2023-03-05, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Her må du forklare tydligere hvor du vil. En av oss misforstår. Å kidnappe en dame også be om løsepenger. Gjøres det med den hensikt å peke på andre?
I mitt hode gjøres det for å få penger.
En bonus oppå dette må jo være om politiet tror det er offerets ektemann som er GM, også kunne dytte inn alle neste trekk som tyder på det.
Du mener kidnapper visste at th ville bli kvitt kona.
Citera
2023-03-05, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Da har jeg med ørneblikket og litt annet utstyr gjennomgått denne videoen som i sin tid ble lagt ut av en bil på vei mot SV4 kl 08.56.

Jeg har observert følgende: i et lite øyeblikk på ruta gis bremsen en touch. Baklyset viser da relativt stor avstand til bakrute i det som jeg anser er førerhuset på bilen. Altså meget trolig en pickup. Avstand fra panser mot vindu og til bakre dørstolpe kan tilsi at dette er en single cab. Litt vanskelig å si da bilen kjører noe mot høyre der dette kan observeres.

Baklysets firkantede utforming, størrelse og størrelsesforholdene mellom rødt og hvitt i lykten på venstre side bak kan tilsi en VW Amarok. Mulig en single cab. Fargen er hvit eller sølvgrå.
Kan isåfall matche det naboen la merke til
https://www.nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885
Citera
2023-03-05, 17:13
Medlem
Citat:
Da har jeg med ørneblikket og litt annet utstyr gjennomgått denne videoen som i sin tid ble lagt ut av en bil på vei mot SV4 kl 08.56.

Jeg har observert følgende: i et lite øyeblikk på ruta gis bremsen en touch. Baklyset viser da relativt stor avstand til bakrute i det som jeg anser er førerhuset på bilen. Altså meget trolig en pickup. Avstand fra panser mot vindu og til bakre dørstolpe kan tilsi at dette er en single cab. Litt vanskelig å si da bilen kjører noe mot høyre der dette kan observeres.

Baklysets firkantede utforming, størrelse og størrelsesforholdene mellom rødt og hvitt i lykten på venstre side bak kan tilsi en VW Amarok. Mulig en single cab. Fargen er hvit eller sølvgrå.
Imponerende observert!
Kanskje du har brukt lignende utstyr som ble brukt her for å hente ut flere detaljer fra et bilde i Trude E.-saken der de så noe rødt som de mener at er Trude E. sin røde t-skjorte eller lignende utstyr som de brukte for å hente ut detaljer fra lysbildet av mannen med krykker?
Se videoen "Ny teknologi gir eksakt tidspunkt for drapet på Trude E." et stykke ned i artikkelen her:
https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fant-ratne-klaer-matte-kaste-bevis-i-drapssak/15553765/

I videoen "Dette bildet løser en 21 år gammel gåte": Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å hente ut så mye detaljer som de greide å hente fra det lysbildet av mannen med krykker. Ligger denne detaljerte informasjonen inne i selve lysbildet?
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-05 kl. 17:38.
Citera
2023-03-05, 17:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Kan det være PSS som spaserer foran kamera på Futurum.

Kan jo være RU, han var jo ofte innom der det året. Lignende kroppsbygning i tillegg.
Citera
2023-03-05, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan jo være RU, han var jo ofte innom der det året. Lignende kroppsbygning i tillegg.
Lignende kroppsbygning som luemannen eller som telefonmannen?
Citera
2023-03-05, 17:57
Medlem
Citat:
du sier noe. Pingvinen ligner faktisk på ru.
Citera
2023-03-05, 17:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Lignende kroppsbygning som luemannen eller som telefonmannen?

Først og fremst luemannen, men synes begge ser lik ut. "Telefonmannen" har jo dessuten
lignende type jakke som RU har på et par bilder.
Citera
2023-03-05, 18:19
Medlem
Citat:
Først og fremst luemannen, men synes begge ser lik ut. "Telefonmannen" har jo dessuten
lignende type jakke som RU har på et par bilder.
Takk
Her er detaljer om futurummennenes ca-høyde:

Luemannen og telefonmannen ved Futurum:
den ene mannen er mellom 176 og 182 centimeter høy, mens den andre er mellom 180 og 188 centimeter høy.
https://www.dagbladet.no/nyheter/tror-etterlyste-menn-er-180-188-og-176-182-cm/70821612

Citat:
Politiet har også «døpt» den ene mannen til mobilmannen. Men mannen har ingen mobil. Han løfter venstre arm opp til ansiktet og vender hodet samtidig mot venstre og peller seg enten i nesen eller fjerner noe han har mellom tennene. Han ser så på «fangsten» før han senker armen.

Med all respekt for andres arbeid, dette er ikke to forskjellige menn med ulik høyde. Det er samme mann, med og uten jakke. Du kan til og med se den svarte lua under hetta når han kommer gående tilbake i jakke.
Det er interessant at du ser den samme lua på begge og at det kan være samme mann. Har du en teori på hvorfor mannen spaserer to ganger og til de klokkeslettene?

Men jeg har hatt inntrykk av at ganglaget er veldig ulikt på telefonmannen og luemannen. Skyldes dette at ganglaget eventuelt er tilgjort? Det er mulig at mitt inntrykk var feil.
Får du eller andre til å se om de har samme sko på seg?

Fetad: På en forstørret video som jeg så på for noen uker siden, ser man tydelig at telefonannen ser på en lysende skjerm (eller ser jeg feil?). Her:
Citat:
På en video her av futurummennene blir dette sagt "kan det se ut som at telefonmannen tar en telefon opp fra lommen og holder den inntil øret i to til tre sekunder, ser på skjermen og legger telefonen ned igjen".

https://e24.no/naeringsliv/i/qnodqz/naeringslivstopp-var-paa-krisekurs-maatte-oeve-paa-kidnapping-i-naere-relasjoner

På en video her filmet med et annet kamera slik at man ser mer av spaseringen, ser man at luemannen ser ut til å gå ned til venstre på ca samme sted om telefonmannen kommer gående fra senere:
https://www.nettavisen.no/nyheter/vg-avlyser-jakt-pa-futurum-mennene/s/12-95-3423693700
Senast redigerad av z-z-z 2023-03-05 kl. 19:16.
Citera
2023-03-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Du mener kidnapper visste at th ville bli kvitt kona.

Nei, hvordan leser du det ut av mitt innlegg?Vanligvis ønsker ikke kriminelle å bli tatt. Da er det jo bra for dem at politiet er sikre på at det er ektemannen. På den måten kan jo GM hjelpe til med å gjøre dem enda sikrere ved å agere på en slik måte at det tyder enda mer i den retningen. Som å plutselig gilyd fra seg igjen når politiet offentligjør at han er hovedmistenkt/endrer hypotese.
Citera
2023-03-05, 19:00
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
På en video her filmet med et annet kamera slik at man ser mer av spaseringen, ser man at luemannen ser ut til å gå ned til venstre på ca samme sted om telefonmannen kommer gående fra senere:
https://www.nettavisen.no/nyheter/vg-avlyser-jakt-pa-futurum-mennene/s/12-95-3423693700

Jeg har pauset videoen ca. 0:34 og 3:35, og tatt skjermdump av begge. Dette er når
de to antatt forskjellige mennene er på samme sted, begge på vei fra venstre mot høyre.
De ser for meg ut som om de er akkurat like høye, er likt bygd, og har lik skrittlengde.
Eneste forskjell jeg kan se, er jakken.
Citera
2023-03-05, 19:09
Medlem
Citat:
Jeg har pauset videoen ca. 0:34 og 3:35, og tatt skjermdump av begge. Dette er når
de to antatt forskjellige mennene er på samme sted, begge på vei fra venstre mot høyre.
De ser for meg ut som om de er akkurat like høye, er likt bygd, og har lik skrittlengde.
Takk, da er det kanskje en og ikke to menn da.
Vet du hvor man kommer (til feks bilvei, parkeringsplass eller annet) når man går der hvor (lue)mannen gikk ned til venstre på ca samme sted som (telefon)mannen kom fra?
Citera
2023-03-05, 19:14
Medlem
Citat:
Synes det er meget merkelig at det ikke finnes bedre og flere filmer av disse..Går man inn på google maps så ser man at det bygget er pepret med kameraer på alle hjørner og vegger.. Hvem valgte ut disse klippene tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in