Citat:
Ursprungligen postat av
kirugumi
Hon har skrikit som en galning om föreningen o grannarna i över ett år, så det är nog inte så enkelt att vräka nån ur en brf?
Men det hon uttalade mot ”finska fittkärringen och kristna bögfittan” var ju direkt obehagligt.
Det beror på hur ihärdig man är troligtvis.
Lyckades själv få grannen ovanför vräkt för snart 1 1/2 år sedan bl.a pga hans 4 hundar som stod och ylade/skällde dygnet runt, dom var även farliga och bet åtminstone två andra hundar utöver min.
Han själv hade även hoppat på granntanten när hon försökte fly ifrån en hundattack.
Alla ville ha bort honom, inte en jävel lyfte på luren och försökte ens.
Det tog nästan ett år och bra många samtal med både ordförande i föreningen men mest till förvaltaren.
Jag spelade in oljudet/skrev ner tidpunkter varje dag/natt och ringde förvaltaren 3ggr/vecka prick 8 på morgonen när jag visste att hennes arbetsdag började.
Dom första samtalen viftades bort med ”det kan väl inte vara så farligt”.
Till slut kom både hon och någon ”samverkanstant” ut och fick lyssna själva.
Efter det gick det betydligt lättare.
Så där gäller det att vara ihärdig och gärna gå ihop flera grannar och hjälpas åt.
En bra början är att anteckna oljudet, dvs tidpunkt på dagen osv, gärna spela in skiten också.
Edit; bor i brf i ett HSB-hus i Storstockholm, ingen mindre privat hyresvärd alltså.
Edit2; Någon nämnde styrelsen, i mitt fall gjorde dessa noll och intet trots att många grannar pratade med dom, dom var inte behjälpliga öht utan all hjälp jag fick gick via förvaltaren.