2023-03-04, 17:05
Medlem
Hade sonen varit runt 14 - 17 år hade man absolut kunna lägga ansvar på familjen. Men nu, när sonen är 25 år!?

Vi har inte en aning om hur och varför han hamnade i gängkriminalitet men att påstå att fadern misslyckats är ganska vidrigt när kroppen knappt kallnat.
Citera
2023-03-04, 17:09
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetKamin
Hade sonen varit runt 14 - 17 år hade man absolut kunna lägga ansvar på familjen. Men nu, när sonen är 25 år!?

Vi har inte en aning om hur och varför han hamnade i gängkriminalitet men att påstå att fadern misslyckats är ganska vidrigt när kroppen knappt kallnat.
Håller med. Det är äckligt.
Citera
2023-03-04, 17:10
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin
Det har inget at göra med öga för öga etc och rättvisa att mörda en oskyldig pappa med fru och barn som vittnen.
Dom er inte inblandade i det här.
Det kommer bli en jätteeskalering nu, tror jag.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4oze0e/hog-small-pa-sodermalm
Var inte detta mot grekens anhöriga? Någon som på riktigt inte har med detta att göra kunde ha skadats och som sagt hela porten blev drabbad och alla fick bo i evakueringslägenheter.

Jätte eskalering av vem? polisen eller mellan gängen?
Springpojkar blir oftast utnyttjade, vi märker om BOs son har någon som backar honom.

Jag tror mer på deskalering, greken borde se sig besegrad inom kort.

Jag fattar vad du menar med att oskyldiga drabbas. Förr var man aldrig på familjer eller hem där andra kunde befinna sig. Det är en annan era nu.. nu skiter man i vilket. är du nära någon kriminell löper du stor risk att drabbas i konflikter.
Senast redigerad av MrDonuts 2023-03-04 kl. 17:14.
Citera
2023-03-04, 17:51
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HetKamin

Håller helt med. Särskilt som den åtminstone den första FUPen med sonen jag kan hitta är från precis efter hans 18 års dag. Visst att det är illa när det eskalerat efter 18 års ålder också, och givetvis finns det uppenbarligen bakomliggande faktorer från innan 18 års ålder då också, men det blir ju väldigt magstarkt att lägga så mycket ansvar på pappan där. Den FUPen var det förövrigt någon som laddade upp igen, på sidan 19 i denna tråd igår har jag för mig.
Citera
2023-03-04, 18:12
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4oze0e/hog-small-pa-sodermalm
Var inte detta mot grekens anhöriga? Någon som på riktigt inte har med detta att göra kunde ha skadats och som sagt hela porten blev drabbad och alla fick bo i evakueringslägenheter.

Jätte eskalering av vem? polisen eller mellan gängen?
Springpojkar blir oftast utnyttjade, vi märker om BOs son har någon som backar honom.

Jag tror mer på deskalering, greken borde se sig besegrad inom kort.

Jag fattar vad du menar med att oskyldiga drabbas. Förr var man aldrig på familjer eller hem där andra kunde befinna sig. Det är en annan era nu.. nu skiter man i vilket. är du nära någon kriminell löper du stor risk att drabbas i konflikter.
Mjo, ang det som hände i Uppsala kunna nån ha dött. Enig i det. Det sa polisen också. (FB) Skottlossning mot bostad, Fullerö Hage Uppsala - 2023-01-19
Citera
2023-03-04, 18:21
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Mjo, ang det som hände i Uppsala kunna nån ha dött. Enig i det. Det sa polisen också. (FB) Skottlossning mot bostad, Fullerö Hage Uppsala - 2023-01-19

De är de jag menar.. och greken var inte en av dem som kunde dött..

Skjuter du hos min familj och jag får reda på att det var du, då kan du vara säker på att jag skiter i om det är du eller någon i din familj som jag skjuter tillbaka på.. någon kommer ryka.
Öga för öga, tand för tand.

Om du däremot inte ger sig på min familj är jag den sista människan på jorden som skulle göra något emot din.
Det är inte mer än logiskt och rättvist.

Sen vet jag inte hur långt bak dessa familjeattacker sträcker sig, om det var den ena eller den andra som började med det.
Citera
2023-03-04, 18:23
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Det har inget at göra med öga för öga etc och rättvisa att mörda en oskyldig pappa med fru och barn som vittnen.
Dom er inte inblandade i det här.
Det kommer bli en jätteeskalering nu, tror jag.
Antingen eskalerar det eller så blir det betydligt lugnare nu när man gått så långt som att mörda en far
Citera
2023-03-04, 18:31
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Antingen eskalerar det eller så blir det betydligt lugnare nu när man gått så långt som att mörda en far

Tror du dagens kriminella resonerar så får du nog tänka om..
Familjen i Östberga. man mördade 3 bröder med jämna intervaller, tror 2 sitter inne, farsan till dessa blev utsatt för mordförsök efter 3dje mordet då någon opp försökte köra över farsan när han var ute och promenerade.

Den där negern som man sprejade med kalash genom rutan och frugan dog..

Hon som blev skjuten i göteborg(?) medan hon höll sitt barn i famnen efter hennes man (måltavlan) sprang iväg...

Detta kommer inte stoppa den med mest våldskapital, vilket verkar vara räven i detta fall.
Citera
2023-03-04, 18:33
Medlem
Citat:
Tror du dagens kriminella resonerar så får du nog tänka om..
Familjen i Östberga. man mördade 3 bröder med jämna intervaller, tror 2 sitter inne, farsan till dessa blev utsatt för mordförsök efter 3dje mordet då någon opp försökte köra över farsan när han var ute och promenerade.

Den där negern som man sprejade med kalash genom rutan och frugan dog..

Hon som blev skjuten i göteborg(?) medan hon höll sitt barn i famnen efter hennes man (måltavlan) sprang iväg...

Detta kommer inte stoppa den med mest våldskapital, vilket verkar vara räven i detta fall.

Är det någon som vet var denna räv faktiskt befinner sig? (I Turkiet, men sen?)
Citera
2023-03-04, 18:40
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wondringaloud
Är det någon som vet var denna räv faktiskt befinner sig? (I Turkiet, men sen?)

Turkiet senast.
Läste dock att Interpol eller turkiska myndigeter inte har koll på vart han är så han skulle kunna vara vart som egentligen men troligtvis kvar inom turkiska gränsen eftersom han går fri där än så länge.
(om inte läget ändrats och Tur myndigheterna efterlyst honom)
Citera
2023-03-04, 19:17
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
[url]

Jätte eskalering av vem? polisen eller mellan gängen?.
Mellan gängen tänker jag.
Citera
2023-03-04, 20:15
Medlem
Otroligt dumt! Vill de skapa hotbild mot sina egna familjer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in