2023-03-04, 19:50
Medlem
Revolteras avatar
Vid sidan av Jordan B. Peterson och Joe Rogan så verkar Andrew Tate vara en av alt-högerns favoriter bland influencers.

Men jag förstår inte varför, med tanke på att Tate är muslim. Kan någon förklara?
Citera
2023-03-04, 19:51
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera
Vid sidan av Jordan B. Peterson och Joe Rogan så verkar Andrew Tate vara en av alt-högerns favoriter bland influencers.

Men jag förstår inte varför, med tanke på att Tate är muslim. Kan någon förklara?
Cocaine is one hell of a drug.
Vem gillar muslimer förutom muslimer?
Citera
2023-03-04, 19:52
Medlem
Torch-McFlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revoltera

Han är kontrollerad opposition, precis som SD, därför så dras folk med mellanmjölksåsikter dit, för att det tänker på gränserna utan att bli radikalt
Citera
2023-03-04, 19:54
Medlem
Xpander-s avatar
var helt ok, innan han blev ännu en underkastelse cuck
Citera
2023-03-04, 20:10
Medlem
Duvlorts avatar
Han är ju som bruschan i klassen, cool and schysst.
Citera
2023-03-04, 20:19
Medlem
Zhkards avatar
Vet inte hur mycket historia du läst. Men Muslimer och Tyskar kom rätt bra överens med varandra under andra världskriget. Gemensam fiende du vet.

Om du inte har gjort din läxa så bör du berika dig med lite kunskap och läsa om det.
Citera
2023-03-04, 20:21
Medlem
Folketstempels avatar
Jag inget annan än dokumentären på svt.
Men han blev väl inte muslim förrän efter att han flyttade sin verksamhet till Dubai, efter skandalen i Rumänien i julas?
Citera
2023-03-04, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhkard
Vet inte hur mycket historia du läst. Men Muslimer och Tyskar kom rätt bra överens med varandra under andra världskriget. Gemensam fiende du vet.

Om du inte har gjort din läxa så bör du berika dig med lite kunskap och läsa om det.

Tyskarna var kristna, så muslimer och kristna kom bra överens?
Citera
2023-03-04, 20:22
Medlem
Zhkards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142

Helt rätt.

De hade en gemensam fiende.
Citera
2023-03-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhkard
Helt rätt.

De hade en gemensam fiende.

Jag vet inte om Judarna har varit fiender till Araberna alltid då man lät många Judar kommer från Europa till Palestina.

Osmanska riket skyddade Judar från Kristna.
Citera
2023-03-04, 20:34
Medlem
Zhkards avatar
Citat:
Jag vet inte om Judarna har varit fiender till Araberna alltid då man lät många Judar kommer från Europa till Palestina.

Osmanska riket skyddade Judar från Kristna.

Det har inte alltid varit så att Judar varit Muslimers fiender. Men något hände.

Hur som helst. Muslimer och Kristna lyckades alliera sig mot sin gemensamma fiende iallafall. Och än idag vet jag att det är ett väldigt utbrett har mot Judar från muslimer.
Citera
2023-03-04, 20:35
Medlem
Citat:
Det kom bra överens också i 1 WW. När England och Indien angreb ottomanska riket, de färdades upp mot Bagdad.så var det stor tysk propaganda riktat mot muslimerma i Indien, som även var Pakistan och Bangladesh på den tiden. När Jerusalem föll till engelsmännen 1917, så var det otroligt i Indien, än mera rörande Mekka och Medina. Det var också problematiskt i Egypten som nästan var en engelsk koloni till 1924. På -20 talet bildades islamiska broderskapet. De kontakterna fanns kvar, Tyskland och islam under 2 WW.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in