2023-03-04, 22:02
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin
Är det nån som vet om mordbrannen i Alby er relaterat? Målet var en man som var i relation til dom två kvinnorna, men han var inte där.
https://www.expressen.se/nyheter/misstanken-maltavlans-flickvan-och-mamma-dodade-i-brandattentat/
Glöm det, finns i annan annan tråd.
Citera
2023-03-04, 23:04
Medlem
Mercedes avatar
i tråden om branden inatt så har en snubbe hittat en koppling till Adem

(FB) Två döda i lägenhetsbrand, Alby 2023-03-04 - polisen utreder mordbrand

så möjligt Räven ligger bakom båda mordtillfällena nu på anhöriga, frågan är bara i så fall vad sonen i den tråden har gjort honom..
Citera
2023-03-05, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Om det nu är så att Rawa Majid ligger bakom:
Så har den kurdiske terroristen köpt turkiskt medborgarskap som skyddar honom från att bli utlämnad. Annat än för andra kurdiska terrorister i utbyte?
I skydd av detta anstiftar Rawa mord på oskyldiga turkar i Sverige?
Personen i fråga som blev skjuten är ju också kurd vilket du hade vetat om du läst i tråden. Tror du dessa gäng krig har med etnicitet att göra? De hade skjutit sina egna syskon om dem hade varit i rivaliserande gäng, ingen bryr sig längre
Citera
2023-03-05, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Jaha. Och BO och hans släkt? Identifierar de sig som kurder eller turkar?
Att "turkar" tänker sig "kurder" som "zigenare" är ju inte nytt direkt. Så tänker ju alla länder där de har anknytning. Finns en anledning till att det bombas, gasas och whatever.
Personligen håller jag inte med såklart. Men jag ser ju vad som händer.
Mitt problem är inte huruvida någon är turk, kurd, svensk eller så. Bara att jag inte riktigt fattar strukturen.
Jag har bekanta som påstår sig vara "turkar" som heter Sahin, Sahan, Sari och mycket mer.
(Ska säga att jag vet många som "svär på gud" att Yildiz, Yilmaz, Yildirim etc. är 100% turkiska släkter, och i Sverige är Yildiz kurder i Sollentuna? Jag har många exempel. Varenda gång jag tror mig ha grepp säger någon motsatsen.)

Svenskar och västerlänningar får oftast kurd turk hatet om bakfoten. De flesta turkar ogillar inte kurder för att de anser sig själva ”mer värda” eller liknande utan eftersom kurder ofta gått emot den tvångs assimileringen turkiska staten har utsatt sina minoriteter för. Turkiet var en av de länder med mest mångfald innan republiken föddes. Fanns kurder, turkar, laz folket, assyrer, Armenier, greker, albaner, bosnier etc. I princip alla dessa folk slag ”finns inte” i Turkiet längre. Med det menar jag att de inte talar sina språk längre, deras namn är turkiska, kulturen dubbas som turkisk osv. Trabzon regionen i Turkiet var och är i princip bara greker men ingen där är Kristen längre, ingen kan grekiska och deras kulturella danser och kläder dubbas som turkiska. Folket där är även extremt turk nationalistiska även fast de alla i princip är helt grekiska

Kurdiska är det enda språket förutom turkiska som fortfarande talas flitigt och kurder i stort sätt klarade sig i från assimileringen och därför finns det ett hat. Har sett flertal filmer med skyltar på grundskolor och dagis där det står något i stil med ”prata turkiska inte kurdiska”
Många turkar gillar att skylla på PKK som anledning och säger ”vi hatar inte kurder vi hatar PKK” samtidigt så är PKK ett symptom av Turkiets behandling av kurder och diskriminering fanns långt innan PKK.

Det med namnen du nämner är pga Mellanöstern folk inte har efternamn på samma sätt som svenskar. Ens efternamn valdes efter ens yrke dvs om man var pascha eller liknande
Turkiet införde en ”surname law senare där alla var tvungna att välja ett fast efternamn som var turkiskt. Yilmaz som du nämner är det vanligaste namnet i hela Turkiet och har inget med ens historia eller backrund att göra.
Nästan alla efternamn i Turkiet är helt artificiella och påhittade. Utanför Turkiet så är oftast efternamnet din pappas namn och sedan familjenamnet ens stam (turkar har för det mesta inte stammar då dem är mer av en kollektiv identitet än en etnicitet dvs många turkar delar inte likadant ursprung) de ljusa turkarna ör oftast Balkan folk som assimilerats exempelvis
Senast redigerad av Kalken03 2023-03-05 kl. 02:00.
Citera
2023-03-05, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
han o hans släkt är PKK

Ömeranlı "Tavsancalı" som det hette innan är en by nära Kulu ca.2mil mellan
dom skriver Kulu för att byn är känd
tror 90% av turkarna i Sverige kommer från Kulu
samma med kurder från turkiet
säkert 80% av dom kommer från byarna 2-3mil runt Kulu
flesta är nog från Ömeranlı/Tavsancalı men finns dom som kommer från Celep, Yeniceoba Cihanbeyli oxå
Vad får dig och säga att hans släkt är PKK? PKK har aldrig varit jätte populärt bland kurder i Konya eftersom de har och är så pass bortkopplade från det kurdiska ”heartlandet”
Citera
2023-03-05, 13:34
Medlem
ZtarZcreams avatar
Bara dumt att inte flytta från Stockholm när det hettar till! Har man en efterlyst son så ska man fan frukta för sin familjs säkerhet! Bara snålt att bo kvar och låtsas som ingenting!
Citera
2023-03-05, 13:38
Medlem
ZtarZcreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag har inte riktigt vart så insatt i Grekens gäng mer än att han är ledare för dalennätverket, i tidningen idag stod det om att Adem kopplas till vårbynätverket.
det fanns ju kopplingar mellan de 2 nätverken i Einarfallet.
Kan man nu räkna med att vårbynätverket ger sig in i vendettan mellan Greken och Räven? Eller är de redan med i det hela från början?
Alltid tänkt att Räven är "Den tyngsta" men Dalen/vårby tillsammans borde väl ha ett stort våldskapital?

Kan man börja förvänta sig sprängningar i Vårberg med tro?
Flydde Stockholm för 17 år sen men alla mina vänner med familjer bor kvar.

Mer än halva VN sitter inne... Det enda dem kan är att sätta priser på huvuden!
Citera
2023-03-05, 15:13
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalken03
Vad får dig och säga att hans släkt är PKK? PKK har aldrig varit jätte populärt bland kurder i Konya eftersom de har och är så pass bortkopplade från det kurdiska ”heartlandet”

för att dom hänger på PKK föreningar
sen är alla vänsterpartister
Citera
2023-03-05, 16:24
Medlem
Citat:
för att dom hänger på PKK föreningar
sen är alla vänsterpartister
De betyder ju inte att de har faktiska kopplingar till PKK förutom att de stödjer dem vilket typ varje kurd från Turkiet i Sverige gör. Sen känns det lite långsökt att du ska ha koll på vart deras familj hänger någonstans. Alla kurdiska föreningar i Sverige som drivs av kurder från Turkiet stödjer PKK. De som drivs av Kurder från Irak och Iran stöder antigen PKK eller KDP (Barzani)
Citera
2023-03-05, 16:33
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
De betyder ju inte att de har faktiska kopplingar till PKK förutom att de stödjer dem vilket typ varje kurd från Turkiet i Sverige gör. Sen känns det lite långsökt att du ska ha koll på vart deras familj hänger någonstans. Alla kurdiska föreningar i Sverige som drivs av kurder från Turkiet stödjer PKK. De som drivs av Kurder från Irak och Iran stöder antigen PKK eller KDP (Barzani)

han stödjer PKK men har inget med dom att göra

klart slut
Citera
2023-03-05, 16:36
Medlem
Citat:
han stödjer PKK men har inget med dom att göra

klart slut
Om jag stödjer SD betyder det att jag har kopplingar till dem som organisation? att jag har inflytande? nej såklart det inte gör. Finns inte heller något bevis att de ens stödjer dem förutom dig själv som säger sig veta att de hänger på PKK föreningar vilket som jag nämnde i min förra post är alla Turkiet/Syrien-Kurdiska föreningar i Sverige då det är den populäraste ideologin och partiet bland Kurder från dem länderna.

Majoriteten av Kurder i Europa stödjer nog PKK betyder dock inte att de har kopplingar till organisationen
Citera
2023-03-05, 17:20
Medlem
Citat:
Personen i fråga som blev skjuten är ju också kurd vilket du hade vetat om du läst i tråden. Tror du dessa gäng krig har med etnicitet att göra? De hade skjutit sina egna syskon om dem hade varit i rivaliserande gäng, ingen bryr sig längre

Du missförstod hela inlägget.
Kurden Rawa anstiftar terrorhandlingar. Men han har köpt medborgarskap i Turkiet. Som inte har något utlämningsavtal. Efter att han blivit häktad av turkar, dessutom.
Vid svenska, och andra länders förhandling om utlämning vill Turkiet ha, vad de har stämplat, kurdiska terrorister från motparten i utbyte.
Mitt inlägg handlar ingenting om vilken nationalitet/etnicitet som är offer i de sprängdåd, attentat och mord det påstås att den turkiska medborgaren ovan ligger bakom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in