Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Lite löjligt att du hela tiden tror du klär av mig, men var och en väljer sina egna runkfantasier.
Som vanligt kommer du med en lång harang utan att förklara var du menar att jag har fel.
Jag kan läsa. Kan inte du? Vad som skrivs, är klart, tydligt och koncist.
Att det inte går hand i hand med ditt narrativ, är tydligt. Men det gör inte det hela oläsligt.
Men du kanske slinter på tangentbordet? Dina fingrar må vara blöta vid det här laget...Tycker du kan slut upp med att berätta för oss alla vad du håller på med.
Läser man vad som skrivs, så är dina pro-ryska separatister inte alls på det sätt som du vill få detta att framstå. Inte de överfallna, försvarslösa människor utan skuld. Som förvivlat slåss mot Nuland & Co.
Din historiebeskrivning krackelerar helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av MU-XPRT-INPUT
Nu ljuger du igen. Och jag klär av dina lögner igen.
Långt innan Odessa hade Anti-Maidan attackerat flertalet pro-ukrainska demonstrationer i bl.a. Donetsk, Luhansk, Kharkiv och Dnipro. Det var en handfull dödsoffer och ännu fler allvarligt skadade. Attackerna följde samma mönster: obeväpnade ukrainska demonstranter går i ett tåg, pro-ryssar kommer upptoolade med baseballträn, järnrör, osv, och anfaller.
Inte en pro-rysk demonstration hade anfallits av ukrainska sympatisörer. Inte en endaste pro-ryss hade skadats.
Vid Odessa specifikt så skedde samma händelseförlopp. Men det fanns några betydande skillnader. Demonstrationen som attackerades - av pro-ryssar beväpnade till max - bestod av många ultras (fotbollshuliganer) som kunde slåss, det fanns självförsvarsgrupper från Maidan, och staden Odessa som helhet slöt upp för att stå ut mot pro-ryska svin och inhyrda titushkis.
Odessa var det ögonblick som räddade Ukraina som land. Utan överkörningen av pro-ryssar med inhyrda titushkis hade sannolikt Ukraina förlorat flertalet av sina oblaster i den så kallade "ryska våren". Förmodligen - för att anknyta till tråden - var Odessa det ögonblick Putin förstod att han aldrig kunde ta Ukraina utan en militär invasion.