2023-03-04, 23:44
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vissa.i tråden får det att låta som.att USA är ett terroristland. Ryssland är terrorlandet nr 1 just nu. Ryssland kränker Ukrainas gränser och förstör landet.

Som alltid vänder Ryssland på steken och får hela kriget till att bli brottsoffrets fel.

Vad spelar NS för roll egentligen. Europa ska inte ha några fler affärer med terrorlandet Ryssland framöver ändå.

Ryssarna ska lära sig kinesiska istället och gå med raka ryggar i led bakom Xi Jinping. Ryssarna kan glömma väst och blicka öster ut framöver.

VM i whataboutism? USA är inte terroristland för Ryssland är mer terroristland?

Sprängningen av Northstream är nog det största miljöbrottet i svensk historia. Hur kan det inte spela någon roll?

(sen tycker jag f ö terrorism är något missvisande. Men terrorism kan definieras på många sätt).
Citera
2023-03-05, 00:06
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vissa.i tråden får det att låta som.att USA är ett terroristland. Ryssland är terrorlandet nr 1 just nu. Ryssland kränker Ukrainas gränser och förstör landet.

Som alltid vänder Ryssland på steken och får hela kriget till att bli brottsoffrets fel.

Vad spelar NS för roll egentligen. Europa ska inte ha några fler affärer med terrorlandet Ryssland framöver ändå.

Ryssarna ska lära sig kinesiska istället och gå med raka ryggar i led bakom Xi Jinping. Ryssarna kan glömma väst och blicka öster ut framöver. Ryssarna har ju med våld och hot visat att de inte är några bra vänner. Så bye bye.

Haha, naiva idiot!
Citera
2023-03-05, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Du förstår väl att man köper gas av Ryssland varje dag? Det finns mer än en gasledning som leder till Europa från Ryssland. Dessutom styr de om gasförsäljningen till andra länder. De som lider av konsekvenserna är du och jag. Kanske svårt att förstå när man är svagbegåvad och lever i en Aftonbladet-värld.
Så sant
Dom mest naiva måste vara dom som tror att det är dom själva som sprängt sin inkomstkälla. Vad fan röker dessa människor alltså. Nu kanske jag har helt fel i detta, men det låter bara efterblivet ju.

En utredning bör ske, men korruptionen kommer väl stoppa det antar jag.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2023-03-05 kl. 00:19.
Citera
2023-03-05, 00:26
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Orban visar återigen att han är Putins knähund, vem är förvånad?

Eller om han som många andra vill veta sanningen.
Citera
2023-03-05, 00:47
Medlem
Grontarskonts avatar
NS var ju körd ändå! EU kommer aldrig att köpa rysk gas ändå!

Mest troligt ryssen själv spm gjort detta man ville sätta press på EU men till ingen nytta!
Citera
2023-03-05, 01:31
Medlem
gratrunkarns avatar
snart förstår även pk väst att us är krigshetsar och att ryss bara försvarar efter ukraina anfall faktiskt
Citera
2023-03-05, 01:47
Medlem
Ingen som önskar diskutera att det Ungern vill är att FN/UN skall företa denna utredning? En organisation som har USA som en av grundarna och som den största bidragsgivaren genom alla 70 år som de funnits. Tror ni då verkligen att det kommer bli en "oberoende" utredning? Det är lika illa som att den svenska polisen företar sina egna internutredningar - förstår ni inte? Är ni alla amöbor och vill inte se det jag presenterat? Vad med trådens topic, nötter!?
Citera
2023-03-05, 02:41
Medlem
zobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ingen som önskar diskutera att det Ungern vill är att FN/UN skall företa denna utredning? En organisation som har USA som en av grundarna och som den största bidragsgivaren genom alla 70 år som de funnits. Tror ni då verkligen att det kommer bli en "oberoende" utredning? Det är lika illa som att den svenska polisen företar sina egna internutredningar - förstår ni inte? Är ni alla amöbor och vill inte se det jag presenterat? Vad med trådens topic, nötter!?

Jag har läst 5st olika nyhetsartiklar, alla har klickbete headlines där Ungern tydligen kräver att FN ska göra en förundersökning. Men inte i någon står det något om att Ungern officiellt krav om detta till FN. Och det Peter Szijjarto frågar av FN är inte en förundersökning, han vill att FN ska organisera en bas och struktur för en förundersökning, en undersökning gjord tillsammans med dom länder som nu är konflikt.

"I think the UN should give a framework for such kind of an investigation,” said Szijjarto, adding that the international body should act as a “platform for countries to talk to each other, who even consider each other as enemies.”

Och ur det perspektivet låter allt mer logiskt och rationellt eller hur? Speciellt eftersom en sån här undersökning inte är något FN har gjort på egen hand förut heller. Så det hade blivit en luffig förundersökning då.

Media som klickbeter och vrider på storys så dom låter "häftigare" och ingen som faktiskt läser sagda artikel utan bara skitsnackar i kommentarsfältet. Moderna diskussioner I sett ess.
Citera
2023-03-05, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zobra
Jag har läst 5st olika nyhetsartiklar, alla har klickbete headlines där Ungern tydligen kräver att FN ska göra en förundersökning. Men inte i någon står det något om att Ungern officiellt krav om detta till FN. Och det Peter Szijjarto frågar av FN är inte en förundersökning, han vill att FN ska organisera en bas och struktur för en förundersökning, en undersökning gjord tillsammans med dom länder som nu är konflikt.

"I think the UN should give a framework for such kind of an investigation,” said Szijjarto, adding that the international body should act as a “platform for countries to talk to each other, who even consider each other as enemies.”

Och ur det perspektivet låter allt mer logiskt och rationellt eller hur? Speciellt eftersom en sån här undersökning inte är något FN har gjort på egen hand förut heller. Så det hade blivit en luffig förundersökning då.

Media som klickbeter och vrider på storys så dom låter "häftigare" och ingen som faktiskt läser sagda artikel utan bara skitsnackar i kommentarsfältet. Moderna diskussioner I sett ess.

Citat:
Budapest wants know “who committed it and why,” asking for a “comprehensive, deep, structured and detailed” probe conducted under the auspices of the UN.
Citat:
“I think the UN should give a framework for such kind of an investigation,” said Szijjarto, adding that the international body should act as a “platform for countries to talk to each other, who even consider each other as enemies.”

Hmm, du missade min fetning där som fanns i artikeln men som du valde att inte ta med, varför? Du förstår säkerligen att ordet "auspices" i denna betydelse betyder överseende... Och då i detta fall utav FN/UN = USA.

Låt nu inte denna diskussion utmynna i en svada kring semantik. Det handlar inte om det, om du orkar läsa det som jag åberopar. Var sann mot dig själv och tråden.

https://summit.news/2023/02/27/hungary-demands-un-investigation-into-scandalous-attack-on-nord-stream-pipelines/
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2023-03-05 kl. 03:05.
Citera
2023-03-05, 02:59
Medlem
Ryssland vet, USA vet, Kina vet, Indien vet.

Det handlar om hur man går här ifrån. Som det ser ut nu väljer Kina Ryssland sida och det ligger i deras intresse att USA förlorar detta kriget för att försvaga dem de kommande åren.

Ni kommer se hur detta spelar ut i realtid just nu de kommande 2-3 åren.
Citera
2023-03-05, 03:28
Medlem
Sopan Zobra, försvann - jag är jätteöveraskad, not! När inte klippa och klistra fungerar så försvinner de fort och skäms! Var observanta på detta - när du får svar som kan tyckas övertygande - kolla gärna vad du själv åberopat för text, innan du lägger ner diskussionen eller svarar. Ofta har svinaktiga och ohederliga element ändrat i din ursprungliga text och inlägg. Det räcker med att utelämna ting så anser dessa drägg att de inte kommit med osanning, de har bara "utelämnat" saker... Svin!
Citera
2023-03-05, 04:24
Medlem
zobras avatar
Citat:
[b]

Hmm, du missade min fetning där som fanns i artikeln men som du valde att inte ta med, varför? Du förstår säkerligen att ordet "auspices" i denna betydelse betyder överseende... Och då i detta fall utav FN/UN = USA.

Låt nu inte denna diskussion utmynna i en svada kring semantik. Det handlar inte om det, om du orkar läsa det som jag åberopar. Var sann mot dig själv och tråden.

https://summit.news/2023/02/27/hungary-demands-un-investigation-into-scandalous-attack-on-nord-stream-pipelines/

Nä jag kommer faktiskt bara ursäkta mig och säga att jag måste ha missade Hungary och sen ordet probe. Ibland gör man misstag. Inget att hänga läpp över.

Du har ju dock någon sorts emotionell problem där du inte verkar kunna hantera att diskussioner på ett forum ibland tar lite tid. Den här kommentaren är så långt ifrån nivån vad jag faktiskt tog upp i min första kommentar att man skulle tro att jag mördat din mamma eller nåt.

Citat:
Sopan Zobra, försvann - jag är jätteöveraskad, not! När inte klippa och klistra fungerar så försvinner de fort och skäms! Var observanta på detta - när du får svar som kan tyckas övertygande - kolla gärna vad du själv åberopat för text, innan du lägger ner diskussionen eller svarar. Ofta har svinaktiga och ohederliga element ändrat i din ursprungliga text och inlägg. Det räcker med att utelämna ting så anser dessa drägg att de inte kommit med osanning, de har bara "utelämnat" saker... Svin!

Så jag hoppar nog över att att diskutera med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in