2023-03-04, 20:50
Bannlyst
Intressant med människor som vill hata men inte vill bli utpekade som just hatare.
Om man ska hata får man åtminstone stå för det.
Citera
2023-03-04, 21:24
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAvDemVettiga
Här var det nån som tog åt sig, har vi en till antecknare som bryr sig lite för mycket om sina grannar här?..
När det gäller stavning så var det så att "de" var upptagen så jag tog "dem" istället. Dessutom i just det sammanhanget där det inte går att böja till jag/mig vi/dem är det varken rätt eller fel, trots att "de" oftare används i det sammanhanget.
Och ja hon skrev att hundarna skällde hela nätterna men tydligen var det bara hon som störde sig så jag "gissar" att det är modifierad "sanning", sånt som bry-människor brukar hålla på med. Modifiering av verkligheten alltså. De är även bra på att gnälla på stavning på olika idiotforum.

Skitsnack att inga andra grannar skulle ha stört sig om hundarna verkligen skällde hela nätterna!
MissDecibella är en psyko bry-kärring som inte kan låta bli att skryta om sina bedrifter här.. Urshhh vilken obehaglig människa,, och du också som skyddar henne (dig själv för du är samma typ)

Läs om, läs rätt.
Hur kan man feltolka ett inlägg mycket?

Du missade meningen ”alla ville ha bort honom”.

I övrigt lägger jag inte mer tid på dig, du verkar vara sjuk på något vis.

Önskar god bättring och god kväll.
Citera
2023-03-05, 00:03
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Läs om, läs rätt.

Gå in och kika på statistiken under personens profil. Nyregistrerad. Två inlägg. Båda i den här tråden.
Inte en person att bry sig om.
Kanske har person en trasig dörr.
Sjuk, som du själv skriver.

Jag undrar om Pia kommer kunna sluta med Tiktok när man ser hur många visningar hon har. Det triggar henne verkligen. Det har väl också blivit ett beroende. Tyvärr. Ett sätt att fly på.
Citera
2023-03-05, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Läs om, läs rätt.

Jag läser det du har skrivit och där framgår det klart och tydligt att du är bryernas bry-kärring nummer 1 som inte har ett liv. Hoppas du är stolt över dig själv och vad du har åstadkommit genom att sitta och anteckna saker om dina grannar.. du borde söka hjälp.
Citera
2023-03-05, 03:29
Medlem
Var det ngn som hann spara hennes senaste video på youtube (den där hon skriker i trappen) innan hon tog bort den?
Citera
2023-03-05, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makaronihylla
Var det ngn som hann spara hennes senaste video på youtube (den där hon skriker i trappen) innan hon tog bort den?

https://www.youtube.com/watch?v=Tzqc3dCQk2Y
Citera
2023-03-05, 08:29
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makaronihylla

Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
https://www.youtube.com/watch?v=Tzqc3dCQk2Y

Nja, jag tror att Makaronihyllan menar denna: (FB) Gräddrumpan Olycksbarnet,

Den är tyvärr privat nu.
Senast redigerad av Sonny00 2023-03-05 kl. 08:33.
Citera
2023-03-05, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Nja, jag tror att Makaronihyllan menar denna: (FB) Gräddrumpan Olycksbarnet,

Den är tyvärr privat nu.

Nej det är den rätta..
Citera
2023-03-05, 10:06
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Gå in och kika på statistiken under personens profil. Nyregistrerad. Två inlägg. Båda i den här tråden.
Inte en person att bry sig om.
Kanske har person en trasig dörr.
Sjuk, som du själv skriver.

Jag undrar om Pia kommer kunna sluta med Tiktok när man ser hur många visningar hon har. Det triggar henne verkligen. Det har väl också blivit ett beroende. Tyvärr. Ett sätt att fly på.

Något jag alltid brukar göra, denna gången brast det då jag precis satt mig i soffan, var mitt inne i början av ”A man called Otto” samtidigt som jag bara ”snabbt” skulle in och se om det fanns nån info om filmen här.

Ett 🧌 givetvis, tack!

Pia borde kanske se dokumentären ”The Social Dilemma”, för precis som du säger är sociala medier beroendeframkallande.
Och numer förbjuds ju TikTok överallt, så närsomhelst kommer hon väl hävda att kineserna har infiltrerat mobilen hennes..
Citera
2023-03-05, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletsAterkomst
Intressant med människor som vill hata men inte vill bli utpekade som just hatare.
Om man ska hata får man åtminstone stå för det.

Om du och övriga enablers tänkte ett par steg längre så skulle ni kanske inse att det finns fler dimensioner av denna situation att hata än att just hata Pia.

Man kan hata att vi inte har ett bättre system för vård i Sverige än vi har. Man kan hata hur fruktansvärt illa barnen far av allt detta som bara verkar eskalera. Man kan hata hur illa hon uttryckt sig gentemot offer för sexuella övergrepp. Man kan hata hur onödiga mängder skattepengar går till någon som uppenbart behöver vård men bara motsätter sig all hjälp. Man kan som granne hata att inte känna sig trygg i sin egen trappuppgång. Man kan som BF hata att behöva ta alla dessa konflikter med en människa som inte går att resonera med. Man kan hata hur många oskyldiga människor som dragits ner i Pias mörker tillsammans med henne (utöver barnen så är ju familj, exman och andra anhöriga också offer).

Allt detta, och mycket mer, är fullt möjligt att hata utan att för det vilja Pia ont. Inget av ovan nämnda problem skulle bli lösta av att hon skulle lida än mer än hon redan gör, snarare skulle det göra det värre.

Någonstans är ju ändå Pia ett extremfall och hon sänder ju sitt sönderfall live framför våra ögon, jag tror att det är fullt naturligt att både fasas och fascineras till den grad att man vill diskutera ovan nämnda problem som är direkta konsekvenser av hennes sjukdom.

Men det betyder återigen inte att man måste ”hata Pia”. Så lägg ner det där nu.
Citera
2023-03-05, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Om du och övriga enablers tänkte ett par steg längre så skulle ni kanske inse att det finns fler dimensioner av denna situation att hata än att just hata Pia.

Man kan hata att vi inte har ett bättre system för vård i Sverige än vi har. Man kan hata hur fruktansvärt illa barnen far av allt detta som bara verkar eskalera. Man kan hata hur illa hon uttryckt sig gentemot offer för sexuella övergrepp. Man kan hata hur onödiga mängder skattepengar går till någon som uppenbart behöver vård men bara motsätter sig all hjälp. Man kan som granne hata att inte känna sig trygg i sin egen trappuppgång. Man kan som BF hata att behöva ta alla dessa konflikter med en människa som inte går att resonera med. Man kan hata hur många oskyldiga människor som dragits ner i Pias mörker tillsammans med henne (utöver barnen så är ju familj, exman och andra anhöriga också offer).

Allt detta, och mycket mer, är fullt möjligt att hata utan att för det vilja Pia ont. Inget av ovan nämnda problem skulle bli lösta av att hon skulle lida än mer än hon redan gör, snarare skulle det göra det värre.

Någonstans är ju ändå Pia ett extremfall och hon sänder ju sitt sönderfall live framför våra ögon, jag tror att det är fullt naturligt att både fasas och fascineras till den grad att man vill diskutera ovan nämnda problem som är direkta konsekvenser av hennes sjukdom.

Men det betyder återigen inte att man måste ”hata Pia”. Så lägg ner det där nu.
Du vet att allt du har skrivit i den här tråden hår att går tillbaka och läsa va? Det är lätt att säga rätt saker när man ska försvara sig, men som sagt alla som har hängt med i tråden och läst dina inlägg vet precis du önskar Pia. Du verkar själv lida av psykiska sjukdomar då du verkar ha två personligheter. En som hatar och önska stora "konsekvenser" och en som helt plötsligt blir PK och säger det rätta.
Kan du inte vara säga vad du själv lider av?
Citera
2023-03-05, 15:51
Medlem
poddofils avatar
Fan vad nyfiken jag är på Gräddis stalker. Verkar ju vara en sjuk person det med. Förstår inte hur PN kan ha telefonen kvar.

Edit: Fuckade upp och postade för tidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in