Citat:
Ursprungligen postat av
Jayce
- Kun 1 melding fra angivelig motpart i november 2018 med 1 kort setning som var forhåndsskrevet.
- Så kun 1 melding fra angivelig motpart i desember 2018 med den samme forhåndsskrevne teksten.
Og dette kaller du altså mye kommunikasjon. Dessverre - dette definerer mangel på kommunikasjon.
Gjennom de to første månedene etter AEs forsvinning så var kommunikasjonen ikke-eksisterende.
Jeg ser du omgår å svare på spørsmålet mitt om du motstrider hva som er Scotland Yard sin anbefalte strategi.
Kanskje fordi svaret er ubehagelig fordi det følger av det at det vil være naturlig at norsk politi ville velge en slik strategi, hvilket vil rokke ved oppfatningen av den store konflikten mellom familien og Politi?
VG:
«Lenge var politiet mer involvert i dialogen enn det som hittil er beskrevet. I dag holdes etterforskerne ute i kulden – av en drapssiktet milliardær som ikke lenger har tillit til dem.»
Ang din vurdering av at motparten ikke sendte nok meldinger i starten for å være reell motpart.
VG:
«Gjentatte trusler om dårlig tid […], en aggressiv e-post og en feilmelding i retur er blant ingrediensene.
[…]
10. november blir det sendt en kode som betyr: «Dårlig tid. Fort eller hun er død.»
I tiden som kommer, ser det ut til at den angivelige motparten sender denne meldingen flere ganger etter hverandre.»
Og meldingene fortsetter utpå nyåret, herunder kryptert e-post som sendes til både politiet og Svein Holden 27. januar.
Hvor mange flere meldinger mener du er fasit for å si at det er en reell motpart? I mine øyne er jo dette mye mer kommunikasjon enn nødvendig fra en motpart som allerede har gitt alle detaljer i trusselbrev. Jeg fatter ikke at de tar sjansen på å sende så mye meldinger, ballen ligger jo hos TH.
Så det er som nevnt en myte at kidnapperne skulle ha kommunisert mye mer i etterkant for å få ut pengene, om noe burde det holdt å sende max en melding, «Dårlig tid. Fort eller hun er død.» I stedet overkommuniserer de dette nærmest i ren desperasjon i starten.
Helt logisk også at de da etterhvert velger en annen strategi - radiostillhet.
Det var Politiet/TH som var avhengig av å få i gang kommunikasjonen igjen. Derav strategi om konflikt. Deretter utbetaling. Osv.