2023-03-05, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Utöver att ämnet vi diskuterar är just en publicerad artikel om överdödlighet så är den där apan den sista på planeten som jag skulle ta medicinska råd av.

Han har ju i 3 års tid snarare utmärkt sig som den perfekta kontraindikatorn.

Thomas Lindh är väl en annan apa vars statistik du inte skulle lita på?

https://www.dagensarena.se/essa/sveriges-coviddodlighet-bland-de-lagre-europa/
Citera
2023-03-05, 15:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Giesecke och Tegnell sa ju hela tiden att låt oss prata siffror när pandemin är över - inte när den precis hade börjat. De hävdade (särskilt Giesecke vill jag minnas) att andra länder kommer att komma i kapp Sverige och att det endast initialt såg illa ut för Sverige.

De fick rätt. Exempelvis pekar dödssiffrorna uppåt i alla andra nordiska länder, medan i Sverige pekar siffrorna nedåt. Det är så dessa länder har kommit ikapp oss och gått förbi. Sakta men säkert.

Men det skriver inte tidningarna om med jätte rubriker..

Felet är ju att man inte lagt kraft på profylax utan låtit pfizers vinstintresse styra pandemihanteringen. Vet man vad som påverkar dödligheten kan man ju åtgärda det? Tex vet vi ju nu hur tex vitamin d och ljus påverkar dödligheten tex.

Om man fördröjer smittspridningen så ska man utnyttja tiden för att lära sig hur man minskar dödligheten. Det struntade Tegnéll o Gisecke i.
Citera
2023-03-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Felet är ju att man inte lagt kraft på profylax utan låtit pfizers vinstintresse styra pandemihanteringen. Vet man vad som påverkar dödligheten kan man ju åtgärda det? Tex vet vi ju nu hur tex vitamin d och ljus påverkar dödligheten tex.

Om man fördröjer smittspridningen så ska man utnyttja tiden för att lära sig hur man minskar dödligheten. Det struntade Tegnéll o Gisecke i.

Fast siffrorna visar ju motsatsen. I de andra nordiska länderna där man stängde ner mer av samhället har man uppenbarligen missat vad som minskar dödligheten nu och för ett år sedan.

Sveriges dödlighetssiffror har varit de lägsta av alla nordiska länder sen juni-21. Så Sverige lärde sig visst - de andra länderna nöjde sig med att stänga inne sin befolkning..

Sitter man inne är det svårt att få d-vitamin av solljus..
Citera
2023-03-05, 15:41
Medlem
Citat:
Thomas Lindh är väl en annan apa vars statistik du inte skulle lita på?

https://www.dagensarena.se/essa/sveriges-coviddodlighet-bland-de-lagre-europa/

En snabb titt säger mig att det är stor diskrepans mellan den skrivna texten/tolkningen och det jag ser i graferna.
Det leder till att jag återigen frågar som jag frågade tidigare, vem finansierade de där studierna?
Citera
2023-03-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
En snabb titt säger mig att det är stor diskrepans mellan den skrivna texten/tolkningen och det jag ser i graferna.
Det leder till att jag återigen frågar som jag frågade tidigare, vem finansierade de där studierna?

Du ska också komma ihåg att Thomas Lindhs text var från i höstas när siffrorna redan talade till Sveriges fördel. Tegnells intervju är för några dagar sedan.

Lindh tycks ha tolkat samma källa som du: OurWorldinData. Du får själv fråga Tegnell vem som finansierade studien som utfördes på uppdrag av SvD.
Citera
2023-03-05, 16:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Fast siffrorna visar ju motsatsen. I de andra nordiska länderna där man stängde ner mer av samhället har man uppenbarligen missat vad som minskar dödligheten nu och för ett år sedan.

Sveriges dödlighetssiffror har varit de lägsta av alla nordiska länder sen juni-21. Så Sverige lärde sig visst - de andra länderna nöjde sig med att stänga inne sin befolkning..

Sitter man inne är det svårt att få d-vitamin av solljus..

på grund av att Pfizer styrt pandemihanteringen för att maximera sina vinster ja... Aktivt motarbeta profylax och skrämma upp folk o tvinga dem att ta deras sprutor o annat skit.

Vilka myndigheter har rekommenderat 5000 iu vitamin d om dagen? som är helt ofarligt o minskar dödligheten rejält jämfört med Mrna sprutan?
Citera
2023-03-05, 16:34
Bannlyst
Citat:
Antingen rensar covid ut bland de svaga eller så gör vaccinet det är väl den enda rimliga tolkningen...

Sen plockar ju vaccinet en hel del unga också. De länder som vaccinerar fler unga o barn kanske får högre överdödlighet?
Den är fan bra, minde gravida med. Rätt miljö tänk.
Citera
2023-03-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är högre risk att raka ut för en trafikolycka ju mer man vistas i trafiken. Resultatet säger bara att de som vaccinerat sig i mindre utsträckning vistats i trafiken. Det är tämligen orelaterat själva trafiken, utan betyder förmodligen bara att de som vaccinerat sig i mindre utsträckning vistats utanför hemmet. Ett typexempel på att korrelation inte implicerar kausalitet.

Faktiskt ganska trist med dem har typen av direkt vilseledande resultat. Man måste läsa det finstilta för att upptäcka att studien struntade blankt i om folk verkligen rörde sig ute i trafiken eller ej.

Hela skillnaden går inte att förklara enbart med att de som inte vaccinerade sig var ute och rörde sig mer.

I gruppen 65 år skilde det inte något som sagt.

Jag tror fortfarande åldern är den största skillnaden. Den lägsta åldersgruppen är 18-39 och det är en ganska trubbig åldersgrupp.

De som är 18 är vaccinerade i mycket lägre grad än de som är 39 men de hamnar i samma åldersgrupp.
Citera
2023-03-05, 17:02
Medlem
Citat:
Vilka myndigheter har rekommenderat 5000 iu vitamin d om dagen? som är helt ofarligt o minskar dödligheten rejält jämfört med Mrna sprutan?

Finns det någon som helst evidens för att dödligheten i Covid 19 skulle vara lägre efter tillskott av Vitamin D?

Det enda jag sett är lösa kopplingar om mindre spridningsrisk för andra sjukdomar och anekdotiska berättelser på Twitter i stil med "Jag fick Covid 19 och tog vitamin D - överlevde!!!"
Citera
2023-03-05, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Finns det någon som helst evidens för att dödligheten i Covid 19 skulle vara lägre efter tillskott av Vitamin D?

Det enda jag sett är lösa kopplingar om mindre spridningsrisk för andra sjukdomar och anekdotiska berättelser på Twitter i stil med "Jag fick Covid 19 och tog vitamin D - överlevde!!!"

Ja det gör det. Använd internet.
Citera
2023-03-05, 22:11
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
på grund av att Pfizer styrt pandemihanteringen för att maximera sina vinster ja... Aktivt motarbeta profylax och skrämma upp folk o tvinga dem att ta deras sprutor o annat skit.

Jag har tagit 5000iu (samt K2 och magnesiumcitrat) dagligen både denna och förra vintern. Har känt mig bra mycket piggare än vad jag tidigare brukat göra under det mörka helvetet till vinterhalvår vi har.
Kommer definitivt fortsätta med det under vintrarna.
Citera
2023-03-05, 22:36
Medlem
Citat:
Giesecke och Tegnell sa ju hela tiden att låt oss prata siffror när pandemin är över - inte när den precis hade börjat. De hävdade (särskilt Giesecke vill jag minnas) att andra länder kommer att komma i kapp Sverige och att det endast initialt såg illa ut för Sverige.

De fick rätt. Exempelvis pekar dödssiffrorna uppåt i alla andra nordiska länder, medan i Sverige pekar siffrorna nedåt. Det är så dessa länder har kommit ikapp oss och gått förbi. Sakta men säkert.

Men det skriver inte tidningarna om med jätte rubriker..

Sverige tog ju livet av de gamla i första vågen av covid. I andra länder fick de leva några år till. Hur sveriges metod någonsin kan klassas som rätt fattar jag inte. Det är bara ytterligare ett försök att rättfärdiga dåliga beslut i efterhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in