Citat:
Ursprungligen postat av
Stina-Lina
Det jag såg av intervjun gör att jag fick uppfattningen att Sjöberg överskattar sin betydelse åtskilligt då han menar sej ha satt dit 100 män,att oräkneligt mänga barn ( det verkade vara nästan alla) får videos och bilder med könsorgan något jag har svårt att tro att det stämmer samt att han generaliserar och menar att utsatta som barn blir missbrukare,eller tar sitt liv.
Jag menar inte att utsatta barn inte mår dåligt utan kan må väldigt dåligt men alla blir inte missbrukare mm men jag tänker att han utgår från sin erfarenhet. Det var för oprecist. Dock de som blir utsatta behöver hjälp och jag tror inte att hans verksamhet ger dem det heller.
Han uttalade sej på ett svepande sätt om olika saker och gick runt en del frågor kom med påståenden utan att ha fakta mm. Och erkände att utbildning för att bedöma diagnoser har han inte. När hon frågade hur han visste vem som var pedofil var svaret ”jag ser det på ögonen”. Ett tämligen talande svar. För vem kan se på ögonen hur och vad människor är i första ögonblicket. I synnerhet utan någon som helst psykologisk eller psykiatrisk utbildning. Nä jag kan ha fel men det jag hörde honom säga var för tunt och för överskattande av det han gör.
Var tar alla misslyckade gubbar vägen som är i sexuellt aktiv ålder? Det finns miljoner män i Sverige som aldrig hittar kvinnligt sällskap. De flesta är normala och dövar sina känslor med sprit. Vissa tar livet av sig. Vissa blir besatta av porr i nätets utkanter och letar efter ett barn att våldta. Så jag tror att Patrik talar sanning när han säger att 50 gubbar nappar på 10 minuter när någon med signaturen Ida11 lägger ut sin profil på ett forum som är till för barn och ungdomar. Så jävla sjukt är vårat samhälle. Så jävla hårt är det.
Alla gäddor är inte ungkarlar, men en förkrossande majoritet som åker dit är det. En ungkarl kan inte gråta ut och projicera sina misslyckanden på det motsatta könet, som en kvinna kan göra. Men sexdriften försvinner inte, det kan kvinnorörelsen aldrig komma till rätta med. Vårt samhälle är inte anpassat för att ta hand om ensamma män.