2023-03-04, 12:45
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Riskbedömningen borde gjorts av BOs son i detta fall.
Exakt. Att skylla på pappan är helt fullständigt galet. Fadern dödades av rävens anställda. Det är INTE pappa, mamma eller syskon som var med i gänget.
Citera
2023-03-04, 12:59
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Ärligt talat nu.
Någon åker och skjuter hemma hos anhöriga/släkt till räven eller vad han heter, det kommer ut vem som var o sköt i tv. räven snear och skickar folk som kan knäppa skytten eller dennes anhöriga direkt.
Befogat och rättvist.

riskbedömning verkar inte vara en av polisens starkaste egenskaper.
Bara inte rättvist. Men håller med om riskanalysen. Inte rättvist alls mot pappan.
Senast redigerad av Bollapinsvin 2023-03-04 kl. 13:02.
Citera
2023-03-04, 13:11
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin
Exakt. Att skylla på pappan är helt fullständigt galet. Fadern dödades av rävens anställda. Det är INTE pappa, mamma eller syskon som var med i gänget.

Citat:
Bara inte rättvist. Men håller med om riskanalysen. Inte rättvist alls mot pappan.

Jag hör vad du säger, pappan är en laglydig hårt arbetande man, säkert en toppen snubbe, dock har han lyckats med allt förutom att uppfostra sin son.

Du skrev innan att pappan är oskyldig o så, vad vet vi om familjen sonen sköt mot i upp. Väsby, dvs rävens anhöriga?

Sånna dåd brukar oftast ha i syfte att locka fram någon som gömmer sig.. att räven svarar med ”här är jag, men inte fysiskt” är inte fel. Att pappan dog jätte tragiskt men rätt i som att sonen kommer leva med det tills även han blir klippt.
Hoppas detta får fler att inse att även närstående blir drabbade av ens handlingar.
Senast redigerad av MrDonuts 2023-03-04 kl. 13:22.
Citera
2023-03-04, 13:18
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Fattade inte riktigt vad du menar nu.
BOs sons riskbedömning är en separat bedömning, hans riskbedömning var nog att han själv skulle klippas eller bli måltavla om det framkom att han gjort det.. och han är troligtvis en knarkare med MENA IQ.

Polisens riskbedömning är under all kritik iom att de förhoppningsvis inte är knarkare och har högre IQ
Att outa någon sådär innan den är dömd i en större och pågående gängkonflikt borde inte ske med samma omständigheter.
Om det visar sig att BOs son inte ens var inblandad i skjutningen hos rävens anhöriga har polisen pappans blod i sina händer och med all hämnd som vi sett skulle man satt spanare utanför villan så fort eller innan efterlyst sände inslaget imo.
Jag håller bara inte med dig när du skriver att det är rättvist. På sätt och vis är sonen naturligtvis den skyldige som försatte sin familj i stor fara. Å andra sidan kan man inte skylla på polisen för att rävens folk begick mord. Det er jo räven som er skyldig.
Men jag håller med om att OM rävens folk någonsin hade tvivlat på att det var sonen som låg bakom, så togs allt tvivel bort i och med vad polisen sa.
Jag förstår verkligen inte vad polisen tänkte på. Skiter dom i sonens familjs säkerhet? Det verkar så.
Citera
2023-03-04, 13:28
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Jag hör vad du säger, pappan är en laglydig hårt arbetande man, säkert en toppen snubbe, dock har han lyckats med allt förutom att uppfostra sin son.

Du skrev innan att pappan är oskyldig o så, vad vet vi om familjen sonen sköt mot i upp. Väsby, dvs rävens anhöriga?

Sånna dåd brukar oftast ha i syfte att locka fram någon som gömmer sig.. att räven svarar med ”här är jag, men inte fysiskt” är inte fel. Att pappan dog jätte tragiskt men rätt i som att sonen kommer leva med det tills även han blir klippt.
Hoppas detta får fler att inse att även närstående blir drabbade av ens handlingar.
Ja, jag tog bort nåt av det jag skrev, sorry för Hvis det blev förvirrande. Jag får verkligen intryck av att pappan var helt underbar.
Det finns kriminella i alla länder och man kan alltid hitta exempel på att föräldrar inte kan få bort sina barn från droger och kriminalitet. Det betyder väl inte at det är rättvist att dessa föräldrar måste betala med sina liv?
Problemet med den hårda maffian är också att deras metoder gör det svårt att ta sig ut.
Citera
2023-03-04, 13:29
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Jag håller bara inte med dig när du skriver att det är rättvist. På sätt och vis är sonen naturligtvis den skyldige som försatte sin familj i stor fara. Å andra sidan kan man inte skylla på polisen för att rävens folk begick mord. Det er jo räven som er skyldig.
Men jag håller med om att OM rävens folk någonsin hade tvivlat på att det var sonen som låg bakom, så togs allt tvivel bort i och med vad polisen sa.
Jag förstår verkligen inte vad polisen tänkte på. Skiter dom i sonens familjs säkerhet? Det verkar så.

Sonen och räven bär absolut stört ansvar, missförstå mig inte.. Men när samhället är de som drabbas värst har jag svårt att sympatisera med kriminellas anhöriga.
Nu var det ingen portsprängning men om BOs son sprängt en port och 15 familjer blir drabbade av evakuering, skräck och andra sätt de påverkas av då har jag inget emot att någon i GMs familj får besök av liemannen.

Men som sagt, anfaller du din opps anhöriga ska du räkna med att dina anhöriga också blir attackerade. Öga för öga, tand för tand.
Det är rättvist i en orättvis värld.
Citera
2023-03-04, 14:48
Medlem
zkuurks avatar
Helt rätt att gå ut med namn och bild på bästa sändningstid..

Hade vi haft lag på att utvisa hela familjer till gängkriminella så hade vi inte behövt läsa detta…..
Senast redigerad av zkuurk 2023-03-04 kl. 15:41.
Citera
2023-03-04, 14:54
Medlem
antonthamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Skulle kunnat skriva detta själv. Precis så är det. Inte alls konstigt att en förälder till en gängkriminell får sota med livet och frågan är om det inte tom är helt i sin ordning. Som förälder är man ansvarig för att se till att barnen inte blir gängkriminella. Nu vet jag inte hur det förhåller sig i detta fall men oftast lever heller inte dessa föräldrar ett hederligt liv.

Vad vet du om dessa föräldrar och hur de lever sina liv? Berätta allt!! Gärna med länkar till källor så jag kan fördjupa mig mer!! Tack på förhand!!!!!!!!
Citera
2023-03-04, 15:11
Medlem
Upptrappning? Tror konflikten nu ligger i ett läge där allt hänger på en tråd, det kan explodera otroligt nu om det blir motattack med döden som utkomst. Familj har nu blivit dödad. Enda logiska för vissa nu är säkerligen att göra allt innan dem själv dör. Men linjen är passerad räcker nog med att något på anstiftarens sida dör så är det fullskaligt krig snart.

Som jag läser andra trådar så har man redan dödat 15-åriga småbarn som sprungit ärenden åt anstiftarna för skjutningar, bomber och hela biten. Så man vill nog troligtvis att det upphör att barn gör skitgörat för dem sällan får det gjort, avskräcka.

Sen att efterlysts repotage här om efterlysning säkert "cementerat" misstankar så har man ju även varit extrem snabb på att kapitalisera på rubrikerna och begå ett mord 3 timmar efter sändning. Dem har nån PR-gangster som ser möjligheterna.
Citera
2023-03-04, 16:00
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storspelare
Rent skitsnack att han skulle tillhöra PKK, du har givetvis heller inget som styrker detta.

"Turkar" i Turkiet är en salig blandning av centralasiatiska/mongoliska, armeniska, grekiska, balkan folkslag. De vet själva inte sitt egna riktiga ursprung. Kurder är ett indo-ariskt folkslag och talar ett indoeuropeiskt språk, har inget med zigenare att göra. Harry är bara en bitter liten horunge som sprider lögner.

han o hans släkt är PKK

Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Och "Serdar Sarıhan, invånare i Kulu-Omeranli och Acıkuyu-kvarteret" betyder?

Ömeranlı "Tavsancalı" som det hette innan är en by nära Kulu ca.2mil mellan
dom skriver Kulu för att byn är känd
tror 90% av turkarna i Sverige kommer från Kulu
samma med kurder från turkiet
säkert 80% av dom kommer från byarna 2-3mil runt Kulu
flesta är nog från Ömeranlı/Tavsancalı men finns dom som kommer från Celep, Yeniceoba Cihanbeyli oxå
Senast redigerad av Harry_ 2023-03-04 kl. 16:07.
Citera
2023-03-04, 16:24
Medlem
Sa om detta var utfort utav den maktiga Raven sa bor val familjen Saad / Jomaa pa Böljemolnsvägen 24 leva i skrack just nu.

Bor sjalv i omradet och har sett denna familj, damen aker runt i en ful fyrkantig Hyundai (Ioniq), han aker KIA, den mindre modellen.

Hoppas bara det inte smaller i Solparken nar mina barn ar dar.

SCUM!!!
Citera
2023-03-04, 17:03
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Öga för öga, tand för tand.
Det är rättvist i en orättvis värld.
Det har inget at göra med öga för öga etc och rättvisa att mörda en oskyldig pappa med fru och barn som vittnen.
Dom er inte inblandade i det här.
Det kommer bli en jätteeskalering nu, tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in