Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
It is what is is. Krig är dåligt. Ryssarnas typ av krigföring är ju bättre (eller mindre dåligt om du föredrar det) för civilbefolkningen än motsvarande krig i Irak. Om du mäter det i döda civila per dag. Det är naturligtvis inte bra.
Du verkar ha glömt att jag skrivit att jag anser att ryssarna gör moraliskt fel när de invaderar Ukraina. Det är synd att de inte var bättre på diplomati och demokratiska processer, även i Ukraina.
Det bör dock relativiseras i förhållande till vad amerikanerna gör med sin krigsivrar-politik i Ukraina. Och man bör förstå att om ryssarna inte invaderat så hade detta inte hänt OCH om amerikanerna (och Bojo) inte hade krigsivrat så hade det inte hänt. Min pedagogiska mission här är att få så många som möjligt att förstå det.
Om ett år i Haag.
Försvaret för Putin.
Herr domare. Ni måste förstå, att även om invasionen av Ukraina var ett brott mot folkrätten och en mängd andra internationella lagar, måste ni förstå att Ukraina gjorde allt värre för de själva, då de inte var bra på diplomati och demokratiska processer.
Domarn: Vad har ryss-land med Ukrainas demokratiska processer att göra? Är det inte nationellt eget ansvar?
Försvaret: Jo men CIA och Nuland lade sina näsor i blöt i Ukraina, också!
Domarna: Var de ensamma om det? Ni ryssar försökte på ert håll. Var inte Janukovytj Er man? Ni fick honom att vända på sitt löfte om att föra landet närmare EU!
Så vad har ni i saklig och juridisk mening att anföra till ert försvar till detta olagliga anfallskrig?
Försvaret: Inget. Jo, dumhet, kanske?