2023-03-05, 10:55
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totentanz
Ja, och det är äckligt att se dessa patetiska "teams" från det förhatliga ski classics. Team Sponsor vs. Team Konsumtion vs. Team Produktplacering vs. Team Black Friday.

Jag tycker att det är bra, för att en skidåkare ska kunna tävla och faktiskt leva av det måste ju pengar in och det kan man ju endast om man antingen tävlar med landslaget eller som nu med ski classics

Dock så tar det enormt många timmar inför varje säsong att gå igenom lagen som byter folk, sponsorer och därmed också skiddresser.
Citera
2023-03-05, 10:56
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Alla dessa stockholmare måste va en pina i vasaloppet dock🧐 tjo o tjimm och dåligt tränade.

Representerar väl befolkningen (och Stockholmare) i övrigt!

Citat:
Antal deltagare från svenska län i Vasaloppet 2023, enligt statistik från den 21 februari: Stockholm (2571), Västra Götaland (1988), Dalarna (659), Skåne (654), Uppsala (557), Västerbotten (484), Jönköping (463), Östergötland (432), Halland (390), Norrbotten (383), Jämtland (363), Gävleborg (359), Västernorrland (317), Värmland (314), Örebro (298), Västmanland (258), Kronoberg (232), Södermanland (222), Kalmar (180), Blekinge (110), Gotland (48).
https://www.vasaloppet.se/nyheter/fakta-statistik-nyheter-och-kuriosa-infor-vasaloppet-2023/

Kanske inte borde sitta här och baksätesåka, fyra öl och en påse chips in, men men.

Hörde nu om bakgrunden till Astrid, ganska starkt av henne att orka ändå. Tre spurtpriser iaf
Citera
2023-03-05, 10:57
Medlem
Ratads avatar
Bytte till Vasaloppets egna sändning. Känns bättre för den psykiska hälsan.
Citera
2023-03-05, 10:59
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Representerar väl befolkningen (och Stockholmare) i övrigt!

https://www.vasaloppet.se/nyheter/fakta-statistik-nyheter-och-kuriosa-infor-vasaloppet-2023/

Kanske inte borde sitta här och baksätesåka, fyra öl och en påse chips in, men men.

Hörde nu om bakgrunden till Astrid, ganska starkt av henne att orka ändå.
Vasaloppet aktiverar ju oss från delarna av landet där snö inte alltid är en garanti på vintern. Varenda liten idrottsförening i Västergötland har ju ett gäng som tränar för att göra hyggliga tider och så skeppas det upp en del soffetton som knappt kan stå på skidor.
Citera
2023-03-05, 10:59
Medlem
HungalaBungalas avatar
Allt går Nygårds väg just nu. Har inte visat sig en enda gång hittills.
Citera
2023-03-05, 11:00
Medlem
Mindbreaths avatar
Första gången jag tittar på vasaloppet. Varför håller de på och tramsar så mycket med komiker och intervjuer med clowner? Vill ju se när täten gör upp!
Citera
2023-03-05, 11:02
Medlem
Mikojans avatar
Vem f-n vill höra och se Måns Möller och Daniel Nannskog?
Citera
2023-03-05, 11:03
Medlem
Myhlback riktigt bra med och ser pigg ut!
Citera
2023-03-05, 11:04
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Vasaloppet aktiverar ju oss från delarna av landet där snö inte alltid är en garanti på vintern. Varenda liten idrottsförening i Västergötland har ju ett gäng som tränar för att göra hyggliga tider och så skeppas det upp en del soffetton som knappt kan stå på skidor.

Jo, och det är ju fint för loppet i sig. Alla är välkomna att köra. Tycker SVT har en bra balans mellan tävlingen och utmaningen. Synd bara att Måns Möller blev uttagen som SVT:s amatöråkare, men hoppet lever att han krockar med en gran och bryter
Citera
2023-03-05, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Vem f-n vill höra och se Måns Möller och Daniel Nannskog?

Jag vet två. Måns Möller och Daniel Nannskog.
Citera
2023-03-05, 11:08
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Första gången jag tittar på vasaloppet. Varför håller de på och tramsar så mycket med komiker och intervjuer med clowner? Vill ju se när täten gör upp!
Det är ju en "folkfest". Då ska komiker som inte är roliga eller SJW's som Brita tas in på projektanställning.

Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Jo, och det är ju fint för loppet i sig. Alla är välkomna att köra. Tycker SVT har en bra balans mellan tävlingen och utmaningen. Synd bara att Måns Möller blev uttagen som SVT:s amatöråkare, men hoppet lever att han krockar med en gran och bryter
En cocaine bear i Risberg kanske avslutar hans lopp tidigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Jag vet två. Måns Möller och Daniel Nannskog.
Jag tillhör de som inte har något större agg mot Nannskog. Han är ju en inventarie på sporten så det är väl tvunget att ta med honom antar jag.
Citera
2023-03-05, 11:10
Medlem
Ratads avatar
Alvar verkar vara en riktigt stabil kille! Kul att se en 16-åring vara med och dra med toppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in