presstöd"

Jens Ganman ska jag titta närmare på. Själv läser jag bara dansk media nuförtiden, då jag bor i Malmö och där i Köpenhamn finns inga medeltida klaner som agendastyr media och de ligger därför 20 år före Stockholm strax söder om polcrikeln all debatt. Sverige saknar mångfald helt enkelt och Bonniers gasar alla konkurrenter.

Har någon bra länkar till Ganman?
Citera
2023-03-07, 11:15
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Jerzy, Göran, Karin o Gardell är DN-skadade människor. Så grundproblemet är ägaransvaret Bonniers.

Bonniers håller sig med målvakter som W och gömmer sig på nån galoppbana, dE sysn aldrig och det är blasfemi att nämna deras namn bland konstsamlingen på Manilla värderad till närmare 4 miljarder. Bonniers delar upp alla pengarna i blodarvsrätt "så ingen ska se rik ut". De får dolt presstöd i form av 6% moms när det är 12 på Potatis och 25% på solcellsel. De får gratis dieselpengar av staten (distributionstöd) för att frakta sin agenda-propaganda i dieselbilar till varenda brevlåda och kiosk i riket dagligen. Deras enda "!riktiga" prenumerant är staten som ger tjänstemän/byråkrater på myndigheter "gratis tidning" i form av DN. Jag lovar er att tom SVT/SR har hundratals prenumerationer av Bonniers samlade verk. Miljonwerna sprutar in från staten och målvakten Wolodarski "Vi har inget presstöd"

Jens Ganman ska jag titta närmare på. Själv läser jag bara dansk media nuförtiden, då jag bor i Malmö och där i Köpenhamn finns inga medeltida klaner som agendastyr media och de ligger därför 20 år före Stockholm strax söder om polcrikeln all debatt. Sverige saknar mångfald helt enkelt och Bonniers gasar alla konkurrenter.

Har någon bra länkar till Ganman?

Man prenumererar på nyhetsbrevet.
Googla på Brev från Dårkolonien.
Kostar en liten slant men är värt det.
Citera
2023-03-07, 11:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
O i morse kom ytterligare en liten essä med rubriken:

Chippendales åker på dagisturné.

En helt underbar satirisk resa i det normbrfriande Sverige.

Om vissa gruppers egna behov att synas. O osund kärlek till barn.

”Fast det där kommer alltid upp när vi uppträder. Oavsett om det är på en avdelning för cancersjuka barn eller på ett fritids. Det enda vi vill göra är att strippa och umgås med femåringar. Jag förstår inte vad som är problemet?!”

Sedan blir det än mer…
Men ingen spoiler här. Läs själva.

Go Jens, Go.
Citera
2023-03-07, 12:18
Medlem
nitalarbralatins avatar
Jens Ganman är en väldigt rolig satiriker! Det är sällan jag *inte* håller med honom.
Dessutom verkar han vara allmänbildad och späckar sina texter med populärkulturella referenser.
Citera
2023-03-07, 13:17
Medlem
GoEks avatar
Länk för lata:
https://jensganman.substack.com/

Länk till JGs vapendragare:
https://youtube.com/@TheAronFlam

Och om ni gillar JG, Henrik Jönsson:
https://youtube.com/@HenrikJonssonSverige
Senast redigerad av GoEk 2023-03-07 kl. 13:21.
Citera
2023-03-07, 13:22
Jens Ganman kan vara en av de drygaste människorna jag någonsin har träffat på. Då spelar det inte någon roll hur smart han är eller hur rätt han än har i sina analyser. Kan mycket väl förstå varför Public Service inte vill ha med honom att göra.
Citera
2023-03-08, 10:16
Medlem
TeEsErs avatar
Ganman var rolig till en början men sen märker man hur han upprepar sig gång på gång. Det blir tyvärr repetetivt att läsa till slut. Det är inte 100% hans eget fel för de han gör satir på förmår inte heller variera sig speciellt mycket men roligt i längden är det inte att läsa.

Lite som Fredrik Backmans böcker, efter ett tag tröttnar man på samma ironi och upplägg gång på gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in