Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Jaså minsann?
Är det inte exakt det du spekulerar i ovan?
Något slags hederlighet kan man väl ändå förvänta sig.
Jag svarar på en fråga, och säger explicit att man inte ska fästa vikt vid det. Någon slags hederlighet kan man väl förvänta sig, när du nu som tredje person idag nämner detta inlägg för 2 månader sedan? Hur relevant är det att ta upp idag här?
Diskutera sakfrågan. Diskutera inte mig hela tiden.
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Sinmandt:
Varför skulle man driva ett farligt biolab i ett annat land som angränsar till "fienden"?
“Läs på lite själv om de där biolabben, jag har inte intresserat mig mycket för det. De har en annan historik än Sahlgrenska. Jag vet lite om biologi. Jag tror det är hypotetiskt möjligt att skapa något som slår hårdare mot slaver, men det blir inte diskret, slår bara mot slaver. I krig kan du använda dem, och därefter sätta in förband som består av en helt annan etnicitet (t ex bara färgade, eller bara koreaner, eller whatever). Ukrainare är tillräckligt lika slaver för att man ska kunna använda dem som försökspersoner.
Men jag tror det är en detalj i kriget så inte där man ska fokusera där på det stora hela. Det är bara ett av flera exempel på små pay-offs ryssarna fick vid Kiev-offensiven.”