2023-03-04, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuicidalButHappy
Bra tips! och när hon känner ett stort sug för negativa konfrontationer och hat så kan hon alltid gå in på flashback och hitta en tråd om någon annan som mår dåligt och sitta och hata på den personen genom att skriva negativa inlägg. Eller hur?

Får väl förmoda att det där var riktat till mig. Förstår inte hur någon kunde uppfatta det jag skrev som hatiskt eller negativt. Sa att det oroar mig att hon vrålar i trappan. Om hon nu aspirerar på att bli vräkt så är det bättre att ta saken i egna händer och ordna flyttningen själv. YouTube blockar det mesta jag skriver så Flashback är enda möjligheten. Jag säger endast snälla saker.
Citera
2023-03-04, 17:42
Medlem
jesussugers avatar
Hon verkar ha grovt psykiska problem

Psyk borde passa henne
Citera
2023-03-04, 17:46
Medlem
kirugumis avatar
Hon har skrikit som en galning om föreningen o grannarna i över ett år, så det är nog inte så enkelt att vräka nån ur en brf?
Men det hon uttalade mot ”finska fittkärringen och kristna bögfittan” var ju direkt obehagligt.
Citera
2023-03-04, 18:36
Medlem
Sonny00s avatar
Hade jag varit granne till henne så hade jag hatat henne våldsamt! Nu är jag mest förundrad över hennes beteende.

Fortsätter hon att störa (och t o m hota) grannarna trots varningar från föreningen så är det styrelsens skyldighet att arbeta för en vräkning.
Senast redigerad av Sonny00 2023-03-04 kl. 18:41.
Citera
2023-03-04, 18:39
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Hon verkar ha grovt psykiska problem

Psyk borde passa henne

Jo, hon är säkerligen i behov av psykiatrisk vård. Problemet är väl att hon inte riktigt är så illa däran att hon kan tas in för tvångsvård. Hon borde naturligtvis söka frivillig vård, men hon saknar nog sjukdomsinsikt.
Citera
2023-03-04, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Hon har skrikit som en galning om föreningen o grannarna i över ett år, så det är nog inte så enkelt att vräka nån ur en brf?
Men det hon uttalade mot ”finska fittkärringen och kristna bögfittan” var ju direkt obehagligt.

Finska fittkärringen? Det är ju hon själv?
Citera
2023-03-04, 18:47
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi

Det beror på hur ihärdig man är troligtvis.
Lyckades själv få grannen ovanför vräkt för snart 1 1/2 år sedan bl.a pga hans 4 hundar som stod och ylade/skällde dygnet runt, dom var även farliga och bet åtminstone två andra hundar utöver min.
Han själv hade även hoppat på granntanten när hon försökte fly ifrån en hundattack.

Alla ville ha bort honom, inte en jävel lyfte på luren och försökte ens.

Det tog nästan ett år och bra många samtal med både ordförande i föreningen men mest till förvaltaren.
Jag spelade in oljudet/skrev ner tidpunkter varje dag/natt och ringde förvaltaren 3ggr/vecka prick 8 på morgonen när jag visste att hennes arbetsdag började.

Dom första samtalen viftades bort med ”det kan väl inte vara så farligt”.
Till slut kom både hon och någon ”samverkanstant” ut och fick lyssna själva.
Efter det gick det betydligt lättare.

Så där gäller det att vara ihärdig och gärna gå ihop flera grannar och hjälpas åt.

En bra början är att anteckna oljudet, dvs tidpunkt på dagen osv, gärna spela in skiten också.

Edit; bor i brf i ett HSB-hus i Storstockholm, ingen mindre privat hyresvärd alltså.

Edit2; Någon nämnde styrelsen, i mitt fall gjorde dessa noll och intet trots att många grannar pratade med dom, dom var inte behjälpliga öht utan all hjälp jag fick gick via förvaltaren.
Senast redigerad av MissDecibella 2023-03-04 kl. 18:50.
Citera
2023-03-04, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Det beror på hur ihärdig man är troligtvis.
Lyckades själv få grannen ovanför vräkt för snart 1 1/2 år sedan bl.a pga hans 4 hundar som stod och ylade/skällde dygnet runt, dom var även farliga och bet åtminstone två andra hundar utöver min.
Han själv hade även hoppat på granntanten när hon försökte fly ifrån en hundattack.

Alla ville ha bort honom, inte en jävel lyfte på luren och försökte ens.

Det tog nästan ett år och bra många samtal med både ordförande i föreningen men mest till förvaltaren.
Jag spelade in oljudet/skrev ner tidpunkter varje dag/natt och ringde förvaltaren 3ggr/vecka prick 8 på morgonen när jag visste att hennes arbetsdag började.

Dom första samtalen viftades bort med ”det kan väl inte vara så farligt”.
Till slut kom både hon och någon ”samverkanstant” ut och fick lyssna själva.
Efter det gick det betydligt lättare.

Så där gäller det att vara ihärdig och gärna gå ihop flera grannar och hjälpas åt.

En bra början är att anteckna oljudet, dvs tidpunkt på dagen osv, gärna spela in skiten också.

Edit; bor i brf i ett HSB-hus i Storstockholm, ingen mindre privat hyresvärd alltså.

Edit2; Någon nämnde styrelsen, i mitt fall gjorde dessa noll och intet trots att många grannar pratade med dom, dom var inte behjälpliga öht utan all hjälp jag fick gick via förvaltaren.
Du fick alltså en person vräkt för att han hade hundar som inte gillade din hund?
Du låter som den jobbiga byr-tanten/gubben som inte har nått eget liv än att störa sig på sina granar. Alla känner igen den typen. Den bittra elaka grannhäxan. Du är antagligen typen som också håller koll vilka tider alla kommer och går och vad de har handlat för dagen. Antecknas även det?

Med det sagt så vill jag inte skydda Pia, och hon stör säkert på riktigt. Men du låter som en obehaglig människa.
Citera
2023-03-04, 19:31
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnAvDemVettiga
Du fick alltså en person vräkt för att han hade hundar som inte gillade din hund?
Du låter som den jobbiga byr-tanten/gubben som inte har nått eget liv än att störa sig på sina granar. Alla känner igen den typen. Den bittra elaka grannhäxan. Du är antagligen typen som också håller koll vilka tider alla kommer och går och vad de har handlat för dagen. Antecknas även det?

Med det sagt så vill jag inte skydda Pia, och hon stör säkert på riktigt. Men du låter som en obehaglig människa.

Du måste vara gravt imbecill. Miss Decibella skriver att grannens hundar skällde och ylade dygnet runt. Just den meningen läste du tydligen inte.

P.S
Det heter ”En av de vettiga”, inte ”dem”. Men du var väl för svagbegåvad för att lära dig svenska i särskolan.
Citera
2023-03-04, 19:32
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuicidalButHappy
Oj oj oj .. du blev provocerad och då ska man önska henne att bli hemlös... Herregud vilka småaktiga människor det finns.
Som jag har skrivit för så kan jag förstå att det är svårt att tycka synd om henne med tanke på hennes egoism. Men att sitta och hata och önska att hon ska drabbas så hårt som möjligt av hennes beteende kan jag inte förstå alls..

Men jag satt inte och hatade.
Kanske uttrycker mig fel?
Citera
2023-03-04, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Du måste vara gravt imbecill. Miss Decibella skriver att grannens hundar skällde och ylade dygnet runt. Just den meningen läste du tydligen inte.

P.S
Det heter ”En av de vettiga”, inte ”dem”. Men du var väl för svagbegåvad för att lära dig svenska i särskolan.
Här var det nån som tog åt sig, har vi en till antecknare som bryr sig lite för mycket om sina grannar här?..
När det gäller stavning så var det så att "de" var upptagen så jag tog "dem" istället. Dessutom i just det sammanhanget där det inte går att böja till jag/mig vi/dem är det varken rätt eller fel, trots att "de" oftare används i det sammanhanget.
Och ja hon skrev att hundarna skällde hela nätterna men tydligen var det bara hon som störde sig så jag "gissar" att det är modifierad "sanning", sånt som bry-människor brukar hålla på med. Modifiering av verkligheten alltså. De är även bra på att gnälla på stavning på olika idiotforum.

Skitsnack att inga andra grannar skulle ha stört sig om hundarna verkligen skällde hela nätterna!
MissDecibella är en psyko bry-kärring som inte kan låta bli att skryta om sina bedrifter här.. Urshhh vilken obehaglig människa,, och du också som skyddar henne (dig själv för du är samma typ)
Senast redigerad av EnAvDemVettiga 2023-03-04 kl. 20:21.
Citera
2023-03-04, 20:36
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Vad du tror rör mig inte direkt. Jag har ingen vinning i att Pia hamnar på gatan. Däremot tycker jag vansinnigt och fruktansvärt synd om hennes stackars barn som tvingas genomlida detta.

Men vem har önskat att hon blir hemlös?

Jamen tack, remidgrus!
För skrev väl här,att ingen vill henne illa utan tvärtom..? Men någon här,har svårt att tolka vad man skriver,och är bara väldigt arg..Ja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in